Onko muita, jotka ei osta mainostettuja tuotteita? :D
Aina se mainos, joka pilaa esim. spotifyssä kuunteluhetkeni tai näkyy ihan joka tauolla telkkarista.. Jätän ostamatta. Tekisipä muut samoin.
Ja tajuan kyllä, että ilman noita minun pitäisi maksaa, mutta silti.
Kommentit (21)
TV:n mainosten kohdalla laitan muten ja tekstitv:n päälle, joten ei aavistustakaan mitä mainostetaan ja mitä ei.
En osta mainosten tuotteita, ostan sitä mitä itse haluan enkä sitä mitä markkinamiehet haluavat minun ostavan. Voihan jossain cittarin mainoksessa kyllä olla joku tomaatti tai kurkku joita ostan mutta en siksi että ne ovat mainoksessa vaan siksi että niitä tulee ostetuksi muutoinkin.
En uskeinkaan osta paljon mainostettuja tuotteita, koska ne suuret mainoskulut / brändäys näkyvät korkeassa hinnassa. Usein halpismerkit ovat ihan samaa kamaa, jopa samalla linjastolla valmistettuja.
En osta boikotoimiltani firmoilta, kuten Finlaysonilta, Fazerilta ja Vaasalta vaikka mainostaisivatkin. Mutta se ei johdu mainoksista.
Itse en jaksa kuunnella / katsoa mainoksia. Siksipä kuuntelen radiosta vain Ylen kanavia. Telkkaria ei oo, mutta Areenasta voi katella dokumentteja ja leffoja. Youtubestakin voi katsella kaikkea, kun laittaa mainostenblokkaajat päälle.
Mainosrahoitteiset kanavat siis mainoksillaan ovat ajaneet ainakin minut pois. Samaten Spotifytä en käytä.
En osta, jos mainos on huono tai ärsyttävä, tai boikotoin koko liikettä. En käynyt Lidlissä kertaakaan sen Matkalla Alabamaan-mainoksen aikana ja nyt on Haribon karkit pannassa sen järkyttävän kokousmainoksen takia.
Nykyisin en osta oikeastaan muuta kuin ruokaa. Mutta aiemmin en ostanut mitään mikä oli suosittua blogeissa: blogimatto, silmäjuliste, säilytyspussit, kilpipiileat...
Vierailija kirjoitti:
Jep, en osta. Hyvää ei tarvitse mainostaa, se myy ilmankin.
Näin luuli suuri osa Suomen vientiteollisuudestakin vuosikymmenien ajan, mikä näkyi myös suomalaisten vientituotteiden kehnona menekkinä.
^ Silmäjuliste?
Itse maksan mieluusti 10 e kuussa että voin kuunnella spotifyta ilman kauheita mainoksia. Kuuntelen musiikkia ainakin kaksi tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
En osta boikotoimiltani firmoilta, kuten Finlaysonilta, Fazerilta ja Vaasalta vaikka mainostaisivatkin. Mutta se ei johdu mainoksista.
Kunhan piti päästä sanomaan :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, en osta. Hyvää ei tarvitse mainostaa, se myy ilmankin.
Näin luuli suuri osa Suomen vientiteollisuudestakin vuosikymmenien ajan, mikä näkyi myös suomalaisten vientituotteiden kehnona menekkinä.
Eli jossain muualla kuin Suomessa valmistettiin parempilaatuista tavaraa ja sitä sitten ostettiin. Yksinkertaista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You gotta problem?
En osta mainostajilta, joiden mainoksissa mies esitetään hölmönä ja nainen viisaana. Lähes jokaisessa mainoksessa sukupuoliasetelma on juuri tuo.
Jos jollain tuotteella on nolo mainos niin mua ainakin vähän hävettää ostaa sitä :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You gotta problem?
*got a
Gotta on lyhennys sanoista got to
En osta nykyään enää mitään kuin tarpeeseen, ja silloin mainoksilla ei ole merkitystä.
en osta varsinkaan jos mainoksessa huudetaan kurkkusuorana, että pitää aina panna äänet kokonaan pois.
Mainostajat pitävät ihmisiä idiootteina.
Minä ostan sen minkä minä itse haluan, kiinnosta vattuakaa muiden mielipiteet:)
Harvemmin edes katselen/kuuntelen mainoksia. Niiden Spotify mainostenkin kohdalla osaan olla noteeraamatta niitä.