Vasenkätisyys yms muut perinnölliset..
Vaimoni ei ole vasenkätinen, eikä hänen veljensä, eikä heidän vanhempansa.
Minä en ole vasenkätinen, ei kumpikaan siskoistani, eikä meidän vanhemmat.
Lapsemme on vasenkätinen.
Vaimoni on ruskeasilmäinen ja ruskeatukkainen.
Minulla on siniset silmät ja vaalea tukka.
Lapsemme on ruskea silmäinen ja ruskea tukkainen.
Vaimollani ei ole korvannipukoita.
Minulla on korvannipukat.
Lapsellamme ei ole korvannipukoita.
Olen itse alusta asti miettinyt asiaa, että olenko edes lapsen isä. En mielestäni oikein näe mitään yhteistä piirrettä minun ja lapsen kasvoissa.
Sen sijaan sain tietää kesällä, että vaimoni exä on jollain tasolla pyörinyt kuvioissa mukana juuri samoilla hetkillä kun lapsi on tiettävästi (neuvolakortin mukaan..) saatettu alulle.
Vaimon exä on vasenkätinen, ruskea silmäinen, ruskea tukkainen ja korvanipukaton.
Jos laitan koneella exän valokuvan lapsen(i) kuvan viereen niin näen heti, että nenän malli, huulen kaaret ovat yksi yhteen tämän tyypin kanssa.
Olenko täysin hakoteillä? Tilaanko netistä sen isyystestin ja teen sen salaa?
Vaimon kanssa asiasta on turha keskustella, kun kieltää kaiken. Vaikka jo myönsikin kesällä valehdelleensa joistakin asioista koskien tätä exää. Tämä exä ei ole mikään tuore tapaus, kun olemme olleet vaimon kanssa yhdessäkin jo reilusti yli 10 vuotta..
Kommentit (15)
Voi hypätä yhden sukupolven yli. Mut kertaappa biologian oppeja, miten silmienväri periytyy.
Voihan se olla että exä on vähä käyny siementään. Tee testi, niin pääset epäluuloista eikä tarvi kasvattaa toisen kakaraa.
Äitini poika kirjoitti:
Vasenkätisyys ei periydy. Lapsi on tullut äitiinsä ulkonäkönsä puolesta.
kyllä muuten perityy!!!
viera1 kirjoitti:
Äitini poika kirjoitti:
kyllä muuten perityy!!!
Ei. Me ollaan molemmat oikeakätisiä ja meidän tyttö vasenkätinen. Ja ihan satavarmasti on meidän biologinen lapsi.
Kumman kätinen on postimies/mittarinlukija..??
Minä olen meidän suvussa ainoa vasenkätinen, sekä isän että äidin puolelta kaikki ovat oikeakätisiä.
Pojastani tuli vasuri. Enpä ole koskaan ajatellut, että olisi periytyvää.. onko siitä jotain tutkimuksia? Lähde?
Enpä silti lähtisi epäilemään, etten olisi isäni lapsi. Ollaan täysin samannäköisiä.
Ruskea silmäinen ja vaalea hiuksinen vai nekta riini tai rosma riini.
Vierailija kirjoitti:
Kumman kätinen on postimies/mittarinlukija..??
Postimies on nainen, jako suoraan autosta laatikkoon (ilmeisesti tehostettuavtoimintaa) ja mittarit luetaan etänä.
Mun mies on vasenkätinen, ainoa perheessään . Meillä on kolme lasta eikä yksikään ole vasuri.
Meillä lapsista yksi on vasuri mutta niin on hänen vaarinsakin.
Ollaan oikeenkätisiä molemmat ja neljästä lapsesta kolme vasureita...
Aina sanotaan, että ruskeat silmät voittavat siniset silmät. Tuttuni lapsen isällä ruskeat silmät, äidillä siniset silmät. Lapsella siniset silmät, mutta muuten ilmetty isänsä.
Minunäidillä ja isällä tummat jopa mustat hiukset, mutta minulla ja lapsillani vaalean ruskeat ja vaaleat.
Ne voi tulla aiemmista sukupolvista. Mummoilta ja vaareilta tai heidän vanhemmiltaan.
Mutta tuskin vaimosi tuosta valehtelisi. Ne netin testit eivät ole luotettavia. Vaadi isyystesti, niin saat rauhan.
Tarkista vielä isovanhempien korvannipukat. Ei sekään periydy niin suoraviivaisesti, kuin joskus on opetettu....