Mieheltä poistettiin hammas, joten keksikää meille tekemistä?
Mieheltä poistettiin eilen hammas ja meillä on juuri alkamassa yhteiset vapaat. Eilinen päivä meni verta sylkiessä ja mököttäessä ja nyt mieheni on vielä nukkumassa. Tuntuisi tuhlaukselta vain katsella telkkaria ja olla tietokoneella joka päivä, joten mitä kaikkea voisi tehdä kun hammas on poistettu? Reseptejä tarvitsisin myös kaikkiin sosemaisiin ruokiin/juomiin?
Kommentit (30)
Juu niin mullekkin sanottiin että töihin vaan alaviisurin poiston jälkeen. Työni on erittäin fyysistä ja teen paljon raskaita nostoja ym. Hyytymä sitten tietenkin irtosi, päivystyksessä se rapsuteltiin uudestaan auki. Oli tulehtunut ja mätää täynnä. Tikkejä ja antibiootit ja taas sama, työtä voi tehdä. Kunnes...tikit repsahti auki, uusi tulehdus ja taas päivystykseen.
Nyt hampaan poistosta 18 päivää ja olen entistä kipeämpi, kahdet antibiootit ja kasa laskuja. Kannatti poistaa...
Vierailija kirjoitti:
No voi että. Minulta poistettiin viisaudenhampaat pari vuotta sitten ja ihan itse minä syömiseni hankin ja suunnittelin.
Sama täällä. Ihan itse osasin itseni hoitaa ja seuraavana päivänä menin töihin. Ei tarvinnut monta päivää mököttää sohvalla, pikemminkin olin helpottunut ja mielissäni siitä, että hammas oli nyt poistettu (oli aiemmin tulehtunut pahasti).
Miten avuton ap:n mies oikein on, jos ap:n pitää täällä kysellä hoito-ohjeita? Eikö aikuinen mies tosiaan itse osaa?
Hyvänen aika! SE on vain hammas tai poistettu sellainen.
Miksi pitäisi tehdä jotakin? Oletko levoton?
Ei alkoholia tai tupakkaa ainakaan kolmeen päivään poiston jälkeen, verta ei pidä syljeksiä eikä juoda pillillä! Ei myöskään hiilihapollisia tuotteita (ihmettelen ettei tästä varotella Suomessa, kun taas ulkomailla itsestäänselvyys) ja liikunta saa olla kevyttä kävelyä ekan viikon ajan.
Tarjoilkaa itsellenne tänä iltana jäätelöannos, evästi hammaslääkärini minua hampaan poiston jälkeen. Toimi.
Jos kysyjänä oli mies ja hampaattomuutta potevana hänen vaimonsa, niin vastaukset olisivat ihan toista laatua. Missä se tasa-arvo on?
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyjänä oli mies ja hampaattomuutta potevana hänen vaimonsa, niin vastaukset olisivat ihan toista laatua. Missä se tasa-arvo on?
Ihan saman vastauksen minä olisin antanut vaikka tilanne olisi ollut toisinpäin. Harvalla hampaanpoisto tulee ihan yllättäen, joten kaupasta voi ostaa etukäteen sopivaa syötävää. Niin minäkin tein.
Multa poistettiin kaksi viisaudenhammasta kerralla samalta puolelta leikkauksessa. Olin aivan hirveän kipeä, kolmen päivän sairasloma tuntui alimitoitetulta. Eli on aika paljon siitä kiinni miten pahasti jumissa ne siellä ovat, älkää haukkuko vauvaksi vaikka itsellä olisi mennyt helpolla. Aikaisemmin poistetut hampaat ei aiheuttaneet mitään tämmöstä.
Mun mies teki mulle ruuaksi hernekeittoa, jonka soseutti sauvasekoittimella. Se oli siitä hyvää, että ei tarvinnut syödä niin paljon kuin kevyempää ruokaa tullakseen kylläiseksi (syöminen sattuu). Parasta ajanvietettä oli kävely ja nukkuminen. Kuuntelin myös jotain äänikirjaa.
Hirveä haloo jostain hampaasta.