Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maustetta inhoat?

Vierailija
09.10.2017 |

Kumina on minun inhokkini.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maustetta, mistä en pitäisi. Ihme, kun olen muuten nirso.

Vierailija
42/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meirami maistuu pahalle, sellainen ummehtunut nakkikeiton löyhähdys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianteri :S

Vierailija
44/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kaikesta mitä tässä on lueteltu. Tandorikanassa korianteri ja kumina on ihan välttämättömiä. Rakuunaporkkanat on ihania ja meirami hernekeitossa. Rosmariini kyljyksissä - slurps

Vierailija
45/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumina on inhokki nro 1. En pidä myöskään aniksesta, viherpippurista, rosépippurista, chilistä tai tuoreesta basilikasta.

Vierailija
46/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianteri, kookos ja karvasmanteliöljy.

47/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään kaikesta mitä tässä on lueteltu. Tandorikanassa korianteri ja kumina on ihan välttämättömiä. Rakuunaporkkanat on ihania ja meirami hernekeitossa. Rosmariini kyljyksissä - slurps

Tandoorikanaan tulee jeeraa (=juustokuminaa), ei kuminaa.

"Juustokumina, englanniksi cumin, käännetään usein virheellisesti pakkausteksteihin, resepteihin ja ruoka-alan sanakirjoihinkin kuminaksi. Juustokuminan maku poikkeaa kotoisen tutusta kuminasta suurestikin, eikä niillä voi korvata toisiaan. Kuminan englanninkielinen nimi on caraway."

https://keskustelu.suomi24.fi/t/3612346/juustokuminakumina

Juustokumina vs. kumina.

Vierailija
48/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumina, miksi sitä pitää leipäänkin tunkea.

Mä en tiedä onko sille oikein muuta käyttöä ollutkaan?

Akvaviitissa (viina) on mausteena kumina (Carum carvi).

Minusta kumina (Carum carvi) on hyvän makuista, Roomankumina (Cuminum cyminum) joka englanniksi on "cumin" ja tunnetaan aasiassa yleisesti nimellä Jeera, on sitten aivan eri mauste ja se tuoksuu hikisiltä sukilta.

Vierailija
49/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkuma, saan siitä hengenahdistusta ja päänsärkyä.

Vierailija
50/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joka ei pidä korianterinlehdistä, pitää kuitenkin jauhetuista korianterinsiemenistä. Niissä on aivan eri maut :)

Vierailija
51/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juustokumina, englanniksi cumin, käännetään usein virheellisesti pakkausteksteihin, resepteihin ja ruoka-alan sanakirjoihinkin kuminaksi. Juustokuminan maku poikkeaa kotoisen tutusta kuminasta suurestikin, eikä niillä voi korvata toisiaan. Kuminan englanninkielinen nimi on caraway."

Juustokumina vs. kumina.

Ei muuten tule, vaan ihan normaalia kuminaa. Se on intialaisissa ruoissa ihan perusmauste. Jeeraa käytetään käsittääkseni enemmän latinalaisessa amerikassa.

Vierailija
52/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fenkoli

Vierailija
53/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustokumina vs. kumina.

Ei muuten tule, vaan ihan normaalia kuminaa. Se on intialaisissa ruoissa ihan perusmauste. Jeeraa käytetään käsittääkseni enemmän latinalaisessa amerikassa.

Juustokumina on yleinen mauste nimenomaan intialaisessa ruuassa (vaikka kylläkin myös esim. meksikolaisessa). Kaikissa tandoorikana-respoissakin mitä nyt nopeasti googlasin oli juurikin juustokuminaa.

Vierailija
54/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persilja. Ihan turha rehu, vähän käytettynä ei maistu miltään ja paljon käytettynä on kuin tunkkainen märkä villasukka. Yön.

Vierailija
55/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persilja. Ihan turha rehu, vähän käytettynä ei maistu miltään ja paljon käytettynä on kuin tunkkainen märkä villasukka. Yön.

Yön = yök. Kiitos auto correct.

Vierailija
56/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen persilja liian pistävä, pidän enemmän lehtipersiljan raikkaasta mausta.

Vierailija
57/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore minttu. Saa kaiken maistumaan hammastahnalta. Myöskään kuminasta en pidä. Tosin uskon että jos noitakin tarpeeksi usein maistaisi, alkaisi ne maistumaan neutraalilta/hyvältä. Tämä kävi mulla korianterin kanssa. Ensin inhosin sitä, nykyään mitä enemmän sen parempi.

Vierailija
58/58 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokumina ja tilli. Eikä vatsa kestä savupaprikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi