Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkkusyöpä? Kilpirauhaset? Mikä minulla voi olla?

Vierailija
09.10.2017 |

Olen 21vuotias nainen. Minulla on ollut yli viikonajan oikealla puolen kurkkua palantunnetta ja hengenahdistusta. Kävin tänään labrassa otettiin nieluviljely. Laborantti sanoi että päällisinpäin näyttää kuitenkin siltä että ei tulehdusta.

Mistä tämä tunne voi johtua? Pelkään jo että olen sairastunut kurkkusyöpään. Voinko pyytää lääkäriä ottamaan minulta verikokeen syystä että minua pelottaa?

Muita oireita minulla on: käsientärinä, lievä väsymys, kuiva yskä ja lievä nielemiskipu oikealla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin pelkään että syöpä..

Vierailija
2/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme oleellista hivenainetta: kalkki, rauta, magnesium. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kilpirauhanen oireili noin.

Vierailija
4/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut samaa oireilua jo reilun vuoden ja kävin lääkärissä, lätkästiin refluksilääkkeet, ja poskiontelotulehdukseen lääkkeitä. Edelleen oireet jatkuvat vaikka lääkkeitä syöny. Kurkku ja kaula on myös turvonnu ja imusolmukkeet suurentuneet... ihan kiinnostavaa

Olen saman ikäinen kuin sinä. Mikähän vaivaa :|

Vierailija
5/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Granulooma? Se toteaa kurkkulääkäri. Pitää katsoo syvälle äänihuuliin. Se on siis vaaraton patti, joka katoaa itsestään sit. Siinä on tunne, että kurkussa on jotain.

Vierailija
6/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä verikoetta.

Vierailija
7/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeisiin

Vierailija
8/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistusoireita jos mitään fyysistä syytä ei löydy

Vierailija
9/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut samantyyppistä oiretta, mutta ei hengenahdistusta. Verikokeessa kaikki ok. Jotenkin silti tuntuu, että kaikki ei ole ok.

Ei käy kateeksi lääkäreitä, joiden pitäisi löytää syy, kun minä ja kaltaiseni valitamme hyvin epämääräisiä oireita (palan tunne kurkussa, väsymys, hajamielisyys), mutta mitään kunnon syytä ei löydy.

T. Nelikymppinen

Vierailija
10/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MoniGulttuurisuus tuo kaikkea Suomeen.

Vierailija
11/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat oireet ja syynä stressi. Kahvia, närästys, ahdistus, kurkunpää ärtyi. Palan tunne kurkusta katosi, kun stressi hellitti.

Vierailija
12/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palan tunne kurkussa tulee siitä, kun kitakieleke osuu nielun alareunaan. Se voi olla turvonnut jostain syystä, mutta tila on vaaraton.

Vierailija
13/25 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo kuukausia krooninen kurkun/kaulan kipu. On ultrattu , kilppari ok(minulla on kyllä myös vajaatoimintalääkitys) ja tähystetty.

Refluksioireet yleensä pahentavat kipua, väsymys ja stressi myös. Väärä, refluksia pahentava ruokavalio.

Niskan ja hartioiden lihasjumit voivat myös aiheuttaa kaulan kipua/palan tunnetta.

Narskutatko öisin hampaita?

Bruksismi voi aiheuttaa outoja oireita myös kurkkuun /kaulaan.

Siihen auttaa purentakisko.

Tärinä voi olla stressiä/kilppari.

Tuskin syöpä:-)

Vierailija
14/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystys

Vierailija
15/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama. Tutkittiin kilpirauhanen ja kaikki mahdollinen. Lopputulos; lihakset kaulassa ja hartioissa niin jumissa/kireenä,että se teki oireet.

Vierailija
16/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisin vastaus on todennäköisin:

1. Ahdistuneisuushäiriö (käsien tärinä, palan tunne kurkussa)

2. Kilpirauhasen tulehdus / vajaatoiminta / liikatoiminta (kaulan alueen tuntemukset, väsymys)

3. Nielun alueen tulehdus esim. flunssan vuoksi (kipu, yskä)

Valkkaa noista.

Vierailija
17/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toispuoleisen kurkkukivun ja palantunteen teki proput. En edes tienny, että oli niistä kyse, kun hengitys ei haissut kuten yleensä, mutta yksi ilta hampaita pestessä rykäisin limaa ja samalla irtosi ihan valtava proppu kurkusta. Kivut ja palantunne loppui siihen.

Vierailija
18/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmeisesti ahdistuneisuutta, onko sinulla runsaat kuukautiset? saattaa olla anemiaa, pyydä että katsovat verikokeista hb:n ja rautavarastot.

Vierailija
19/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ilmeisesti ahdistuneisuutta, onko sinulla runsaat kuukautiset? saattaa olla anemiaa, pyydä että katsovat verikokeista hb:n ja rautavarastot.

Ei ole. Minulla jää kuukautiset pois vähän väliä ja kun tulevat niin todella niukkaa vuotoa. Ap

Vierailija
20/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan vaan leuanalussylkirauhaset, jotka ottaa itseensä. Ehkä tulehtunut, kiviä tms. niissä. En nyt ensimmäiseksi syöpää pelkäisi sinuna. Terveyskeskuslekuri ei välttämättä huomaa niissä mitään vikaa. Ultralla näkis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi