Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa ja rauhoittakaa!!

Vierailija
08.10.2017 |

Mulla hammassärky ollut päällä kk verran. Välillä menee ohi, viikko kokonaan särkemättä, nyt taas särkee jonkun verran eikä lääke auta. Huomenna lääkäri? Onko todennäköistä että hammas juurihoidetaan? Pelottaa niin paljon etten pysty mitään tekemään. Voiko tavallinen reikä kipuilla näin paljon?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reikä. Etkä joudu juurihoitoon.

Kyseessä varmuudella terminaalivaiheen aivosyöpä. Saattohoito on ainoa vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:/

Vierailija
4/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on vaiva. Voin hieman valoittaa:

Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.

Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.

Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.

Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.

Vierailija
5/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän juurihoito ole niin kamalaa! Pyydät puudutuksen niin ei tunnu miltään ja ajattele siinä tuolissa

istuessasi että pääset ongelmasta eroon.

Vierailija
6/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

K on tosi hauska!

Vierailija
7/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta enkä rauhoita koska käytit verbiä "kipuilla". On niin ärsyttävä sana.

Vierailija
8/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juurihoidosta selviää. Pyydät vaan kunnon puudutuksen, sanot että  pelottaa. Minäkin pelkäsin etukäteen, mutta ei sitten sattunut yhtään. Ja hammassärky jäi samantien pois juurihoidon myötä. Tsemppiä! Keskityt hengittämään, äkkiä se on ohi. 

Vierailija
9/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulla on juurihoidettu useampikin hammas ja kertaakaan ei sattunut. Puudutus hieman nipisti mutta ei paljon. Toki välillä tunsin, että suussa tehdään jotain mutta minkäänlaista kipua ei ollut. Tunteminen ja sattuminen on eri asia. Ei juurihoitoa tarvitse pelätä tai jännittää. Ystäväni jokunen vuosi sitten pienen vauvan kanssa valvottuaan jopa nukahti juurihoidon aikana, oli kuulemma ollut niin rentouttavaa :) Tsemppiä!

Vierailija
10/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 14-vuotias poikani nukahtaa aina hammaslääkärituoliin vaikka paikattaisiin 😁

Vierailija
11/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista kanssa... lopulta selvisi, että hampaan ydin oli käytännössä kuollut pois, oli uskomaton tuuri, ettei tulehdus ollut mennyt verenkiertoon.

Mene hammaslääkäriin heti aamusta, kunnon kipulääkkeet vaan kehiin ja se siitä.

Vierailija
12/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille!!! En tiedä miksi pelkään niin järjettömästi. Minulle on tehty todella rankkoja ja kivuliaita toimenpiteitä mutta hampaiden suhteen olen selvinnyt vähällä. Siksi ehkä pelkään valtavasti. Hampaani kuvattiin pari kk sitten ja mitään akuutin hälyyttävää ei kai näkynyt. Lääkäri varasi tämän ajan kahden reiän paikkausta varten. Onko tilanne voinut mennä äkisti niin huonoksi vai eikö lääkäri halua kertoa asiaa etukäteen?

Vierailija
13/13 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneille!!! En tiedä miksi pelkään niin järjettömästi. Minulle on tehty todella rankkoja ja kivuliaita toimenpiteitä mutta hampaiden suhteen olen selvinnyt vähällä. Siksi ehkä pelkään valtavasti. Hampaani kuvattiin pari kk sitten ja mitään akuutin hälyyttävää ei kai näkynyt. Lääkäri varasi tämän ajan kahden reiän paikkausta varten. Onko tilanne voinut mennä äkisti niin huonoksi vai eikö lääkäri halua kertoa asiaa etukäteen?

Mulla se kuollut hammas oli alaleuasta edestä, kyseessä kai niin pieni hammas ja ydin ettei aikaisempi lääkäri nähnyt röntgenkuvasta mitään... kävin sitten yksityisellä, joka tiesi heti mistä oli kyse.