Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä kätilöt jaksaa päivästä toiseen katella ulvovia mammoja?

Vierailija
06.04.2006 |

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä ihmiset keksivätkin ihmetellä.

Vierailija
2/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai rikkinäisiä pyöriä, miten joku jaksaa katella kännisiä asiakkaita, raivoavia yläastelaisia jne jne jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku jaksaa luututa samat vessat joka päivä??

Vierailija
4/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kyseessä ollut kuin kesätyö!

Vierailija
5/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys on luonnollinen tapahtuma eipä oo tarvinnut ulvoo

olenkin ollut ihannesynnyttäjä, kätilöt on päässyt vähällä vaivalla varmaan kaltaiseni saa heidät jaksamaan :-)

Vierailija
6/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se (kuulemma) herkistää joka kerran kokeneenkin kätilöveteraanin.

Vierailija
7/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ihanne- ja luomusynnyttäjä

Vierailija
8/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on mitä ihannin...joka päivä näkee syntymän ihmeen jota pääsee perheen kanssa kokemaan.... ja ennen kaikkea joka päivä on erilainen ei yhtä ainutta samanlaista synnytystä ole olemassakaan ei siis aika käy todellakaan pitkäksi.

Vierailija
9/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

synnytys on luonnollinen tapahtuma eipä oo tarvinnut ulvoo

olenkin ollut ihannesynnyttäjä, kätilöt on päässyt vähällä vaivalla varmaan kaltaiseni saa heidät jaksamaan :-)

olisin saanut kuopuksen synnytykseen KIPULÄÄKETTÄ! Kaksi lasta olen synnyttänyt ja esikoinen syntyi niin helposti epiduraalin ansiosta ettei kipuja ollut ja ei tarvinnut huutaa. Mutta auta armias tämä jälkimmäinen syntyi luomusti kun ei saanut lääkäriä paikalle antamaan kipulääkettä.. Silloin mä huusin tai oikeastaan `kirkuin`, outoa ääntä pääsi tulemaan kun teki niin kipeää ponnistaminen!

Vierailija
10/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karmeeta jos sairaalassa ollessa ei saa lääkettä kipuihin! Ite oon synnyttänyt helposti epiduraalin kanssa, mutta edelleen uskon että olisin kuollut synnytyssängylle jos en olisi sitä saanut. Tajun lähtö oli meinaan hilkulla ennen kun sain puudutteen...

Vierailija
11/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki synnytyssalit oli varattuja joten jouduin käytävällä olemaan tuskissani muutaman tunnin. Siinä vaiheessa kun sali vapautui niin mulle ei enää ehditty mitään lääkettä antamaan. Kyllä sairaalan käytävä raikui vittua ja perkelettä sinä yönä :o)

Vierailija
12/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kivaa muille...Olitko valmentautunut vähän huonosti?

Vierailija
13/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä pitäisi huutaa, halleluujaa ja kiitos ja ylistys?

Ihminen huutaa ihan mitä vaan, kun siihen sattuu tarpeeks. Siinä ei paljon käytöstavat sillon paina. Vai paheksutteko hirvittäviin syöpäkipuihin kuolevaa potilastakin mautoomana, jos se huutaa vitua ja perkelettä?

Vierailija
14/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän eri asia kuin synnyttäminen, ei voi verrata samana päivänäkään.

Synnytyskipu on elimistön oma kipu, jonka ihminen kestää ja se luo uutta elämää. Sairaus ei ole.

Vierailija
15/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kun ei mene niin kuin sinulla.

Niin ja miten synnytyskipu on " elimistön omaa kipua" sen enempää kuin syöpäkipu??

Sairaudeksi en ole synnytystä koskaan väittänyt.

20

Vierailija
16/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun synnytin toisen lapseni ja annoin paljon positiivista palautetta. Ensimmäisestä synnytyksestä oli jäänyt vähän paha mieli ja pelkoja. Kerroin nämä kaikki kätilölle ja hän otti kaikki toiveeni huomioon ja synnytys oli minullekin mukava tapahtuma. Olin ylpeä itsestäni, ja niin kätilökin oli, silminnähden.

Vierailija
17/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kätilön työ pitää sisällään myös paljon muuta synnytysten hoidon lisäksi. On naistentaudit, perheneuvonta ja -suunnittelu, valistustyötä eri kohderyhmille, lastenhoitoa, odottavien äitien vastaanottoa jne.

Vierailija
18/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämäkin keskustelu meni taas siihen, että te hiljaisesti synnyttäneet äidit, olette parempia kaikin puolin! Joo, eiköhän se ole tullut jo selväksi, että huutaa ei saisi, vaikka kuinka sattuisi. Ymmärretty on.

..Ja kyllä huusin niin perkeleesti kun ensisynnytys kesti 3tuntia eikä puudutuksia ehditty antaa. HUUSIN kurkku suorana, mies kutsui huutoani jälkeenpäin " eläimelliseksi huudoksi" , itse en kykene muistamaan kuinka kovaa se nyt sitten oli. En yrittänyt pidätellä yhtään, vaikka kätilöä selvästi vituttikin.

MITÄ SITTEN? Huutoa tai ei, niin lapsi on nyt onnellisesti ulkona. Kiva, että joidenkin ei tarvitse hutaa, mutta ehkä teidän kipunne sitten olivat muulla tavalla hallittavissa.

Vierailija
19/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" 14: Miksi et saanut kipulääkettä??

Aika karmeeta jos sairaalassa ollessa ei saa lääkettä kipuihin! Ite oon synnyttänyt helposti epiduraalin kanssa, mutta edelleen uskon että olisin kuollut synnytyssängylle jos en olisi sitä saanut. Tajun lähtö oli meinaan hilkulla ennen kun sain puudutteen..."

En oo 14 mutta mulle ei lääkäri " kerennyt" antamaanlääkitystä, paraservikaaliakaan(?) ei " voinu" enää laittaa. Kätilö kyllä seuraavan kokeilun jälkeen sano että vieläkin vois...

Noh mä roikuin henkeni hädässä ilokaasumaskissa vielä ponnistusvaiheessa.* Kätilö kisko sitä multa pois ja mä rystyset valkosena yritin pitää siitä kiinni*

Vierailija
20/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö aiheutti käytöksellään ikuiset arvet ja synnytyspelon jota olen nyt menossa purkamaan pelkopolille jotta uskallan synnyttää tämän neljännen ...

Joten ei ne todellakaan aina jaksa siitä syntymän ihmeestä huolimatta..