Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkkusyöpä? Kilpirauhaset? Mikä minulla voi olla?

Vierailija
09.10.2017 |

Olen 21vuotias nainen. Minulla on ollut yli viikonajan oikealla puolen kurkkua palantunnetta ja hengenahdistusta. Kävin tänään labrassa otettiin nieluviljely. Laborantti sanoi että päällisinpäin näyttää kuitenkin siltä että ei tulehdusta.

Mistä tämä tunne voi johtua? Pelkään jo että olen sairastunut kurkkusyöpään. Voinko pyytää lääkäriä ottamaan minulta verikokeen syystä että minua pelottaa?

Muita oireita minulla on: käsientärinä, lievä väsymys, kuiva yskä ja lievä nielemiskipu oikealla.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometta?

Vierailija
22/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli samanlaista oiretta. Oikealla kurkunpuolella tuntui sekä palan tunne että ajoittaista kipua. Kipu meni pois, mutta tuli viikon päästä takaisin.

Jatkui pari kuukautta, kunnes loppui kokonaan. Todennäköisesti siellä oli joku tulehtunut patti, joka parani itsestään. Olin muutenkin kärsinyt flunssasta ja kurkkuongelmista ennen kuin tuo pattimainen tunne tuli.

Eli en usko, että on mitään vakavaa. Suosittelen menemään magneetti- tai röntgenkuvauksiin kuitenkin, jotta saadaan kuvattua kyseinen alue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä verikokeisiin

Vierailija
24/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruksismi ja ahdistuneisuus oireili minulla noin. Rauhaset ja kaula turposivat, nielemisvaikeudet (laihduin muutamassa kuukaudessa 8 kg, kun en saanut nieltyä ruokaa niin ei tehnyt mieli syödäkään), palan tunne kurkussa, paljon muitakin oireita.

Purentakisko ja lääkkeet, auttoivat.

Vierailija
25/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rasittavimmista ihmistyypeistä on se, joka jokaisen pikkuvaivan kohdalla alkaa hysteerisenä panikoida, että kyse on syövästä. Oikeasti, sulla on ahdistuneisuushäiriö (todennäköisin vaihtoehto), lihasjumi tai jonkin sortin perus tulehdus kurkussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän