Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuulet että ystävänä pitämäsi on puhunut sinusta selän takana

Vierailija
06.10.2017 |

Pystytkö antamaan anteeksi ja jatkamaan?

Minulle se on niin suuri luottamuksen menetys että mahdoton unohtaa ja jatkaa ystävyyttä.
Tuli mieleen kun kuulin että työkaveri jota pidin ystävänä ja pidettiin yhteyksiä vapaallakin olikin puhunut pahaa selän takana. Nyt on vaikea enää kohdata häntä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen näin kun tulee uusia tuttavuuksia: ( opin tämän prinssi Williamilta ja Katelta) laitan paikkansapitämättömän asian sekaan joka kiihottaa juorukelloa taatusti. Sitten en kerro sitä muille. Nää narahtaa siihen aina , ihan aina. Ja sitten ulos! Terveisiä Aino S juorukello!

Vierailija
22/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on sellaisia ihmisiä, jotka kertovat hyvinkin luottamukselliset asiat eteenpäin. 

Terveisiä Päivi H:lle

Ja H:lle ,sinne meni ystävyys.no en ole kyllä kaivannut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi enkä pystynyt. Riippuu tietysti mitä kertonut ja kenelle. Mutta itselleni ystävyys on ainakin sitä, jos uskoutuu tai avautuu henkilökohtaisista aiheista yatävälle niin näistä ei mitenkään erikseen tarvitse mainita, kuinka näitä ei sitten saa kertoa muille. Ystävään pitää voida luottaa, se on koko ystävyyden perusta. Itse en siis hyväksy yksityisasioideni selostusta muille ja luonollisestikaan en myöskään omien valintojeni tai elämäni ihmettelyä tai arvostelua selän takana. Olen tällaiseen henkilöön katkaissut välit.

Vierailija
24/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se työkamu oli kertonut sitten?

Vierailija
25/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö hän sinua myös ystävänä?

Vierailija
26/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko asia totta? Joskus naurattaa kun ihmiset loukkaantuvat tosi asioiden kertomista. Ei sellainenkaan normaalia ole, että puhutaan vain ruusunpunaisia asioita ihmisistä, eikä mistään muusta saisi hiiskuakaan. Minä puhun joskus ikäviä juttuja eteenpäin jopa omasta äidistäni, enkä minä häntä vihaa vaan rakastan.

Sillä ei ole mitään väliä, onko asia totta vai ei. Luottamus on rikottu. Mikä tarve on puhua toisen ihmisen yksityisasioita eteenpäin ja vatvoa niitä muiden kanssa? Mikä on se motiivi siinä taustalla? Tiedät varmasti, että kun puhut ikäviä asioita jostakin henkilöstä muille, niin se vaikuttaa siihen miten nämä muut näkevät kyseisen henkilön. Onko motiivi kenties kokea ylemmyydentunnetta, vai sosiaalisesti eristää tätä henkilöä, jonka luottamusta rikot? On täysin eri asia esim. purkaa omia tuntojaan johonkin ihmiseen, tai asiaan liittyen kuin kertoa toisen yksityisasiat eteenpäin!

Vierailija
27/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties minun kollegani?  Sinä työtä vieroksuva valehtelija? Sinä, joka luistat kaikesta ja laitat muut tekemään osan töistäsi?  Sinä, joiden tekemiset ja tekemättä jättämiset vaikuttavat muihin vahingollisesti?

Sitten kun lusmuilusi paljastuu esimiehille toista kautta ja muusta työyhteisöstä hiillostetaan totuus, niin kannatkin kaunaa meille kollegoillesi. Olinko ystäväsi vain niin kauan, kun suostuin tekemään hommiasi ja peittelemään laiskuuttasi?   

Parempi onkin, että etsit uusia "ystäviä". Jännä nähdä miten kauan pystyt heitä kusettamaan!  Minua kiusallisen pitkään.

Vierailija
28/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enää tavata. kiitos!

Vierailija
29/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy asiaa "ystävältäsi".

Vierailija
30/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä myrkyllisiä ihmisiä. Enkä epäluotettavia jotka puhuu yksityisasioistani selkäni takana.

Yksi "ystävä" kertoi että miehensä lukee hänen watsapp viestit ja hän miehen. Vitutti ihan sikana että olin avautunut viesteissä hyvin henk koht asioista ja hänen miehensä tiesi ne. Loppui avautuminen ja ystävyys puoleltani pelkäksi kaveruudeksi. En ymmärrä epäluotettavia paskiaisia.

Vierailija
31/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se niin taitaa olla, että jos kaveri/ystävä puhuu pahaa toisista ihmisistä sulle niin vastaavasti ne toiset saa kuunnella sun haukkumista. Kateutta, pahantahtoisuutta ja ilkeyttä, tietenkin. Mä aika pitkään siedin yhtä ystävää tästä ikävästä piirteestä huolimatta, mutta viimeisen vuoden aikana oon ottanut tietoisesti etäisyyttä. En vaan jaksa enää sitä kaikkea myrkkyä. Enkä myöskään halua, että minun asioitani ruoditaan ties kuinka monen ihmisen kanssa ja samalla väärinkäytetään mun osoittamaa luottamusta.

Näin on.

Vierailija
32/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen sisko. Puhuu kaikista aina selän takana pahaa ja levittää henk.koht. asiat. Tekee niin omille lapsilleenkin. Laitoin välit poikki. Olen voinut paljon paremmin. Tuollaiset ihmiset ovat oikeasti jotenkin häiriintyneitä ja tarvitsisivat apua.

Vierailija
33/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuiko p*skaa vai antoiko palautetta?

Olen ystävystynyt monenkin työkaverin kanssa ja olen useamman esimies. Kehityskeskusteluissa pyydän tiimiläisiltä palautetta koskien henkilön TYÖPANOSTA. Se, että joku on hoitanut tehtävänsä laiskasti, ei ole tarpeeksi osaava tai koulutettu ei ole paskanpuhumista henkilöstä. Se on palautetta koskien hänen työpanostaan. Se ei vaikuta ystävyyteen mitenkään. Muuten ystävähän ei voisi koskaan antaa työhön liittyvää palautetta

Vierailija
34/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas kun et edes perheeseesi voi luottaa, pahin paskanpuhuja elämässäni on ollut äitini, loppu yhteydenpito ja luottamus siihen. Enkä ole ihmisiin sen jälkeen pystynyt luottamaan. Ihmiset ovat p***apuhujia älä luota kehenkään. Minulla on kavereita , mutta omat asiani pidän itselläni.  

Vierailija
35/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko asia totta? Joskus naurattaa kun ihmiset loukkaantuvat tosi asioiden kertomista. Ei sellainenkaan normaalia ole, että puhutaan vain ruusunpunaisia asioita ihmisistä, eikä mistään muusta saisi hiiskuakaan. Minä puhun joskus ikäviä juttuja eteenpäin jopa omasta äidistäni, enkä minä häntä vihaa vaan rakastan.

Jos pystyt sanomaan ne asiat myös äidillesi, on asia mielestäni fine. Mutta jos olet äitisi edessä "eri mieltä" kuin silloin kun puhut asiat eteenpäin, tekosi on _mielestäni_ halveksittava. Kysymys on luottamuksesta: jos ystävä ei edes inahda asianomaiselle itselleen ristiriidoista tms, mutta puhuu kuitenkin takanapäin, on se epäluottamusta. Selkeä pahantahtoinen juoruilu on mielestäni aina väärin, varmaan menee henkisen väkivalkan määritelmän sisään.

Vierailija
36/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt sanomaan ne asiat myös äidillesi, on asia mielestäni fine. Mutta jos olet äitisi edessä "eri mieltä" kuin silloin kun puhut asiat eteenpäin, tekosi on _mielestäni_ halveksittava. Kysymys on luottamuksesta: jos ystävä ei edes inahda asianomaiselle itselleen ristiriidoista tms, mutta puhuu kuitenkin takanapäin, on se epäluottamusta. Selkeä pahantahtoinen juoruilu on mielestäni aina väärin, varmaan menee henkisen väkivalkan määritelmän sisään.

Kyllä! väkivaltaa melkein pahimmasta päästä, varsinkin kun sen tekee sinulle rakas henkilö. Puhumattakaan toisen omien henkilökohtaisien asioiden levittämisestä. En ymmärrä ihmisiä jotka näin tekevät. Ei tulisi itselle mieleenkään puhua pahaa lähimmäisistäni tai kertoa heidä asioitaan ympäri kyliä. P a s k o j a ovat ihmiset jotka näin tekevät!

Vierailija
37/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiseen, joka puhuu pahaa muista, ei voi luottaa. Aivan sama puhuuko hän totta vai ei. Miksi älykäs ihminen haluaa paljastaa olevansa epäluotettava? Ehkä hän ei olekaan niin älykäs kuin luulee.

Vierailija
38/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö antamaan anteeksi ja jatkamaan?

Minulle se on niin suuri luottamuksen menetys että mahdoton unohtaa ja jatkaa ystävyyttä.

Tuli mieleen kun kuulin että työkaveri jota pidin ystävänä ja pidettiin yhteyksiä vapaallakin olikin puhunut pahaa selän takana. Nyt on vaikea enää kohdata häntä.

Mitä pahaa hän oli puhunut? Oletko varma, ettei joku välikäsi (esim. työpaikan "juorukello") ole vääristellyt asiaa, jotta saisi kunnon p*skamyrskyn aikaiseksi ja nauraisi sitten likaisesti päälle saatuaan kissatappelun aikaiseksi? :)

Vierailija
39/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan entäs kun puhut vain ne huonot asiat toisesta, vaikka totta olisivatkin, ja sitten ne hyvät jäävätkin kertomatta joko kokonaan tai osittain, niin onko kuva jota toisesta välität enää totta? Ei ole.

Vierailija
40/49 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka puhuu aina paskaa jostain ihmisestä, on todennäköisesti narsisti. Hän yrittää tahallaan kylvää eripuraa ystäväpiirissä, ja aika usein onnistuukin siinä. Hän elää negatiivisesta energiasta, ja nauttii sen levittämisestä. Saattaa kertoa esim. sinulle, kuinka joku yhteinen tuttusi on puhunut sinusta pahaa jne. Keksii valheita saadakseen ihmisten välille eripuraa. Tällaisia ihmisiä kannattaa vältellä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi