Miten estää meidän yksityisen mökkitien käyttö?
Eli meillä pieni tie n. 300m mökin pihaan. Tien varteen olemme tehneet pienen parkkipaikan vieraita varten. Nyt marjastajat ja muut käyttää tuots kun menevät metsään.
Kyltti löytyy jo jossa lukee yksityisalue. Pitääkö siihen puomi laittaa? Sellaista ei itsekään jaksaisi availla ja sulkea. Mitä tehdä??
Kommentit (747)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kun tien päässä on valkoinen kyltti, eli pitäisi olla yleinen tie ja joku tolvana on pystyttänyt sen kyltin jälkeen yksityistielaput?
Minkälainen "valkoinen kyltti" kertoo tien olevan yleinen tie?
Ihan yleiset tienkyltit, jotka ovat valkoisella pohjalla.
kaiva tien tilalle 100m syvä kuoppa ja laita miinoja ympärille, eiköhän opi oleen
Herrajumala rautasahoja ja rälläköitä! Meillä tuli puomi kun aiemmin annoimme pysäköidä. Yx valutti hydrauliikkanesteet sitikastaan meitin ohan viereen niin ettei kukaan keränny sieniä ja marjoja siitä sinä kesänä. Ilmotti ettei hän mitään maksa ja hinauskin maksaa niin paljon.
Nyt on puomi ja pysyy kii. Viekää sinne maantien laitaan minne ne kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Herrajumala rautasahoja ja rälläköitä! Meillä tuli puomi kun aiemmin annoimme pysäköidä. Yx valutti hydrauliikkanesteet sitikastaan meitin ohan viereen niin ettei kukaan keränny sieniä ja marjoja siitä sinä kesänä. Ilmotti ettei hän mitään maksa ja hinauskin maksaa niin paljon.
Nyt on puomi ja pysyy kii. Viekää sinne maantien laitaan minne ne kuuluukin.
Pidä pumis kiinni, niin ei oo autot jumissa. Ostan mopon.
Mikään ei harmita enempää kuin se että joku kaupunkilaisdemari tulee tuulipuku päällä Toyotallaan omiin metsiini marjojani ja sieniäni nyysimään. Vittu ostaisivat itse sitä tonttia tarpeisiinsa. Niin...mistä tiesikään että ulkona on kylmä. Siitä että kun on kylmä niin demarit kuten viherhipitkin,pitävät kätensä OMISSA taskuissaan...
Vierailija kirjoitti:
Rälläkkä ja rautasaha. Niillä pääsee pitkälle..
Saa kyllä olla aika kova hinku marjastamaan että jaksaa jonkun rautasahan kanssa alkaa kihnuttamaan porttia auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taas kieltää tehneensä tuhot, niin siitä ei voi jäädä kiinni kuin, että siellä on kamera.
Entäs toisten tahalleen jumiin jättäminen. Luultavasti tulee sakkoja sille jumiinjättäjällekin. Vapauteni on riistetty! yhyy..
Miten niin? Sinähän pääset kyllä kävelemällä puomin toiselle puolelle.
Miksi ihmeessä kävelisin kun mulla on taitettava matkafillari.
Sillä ohitan kaikki kiinni olevat portit. Olen myös miettinyt, että mopo kävisi. On harkinnassa. Sitä ei portit pysäytä.
Sinkkumies
Miinuksia tulee, vaikka näistä ei ole mitään haittaa kellekkään. Se vain todistaa, että kyse on reviiripuolustuksesta, jossa halutaan omia itselleen tuhansia vuosia vanhat maat, joita ei oikeasti voi omistaa.
Vaikkei haittaa olisi, niin kaikenlaisia estoja on pakko yrittää keksiä väellä ja vängällä. Kusipäistä porukkaa..
Sinkkumies
Syy miksi saat alapeukkuja johtuu ihan sun tarinan muutoksista. Ensin sulla on auto ja vedät rälläkällä lukot ja sitten yhtäkkiä sulla onkin taitettava fillari ja sitten molemmat. Ihan kun olisit skitsofreeninen tai muuten vaan lääkitys ei ole kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoiko ap jo, onko tie saanut euroakaan tukea julkisista varoista missään vaiheessa? Sehän on ihan oleellinen tieto.
Useimmat yksityistietkin ovat nimittäin enemmän tai vähemmän tukea saaneet.
Näytä mulle yksikin vain omaan pihaan menevä tie joka on saanut kunnalta tukea.
Eiköhän noitakin suomenmaasta löydy kun tuolla maakunnissa on tapana hoidella asiat kavereiden kesken ja laskun maksaa kuntalaiset.
Mä laittaisin siihen keskelle tietä "teko"kiven. Eli tarpeeksi ison lohkareen ettei pääse ohi, mutta sellaisesta materiaalista jota on helppo siirtää. Tai sitten ihan vain jonkun tynnyrin tms. Harva alkaa nousta autosta ja vierittelemään objektia oois edestä, ja jos se näyttää kiveltä, niin ei sitäkään vähää.
Ottipa jollain köyhällä ja läskillä nyt tunteisiin. Pitäisi joka A. ostaa ne sienet itse kaupasta tai B. Kävellä. On se elämä raskasta ja vaikeaa.
Portti tielle ja pummeille stop :-) laittakaa myös riistakamera varmuuden vuoksi kuvaamaan jos joku paskahousu yrittää turmella omaisuuttanne.
Ai että nämä sienestäjämarjastaja uhoajat on idiootteja. Eivät tajua että jos joku laittaa kamerat laittaa ihan varmasti merkit. Samoin meillä on riistakameroissa merkinnät kenelle ne kuuluu joten...
"No käy laittamassa tuulilasiin lappu" miksi pitäisi kun sielä on varmasti jo kyltti. Miksi pitäisi urpojen ja muiden idioottien takia varoittaa kahdesti?
Meillä tuli tiekunnan tielle puomi sen jälkeen, kun kaksi maanomistajaa (sattumalta mökkiläistä) joutui maksamaan ympäristölainsäädännön määräämät maksut siitä, että joku valopää oli tuonut tontilleen jääkaappeja, sohvia ja muuta rojua. Siihen asti olivat olleet sitä mieltä, että ei kulkijoista ole haittaa, mutta kun omalle kohdalle osui muiden jätekuorma, niin mieli muuttui. Seutu muuttui kerralla rauhallisemmaksi, kun ylimääräinen liikenne ei enää suuntaudu metsätielle ja varkaatkin välttelevät aluetta, jonne ei autolla pääse.
Ensi kerran kun näkyy marjastaja luvattomasti parkissa, niin ei muuta kuin iso kivi tuulilasista läpi. Tuskin kovin montaa 300 - 500€ lasin vaihtoa tarvitaan että tajuavat lopettaa tunkeilemisen.
Kiinnihän tuosta ei voi jäädä kun kuka sitä tietää vaikka olisi tippunut puusta :D
Toinen hyvä jekku on pistää naula nojaamaan rengasta vasten niin että kun lähtee ajamaan niin satavaramasti on rengas puhki. Siinä voi sitten näön vuoksi harmitella että voi voi kun taisi viime viikolla kaatua naulalaatikko just siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kun tien päässä on valkoinen kyltti, eli pitäisi olla yleinen tie ja joku tolvana on pystyttänyt sen kyltin jälkeen yksityistielaput?
Tuo on ns. katukyltti, tieliikennelain mukainen tiekyltti on mustalla pohjalla oleva valkoinen teksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisten teiden alussa on sinisellä pohjalla valkoisilla numeroilla tienumero. Kyltti on pieni, suorakaiteen muotoinen. Jos tällaisen numerokyltin havaitsee, tietää olevansa yleisellä tiellä, jota Suomen valtio ylläpitää.
Meidän tiekunnallamme on 21 osakkaan yksityistie, jonka alussa on valkoisella pohjalla tien nimi. Noin 20 metrin päässä tien nimikyltistä on kaupungilta saadun luvan perusteella 40 km nopeusrajoitusmerkki ja tässä liikennemerkissä lisäkilvellä tieto siitä, että kyseessä on yksityistie.
Luulo siitä, että valkoinen kyltti olisi merkki yleisestä tiestä, on väärä.
Tässä on nyt keskustelijoilta ihan mennyt ohi mitä sinne metsätielle itse asiassa ajetaan puuhaamaan, vaikka se kerrottiin jo 1. sivulla!
Vierailija kirjoitti:
No kun sexpaikka ei heille kuulu.
Vaikka "puomia" kyllä innokkaasti ehdotellaankin...
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerran kun näkyy marjastaja luvattomasti parkissa, niin ei muuta kuin iso kivi tuulilasista läpi. Tuskin kovin montaa 300 - 500€ lasin vaihtoa tarvitaan että tajuavat lopettaa tunkeilemisen.
Kiinnihän tuosta ei voi jäädä kun kuka sitä tietää vaikka olisi tippunut puusta :DToinen hyvä jekku on pistää naula nojaamaan rengasta vasten niin että kun lähtee ajamaan niin satavaramasti on rengas puhki. Siinä voi sitten näön vuoksi harmitella että voi voi kun taisi viime viikolla kaatua naulalaatikko just siihen.
Ja yksi varsin kätevä asia on kokeilla renkaiden päältä, olisiko avainta jätetty sinne jemmaan. Jos on, niin nappaa itselleen ja piilottaa esim. ojanpohjalle, ei missään nimessä ota itselleen, koska siinä voi olla jäljitettävä avaimenperä. Sen jälkeen menee mökilleen eikä ole tietävinään koko asiasta. Jos jättää autonsa vartioimatta metsään, niin kantaa itse vastuun seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taas kieltää tehneensä tuhot, niin siitä ei voi jäädä kiinni kuin, että siellä on kamera.
Entäs toisten tahalleen jumiin jättäminen. Luultavasti tulee sakkoja sille jumiinjättäjällekin. Vapauteni on riistetty! yhyy..
Miten niin? Sinähän pääset kyllä kävelemällä puomin toiselle puolelle.
Miksi ihmeessä kävelisin kun mulla on taitettava matkafillari.
Sillä ohitan kaikki kiinni olevat portit. Olen myös miettinyt, että mopo kävisi. On harkinnassa. Sitä ei portit pysäytä.
Sinkkumies
Miinuksia tulee, vaikka näistä ei ole mitään haittaa kellekkään. Se vain todistaa, että kyse on reviiripuolustuksesta, jossa halutaan omia itselleen tuhansia vuosia vanhat maat, joita ei oikeasti voi omistaa.
Vaikkei haittaa olisi, niin kaikenlaisia estoja on pakko yrittää keksiä väellä ja vängällä. Kusipäistä porukkaa..
Sinkkumies
Syy miksi saat alapeukkuja johtuu ihan sun tarinan muutoksista. Ensin sulla on auto ja vedät rälläkällä lukot ja sitten yhtäkkiä sulla onkin taitettava fillari ja sitten molemmat. Ihan kun olisit skitsofreeninen tai muuten vaan lääkitys ei ole kohdallaan.
Ongelma on kyllä sun päässä. Mulla on takakontissa se fillari ja käytän sitä silloin kun tarviin. Oon kyllä harkinnut sitä moponkin ostoa. Ei olisi esteet tiellä.
Olen mä joskus fillaroinutkin 15 km sienipaikoille, että silleen.
Jos pääsen autolla suoraan paikoille en jaksa ruveta kasailemaan fillareita. Joskus fillaroin esim. vkloppuna aivan omasta ilosta.
Sinkkumies