Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuulet että ystävänä pitämäsi on puhunut sinusta selän takana

Vierailija
06.10.2017 |

Pystytkö antamaan anteeksi ja jatkamaan?

Minulle se on niin suuri luottamuksen menetys että mahdoton unohtaa ja jatkaa ystävyyttä.
Tuli mieleen kun kuulin että työkaveri jota pidin ystävänä ja pidettiin yhteyksiä vapaallakin olikin puhunut pahaa selän takana. Nyt on vaikea enää kohdata häntä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
42/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erottelisin sellaiset puheet, joissa keskustellaan jonkun ihmisen tilanteesta jonkun toisen kanssa ja pyritään miettimään ratkaisua ja apua ongelmiin, niistä puheista, joiden tarkoitus on mustamaalata tai levittää jotain luottamuksellista tietoa tai muutoin saattaa toinen huonoon valoon. Ensimmäiset voivat olla hyödyksi tuolle, jonka asioista puhutaan. Jälkimmäisen laisia puheita en haluaisi kuunnella ja joskus olen saanut kokea porukasta hylkäämisen, kun olen sanonut, ettei ole oikein juoruta muiden asioita.

Tuo omien lasten asioista puhuminen sattui nyt kyllä minuun itseeni, kun perhetutuille olen joskus kertonut heidän kuulumisiaan, mitkä eivät oikeastaan kuulukaan näille tuttaville! Ei se olekaan niin helppoa olla avoin, vilpitön, luottavainen, ... siinä kun unohtaa joskus, missä raja menee. Tässä koetankin nyt muuttaa käytöstäni! Tämä oli hyvä keskusteluketju!

Loppujen lopuksi, kuka meistä onnistuu täydellisesti? Minä moitin toisia juoruamisesta, he loukkaantuvat minuun, mutta itse juoruan (?) sitten kuitenkin jonkun toisen (lapseni) asioista! Apua! Olen itsekin kamala!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä erottelisin sellaiset puheet, joissa keskustellaan jonkun ihmisen tilanteesta jonkun toisen kanssa ja pyritään miettimään ratkaisua ja apua ongelmiin, niistä puheista, joiden tarkoitus on mustamaalata tai levittää jotain luottamuksellista tietoa tai muutoin saattaa toinen huonoon valoon. Ensimmäiset voivat olla hyödyksi tuolle, jonka asioista puhutaan. Jälkimmäisen laisia puheita en haluaisi kuunnella ja joskus olen saanut kokea porukasta hylkäämisen, kun olen sanonut, ettei ole oikein juoruta muiden asioita.

Tuo omien lasten asioista puhuminen sattui nyt kyllä minuun itseeni, kun perhetutuille olen joskus kertonut heidän kuulumisiaan, mitkä eivät oikeastaan kuulukaan näille tuttaville! Ei se olekaan niin helppoa olla avoin, vilpitön, luottavainen, ... siinä kun unohtaa joskus, missä raja menee. Tässä koetankin nyt muuttaa käytöstäni! Tämä oli hyvä keskusteluketju!

Loppujen lopuksi, kuka meistä onnistuu täydellisesti? Minä moitin toisia juoruamisesta, he loukkaantuvat minuun, mutta itse juoruan (?) sitten kuitenkin jonkun toisen (lapseni) asioista! Apua! Olen itsekin kamala!

On eri asia kertoa kuulumiset kuin kertoa toisen henkilökohtaisia asioista. Kyllähän noissa nyt selkeä ero pitäisi olla. Minulle ei tulisi mieleenikään puhua lapseni minulle luottamuksella kertomia asioita muille, voin toki kuulumisia kertoa vaikka että aloitti uudessa koulussa, työssä jne... 

Vierailija
44/49 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkiystävään törmäsin itsekkin. Luulin että hän on ystäväni. Iloitsin siitä yhteydestä mikä meillä oli. Yhtäkkiä hän löysi paremman ystävän ja kuulin että hän puhuu luottamuksellisia asioitani hänelle joka on itselleni ihan vieras.  

Naisten välillä on merkillisen paljon feikkiyttä. Jotkut on yliystävällisiä kasvojen edessä. Mielistelee ja kehuu. Sitten puhuvat samasta tyypistä selän takana ikävään sävyyn. Meinaa mennä luotto kokonaan, enään en uskalla ystävystyä oikein keneenkään kun pelkään että se päättyy ja entinen ystävä jakaa asiani muille.

Vierailija
45/49 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what, kun kasvat huomaat ettei muiden mielipiteet tai sanomiset ole kovin merkityksellisiä lopulta. Elämä ei ole noin vakavaa muutenkaan.

Vierailija
46/49 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä merkitystä. Todelliset, luotettavat ystävät tekee elämästä hyvää. Myrkylliset ihmiset sairastuttaa. Yksi myrkyllisen ihmisen merkki on juurikin että feikkaa naaman estää ystävää ja selän takana toimii aivan toisin.

Vierailija
47/49 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So what, kun kasvat huomaat ettei muiden mielipiteet tai sanomiset ole kovin merkityksellisiä lopulta. Elämä ei ole noin vakavaa muutenkaan.

Vain merkitystä heikkoitsetuntoisille. 

Vierailija
48/49 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahan puhuminen on sitä, että valehtelee tai vääristelee asioita toisesta. Jos joku minun huonoista puolistani puhuu toiselle ja se toinen kertoo siitä minulle, niin ennemmin olisin vihainen sille juoruajalle, joka halusi pahoittaa mieleni.

Tajuan kyllä, että ystävät voivat joissain tilanteissa puhua huonoista puolistani. Teen sitä itsekin ja ilman ilkeyden häivää.

Vierailija
49/49 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitous ja hyväntahtoisuus ei ole sanoja vaan tekoja. Sama sille jos puhut sokerisia sanoja jollekkin mutta selän takana työnnät tikarin lapaluiden väliin. Hyvä ihminen et ole vaikka miten uskottelet itselle jos teot on muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan