Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykykoulu: Lapsen pitää tehdä teksti saan sibeeliaksesta!

Vierailija
06.10.2017 |

Järkyttävää, että aikaa tuhlataan tuollaiseen, ihan turhaa tietoa. Mihin tarvitaan edes oppiainetta musiikki? Ihan naurettavaa. Voisi edes harkita kuvataiteen ja musiikin yhdistämistä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi sanota Schaan Sibeeeliuksesta? Sä olisit tarvinnut äidinkielen tunteja lisää.

Vierailija
4/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyvapaa aloitus. Ei edes sillä tasolla, että osaisi kirjoittaa säveltäjän nimen oikein. Ei voi siis muutakaan vaatia, kun ei ole kauhalla annettu. Luulin aloituksesta, että joku lapsi oli niin tyhmä, ettei osannut sanoa säveltäjän nimeä.

Vierailija
5/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
6/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että sinun lapsuudessasi ei ollut koulua vielä keksitty.

Vierailija
7/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jean Sibelius eli kavereiden kesken Sibbe oli lähdössä iltaviihtelle ravintolaan ystäviensä kesken. Siben vaimo Aino sitten närkästyneen kuuloisena kysyi " Milloinka se herra sitten tulee kotia? " , johon Sibbe vastasi " Minä olen säveltäjä. En ennustaja. "

Vierailija
8/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikipeedusta vaan tulostat tekstin ja käsket viedä opelle.

Vierailija
9/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan sibeeliaks: Jean "Sibbe" "Sibe" "Sibuli" Sibelius (1865 - 1957) oli suomalainen säveltäjä, tietäjä, mahtava velho, kunniadruidi, runonlaulaja, tasavallan presidentti, sikariaddikti, esikristillinen jumalolento, putkimies (ainakin patsaasta monumentista päätellen) ja sadan markan setelissä esiintynyt henkilö. Sibelius oli syntyisin vaikutusvaltaisesta perheestä, ja sekä Väinämöinen että Gandalf olivat hänen pikkuveljiään. Sibelius kasvatti Suomen metsät, keksi AIV-rehun ja lopetti viimeisen jääkauden tarmokkaalla toiminnallaan. Hänen sävellystyönsä uudisti merkittävästi eurooppalaista taidemusiikkiperinnettä, ja hän sävelsi mm. seitsemän sinfoniaa, useita orkesterisarjoja, kamarimusiikkia, parantavia loitsuja ja yhden oopperan. Sibelius oli tunnettu kanteleestaan, jonka valmisti kalastamansa jättiläishauen leukaluusta. Sibeliuksen seikkailuista kerrotaan mm. hänen kirjoittamassaan kansalliseepoksessa Kalevalassa.

http://hikipedia.info/wiki/Jean_Sibelius

Vierailija
10/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla huolissaan lapsen koulunkäynnistä, kun aikuisen asenne on tuo.

Vierailija
11/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että sinun lapsuudessasi ei ollut koulua vielä keksitty.

Tämä oli paras.

Vierailija
12/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jean Sibelius eli kavereiden kesken Sibbe oli lähdössä iltaviihtelle ravintolaan ystäviensä kesken. Siben vaimo Aino sitten närkästyneen kuuloisena kysyi " Milloinka se herra sitten tulee kotia? " , johon Sibbe vastasi " Minä olen säveltäjä. En ennustaja. "

Onko yhtä hauskaa kun minä teen samoin kun lähden ryyppäämään? Tai sinun puolisosi tekee samoin. Nauraisitko kippurassa?

Sitä vaan että juttusi on huono ja typerä.

Vierailija
13/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se valmentaa työelämään. Sielläkin joutuu tekemään kirjallisia selvityksiä ja muita tuotoksia joskus ihan typeristä asioista.

Vierailija
14/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yhtä hauskaa kun minä teen samoin kun lähden ryyppäämään? Tai sinun puolisosi tekee samoin. Nauraisitko kippurassa?

Huvittavan asiasta tekee kun se on totta ja sinun tekemisillä ei ole mitään väliä tässä maailmassa. Vai vertaatko itseäsi Sibeliukseen?

Ai, niin ja sinulla on hiekkaa joissain... Hyvää viikonloppua!

Vierailija
15/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
16/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lausutaan dziin sibiiliös.

Vierailija
17/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jo itse asiassa tuo oli Sibben juttu eikä tuon kirjoittajan keksimä.

Vierailija
18/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sibelius on kansallissäveltäjämme ja viimeisimmän liputuspäivän ansainnut suomalainen (8.12.).

Peruskoulussa on toki se ikävä puoli, että siellä opetellaan käytännön taitojen lisäksi myös yleissivistäviä tietoja. Nykykoulu tai pikemminkin nykyinen ops painottaa nimenomaan sitä, että oppilas itse etsii tietoja, opettaja vain ohjaa.

Vierailija
19/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dziin saibiiliös

Vierailija
20/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo entisajan koulu poikkea nykyisestä. Mekin tehtiin kaikenmaailman esseitä Aleksis Kivestä tai Kalevalasta 70-luvulla. Silloin se tuntui typerältä.