Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopivan ehkäisyn löytäminen - hermot menee!

Vierailija
06.10.2017 |

Nuvaringin kanssa limakalvot oli niin kuivat, että sattui. Halut myös katosivat.

Jaydess-hormonikierukka toimi hyvin mutta aiheutti kerran kuussa virtsatietulehduksen.

Ehkäisylaastari aiheutti ihottumaa ja pysyi huonosti.

Joitain pillereitä kokeilin mutta en muista merkkejä. Aiheuttivat mielialavaihteluita.

Kondomilla on menty mutta inhoan niitä. Lisäksi kärsin kovista kuukautiskivuista joten kierukan kanssa parasta oli ettei kuukautisia oikeastaan ollut.

Summa summarum, pillereihin varmaan päädyn mutta olen tosin pihalla niistä. Osaako gynet suositella sopivia vai kokeilemallako vain selviää? Osaisiko joku suositella jotain merkkiä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kapseli kohta 3 vuotta, mutta nyt kun on aika vaihtaa en taida ottaa uutta. Mulla oli nimittain ainakin ekat 1.5 v koko ajan menkat/tiputtelua. Nyt viimeisen puoli vuotta ollut ihan ok.

Ja mun kapselin ainakin laittoi sairaanhoitaja, enka ikina laakarin kanssa asiasta jutellut. 

Milloin hoitajat on saanut alkaa tekemään kirurgisia toimenpiteitä?! Niiden ei pitäisi edes saada tikkejä ommella.

Mun mielesta se oli verrastettavissa rokotukseen (sinne vaan piikilla sisaan, ensin kylla puudutti), etta ei se tuntunut mitenkaan sen kirurgisemmalta operaatiolta kuin verikoe/rokotus tms. Mutta kohta pitaisi ottaa pois, en stten tieda kuinka verista puuhaa se on kun on eka implantti :D 

Mutta tama laittaminen ei ollut mun viestin pointti, kunhan vaan mainitsin asiasta. Sita ei edes laitettu Suomessa, joten ei varmaan pade samat terveydenhuollon saannot.

Vierailija
42/46 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin minipillereitä (cerazette) 3kk, mutta tuosta ajasta 2kk oli vuotoa, eikä siis pientä tiputtelua vaan ihan kunnon veristä vuotoa, lisäksi mielialaongelmia (masentuneisuus, itkuisuus) ja turvotusta ja hiukset ohenivat ja rasvoittuvat entistäkin nopeammin, alapää kuivahti jonkin verran mutta koska olin luomuna todella märkä niin ei liian häiritsevää, lihoin myös monta kiloa, mihin toki vaikuttaa eniten elintavat mutta pillerit vielä edesauttoivat... Akneen ei vaikutusta, minulla sellainen siis entuudestaan, toisaalta samalla myös voidelääkitys siihen.

Mutta jos olet ap itse kokeillut aiemmin yhdistelmäehkäisypillereitä, niin kokeile ihmeessä minipillereitä, monelle sopivat vaikka minulla oireet olivatkin kauheat. Minipillereitäkin on useita eri valmisteita, itse vaihdoin muutama viikko sitten uuteen, josta ei ole vielä tullut yhtä pahoja oireita, mutta en uskalla vielä olla turhan optimistinen. Oireiden tasaantumista suositellaan odoteltavan 3-6kk, itse luovutin edellisen valmisteen kanssa 3kk kohdalla lääkärinkin suosituksesta, kun vuotoa oli niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx kax sex kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Ei ole välttämättä purettavissa, enkä minä ainakaan menisi leikkaamaan itseäni huvin vuoksi. Ystäväni kävi laittamassa piuhat poikki, ja hän sanoi että kliimaksi ei tunnu enää samalle, ja sp*rman koostumus ja määrä on muuttunut silmin nähden. Sanoo myös että jos saisi päättää uudestaan, ei menisi laittamaan piuhoja poikki, ja operaatio kaduttaa.

Hyvin sanottu tuo: "enkä minä ainakaan menisi leikkaamaan itseäni HUVIN vuoksi". Tässähän nyt vaan ajatellaan miltä miehestä tuntuu... mitä ihmettä jollakin sp*rman koostumuksella tai määrällä on väliä? Eikö kyseessä ole mahdollisen raskauden ehkäisy? Vastuun laittaminen pelkästään naisille, ei ole oikein ja hormonit eivät sovi kaikille... lisäksi lääke on aina lääke. Naisille piuhojen katkaisu on muutaman päivän sairaalakeikka, mutta miehillä se hoituu muutamassa minuutissa poliklinikalla.

Sper*an määrällä ja koostumuksella on hyvinkin paljon väliä, koska juuri tämän aineen purkautuminen on se mikä miehestä hyvälle tuntuu. Tämä tuntemus on kertomallani ystävällä mennyt leikkauksen jälkeen huonommaksi.

Miten niin vastuu on vain naisella? Minä olen omalle vaimolleni sanonut että hän saa 100% päättää että ottaako niitä hormoneita ehkäisyn takia vai ei. Oman mielipiteeni olen myös kertonut, ja sanoin vaimolleni että jos olisin sinä, minä en ainakaan noita hormoneita ottaisi. Vaimoni kanssa ehkäisy hoidetaan ns. varmoina päivinä voi yhtyä ilman kumia, ovulaation aikaan kastetaan vain kärkeä, ja laukeaminen sisään tapahtuu aina kumin kanssa. Hyvin ollaan pärjätty, ja mieluummin minä otan naisen jolla on luonnolliset halut tallella, kuin ehkäisyn ja hormonien tähden haluttoman vaimon. Seksiä voi harrastaa aivan hyvin myös ilman yhdyntää, ja todella mukavaa hommaa sekin. 

Vierailija
44/46 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kapseli kohta 3 vuotta, mutta nyt kun on aika vaihtaa en taida ottaa uutta. Mulla oli nimittain ainakin ekat 1.5 v koko ajan menkat/tiputtelua. Nyt viimeisen puoli vuotta ollut ihan ok.

Ja mun kapselin ainakin laittoi sairaanhoitaja, enka ikina laakarin kanssa asiasta jutellut. 

Milloin hoitajat on saanut alkaa tekemään kirurgisia toimenpiteitä?! Niiden ei pitäisi edes saada tikkejä ommella.

Mun mielesta se oli verrastettavissa rokotukseen (sinne vaan piikilla sisaan, ensin kylla puudutti), etta ei se tuntunut mitenkaan sen kirurgisemmalta operaatiolta kuin verikoe/rokotus tms. Mutta kohta pitaisi ottaa pois, en stten tieda kuinka verista puuhaa se on kun on eka implantti :D 

Mutta tama laittaminen ei ollut mun viestin pointti, kunhan vaan mainitsin asiasta. Sita ei edes laitettu Suomessa, joten ei varmaan pade samat terveydenhuollon saannot.

Suomessa se vaatii haavan viiltämisen käteen ja tikit.

Vierailija
45/46 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa se vaatii haavan viiltämisen käteen ja tikit.

Mitkä ihmeen tikit? 5 kapselia ollut, eikä ole tikkejä laitettu. Ja ei sitä tosiaan piikillä laiteta sisään, vaan ensin puudutetaan ja sitten pikku vekki käteen. Kapseli laitetaan asettimella haavasta ihon alle.

Vierailija
46/46 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta on jo mutta kolmas on suunnitteilla, joten siksi en ole kiinnostunut mistään pitkäaikaisista ehkäisyistä. Jos olisin, yrittäisin uudelleen kierukka ja toivoisin ettei tällä kerralla kierukka antaa tartu bakteeria.

Pillereillä ajattelin yrittää nyt pärjätä vajaan vuoden mutta en keksi mitään kokeilla. Kaikissa tuntuu olevan niin paljon sivuvaikutuksia.

Ap