Miten estää meidän yksityisen mökkitien käyttö?
Eli meillä pieni tie n. 300m mökin pihaan. Tien varteen olemme tehneet pienen parkkipaikan vieraita varten. Nyt marjastajat ja muut käyttää tuots kun menevät metsään.
Kyltti löytyy jo jossa lukee yksityisalue. Pitääkö siihen puomi laittaa? Sellaista ei itsekään jaksaisi availla ja sulkea. Mitä tehdä??
Kommentit (747)
Kertoiko ap jo, onko tie saanut euroakaan tukea julkisista varoista missään vaiheessa? Sehän on ihan oleellinen tieto.
Useimmat yksityistietkin ovat nimittäin enemmän tai vähemmän tukea saaneet.
Meillä on tien varressa kymmenen kameraa lisäksi puomiin on vedetty sähköjännite säpsäyttämään meidän omaisuuteen koskevat.
40 kilometriä on kirkonkylälle, mutta aina tänne vähintään anoppi pyrkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoja ihmisiä olette. Parkkipaikka ei kulu siitä, että satunnainen sienestäjä seisoo paikalla tunnin. Kyllä kyllä, olette itse paikan maksaneet ja omistatte sen ja perkeleen pummit päläpälä, mutta miksi muut eivät voisi saada iloa sellaisesta, mistä teille ei ole mitään haittaa tai kustannusta?
No kun sexpaikka ei heille kuulu. Mites sellainen tilanne että mökiltä ollaan lähdössä pois,mutta tuntematon auto on puomin sisäpuolella. Pitääkö isinä sitten odotella että marjastajat saapuvat että saa puomin lukkoon?
Jos teillä on mökkitiellä puomi pidä se puomi kiinni, niin ongelmaa ei ole. Voit tietysti luopua puomista, jos sen käyttö on sinulle ongelma.
Ei se minulle ole ongelma. Ongelma se on sille urpolle jolla mahdollisesti jää auto mottiin. Ei minun velvollisuus ole tarkastella onko joku luvatta minun pihallani parkissa.
Vierailija kirjoitti:
Kertoiko ap jo, onko tie saanut euroakaan tukea julkisista varoista missään vaiheessa? Sehän on ihan oleellinen tieto.
Näytä mulle yksikin vain omaan pihaan menevä tie joka on saanut kunnalta tukea.
Pienet yksityistiet eivät todellakaan saa mitään tukia mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalaisten logiikalla jokaisen omakotitalon piha on ilmainen parkkipaikka, koska ei ole kieltomerkkiä.
Tällä kommentilla ei ole mitään tekemistä ap:n ongelman kanssa. Ap puhui mökkitiestä ja sen varrella olevasta parkkipaikasta.
Niin, parkkipaikasta joka ei ole sen enempää julkinen parkkipaikka kuin on omakotitalon pihakaan.
Laittakaa se Arttu Wiskarin kuva ja teksti: Pojat, ei mun mökkitiellä.
Mites kun tien päässä on valkoinen kyltti, eli pitäisi olla yleinen tie ja joku tolvana on pystyttänyt sen kyltin jälkeen yksityistielaput?
Vierailija kirjoitti:
AP: Ei ole tukea haettu eikä saatu. Parkkipaikka on lähellä mökkiä mutta ei varmaan lasketa että piha-aluetta. En tiedä näiden määritelmiä. Meillä mökkitiellä valaistus, joten sähkötkin vedetty. Tuo sähköportti vaikuttaa parhaalta ratkaisulta eikä kenenkään pitäisi sitten jäädän jumiinkaan kun portti aina kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoja ihmisiä olette. Parkkipaikka ei kulu siitä, että satunnainen sienestäjä seisoo paikalla tunnin. Kyllä kyllä, olette itse paikan maksaneet ja omistatte sen ja perkeleen pummit päläpälä, mutta miksi muut eivät voisi saada iloa sellaisesta, mistä teille ei ole mitään haittaa tai kustannusta?
No kun sexpaikka ei heille kuulu. Mites sellainen tilanne että mökiltä ollaan lähdössä pois,mutta tuntematon auto on puomin sisäpuolella. Pitääkö isinä sitten odotella että marjastajat saapuvat että saa puomin lukkoon?
Jos teillä on mökkitiellä puomi pidä se puomi kiinni, niin ongelmaa ei ole. Voit tietysti luopua puomista, jos sen käyttö on sinulle ongelma.
Ei se minulle ole ongelma. Ongelma se on sille urpolle jolla mahdollisesti jää auto mottiin. Ei minun velvollisuus ole tarkastella onko joku luvatta minun pihallani parkissa.
En jää mottiin. Rälläköin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän houkutuksen, mutta moisella lukitsemisella voi itse syyllistyä johonkin en kyllä tiedä mihin.
Ei yhtään mihinkään, omalla maalla omalla yksityistiellä saa aivan vapaasti lukita puominsa.
Ja ainahan voi todeta ettwi huomannut vieraita eikä siellä kellään pitäisi olla asiaa. Kun se marjamiehen fiiatti on viikon siinä jumissa niin oppii varmaan kunnioittamaan yksityisaluetta. Jos lukon rikkovat niin maksumiehiksi joutuu silti
Mistä tämä nettifoorumeilla pesivä uho ja viha muita ihmisiä kohtaan kumpuaa? Onko tällaista tosielämässäkin?
ÄLÄ sinä rupea minulle aukomaan päätä! En edes tunne sinua ja sinä riehut minulle!
Rälläkkä ja rautasaha. Niillä pääsee pitkälle..
Vierailija kirjoitti:
Pääset riistakameraan ja saat sakot.
Kannattaiskohan vaikka jättää lappu tuulilasiin, että tämä ei ole yleinen parkkipaikka, jos se auto siellä häiritsee.
Sitten jos sama toistuu, niin voi alkaa toimenpiteisiin. "aikuiset" ihmiset.
Sinkkumies
AP: Pitääköhän tuollaisen sähköportin avausmahdollisuus antaa pelastuslaitokselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan kamerat mukaan mennessä, jos metästä löytyy jotain rojua..
Täytyyhän ne viedä löytötavaratoimistoon, kun joku on metsään hukannut..
Mamma-palsta on täynnä korvessa asuvia juntteja. Olisihan se pitänyt arvata.
Vierailija kirjoitti:
AP: Pitääköhän tuollaisen sähköportin avausmahdollisuus antaa pelastuslaitokselle?
Pelastuslaitos ja poliisi ei tykkää näistä ideoista. Mökin omistajan vastuulla on, että pelastuslaitos sinne pääsee esteettä, jos joku saa vaikka sydärin.
Tässä ei omistajuus paina paskaakaan, vaan syytteet ovat rankat.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salakuvaamisesta saa sakot myös.
Jos jokainen hyppelis vain omilla maillaan. Olis helpompaa kaikille..