Komea, älykäs ja hyväosainen mies on oikeastaan käytössä mahdottomuus
Jos otetaan huomioon, että pitäisi olla vielä hyvä luonne ja halukas sitoutumaan. Ja aika moni varmaan sanoisi tähän, että pitäisi tyytyä vähempään. Jos itse on kuitenkin kaunis, koulutettu, varakas ja kiva nainen, niin mielestäni silloin on oikeus vaatia.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on vain rodun jalostamisesta. Kauniiksi itseään luulevat haluavat kauniin puolison. Silloin pitää kysyä, kuka ohjailee sitä, mitä pidetään kauniina?
Minusta mieheni on komein ja seksikkäin koko maailmassa mitä hän ei varmasti muiden naisten mielestä ole. Onko sellaista kuin absoluuttinen kauneus olemassa kun siihen miten toisen näkee vaikuttaa myös omat tunteet ja kokemukset?
Yksilötasolla makuasioita aivan kuin vaikka musiikkimaku. Mutta ei käy kieltäminen, että tietyillä ominaisuuksilla varustetut ihmiset ovat suuremman joukon suosiossa kuin toiset. Tasoiksikin tätä nimitetään, vaikka jotkun moisen olemassa olon kieltävätkin.
Sellaiset sanat kuin hyväosainen, älykäs, komea/kaunis ja vähän luonne ovat hienoja mutta eri ihmisille ne tarkoittavat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan huomioon, että pitäisi olla vielä hyvä luonne ja halukas sitoutumaan. Ja aika moni varmaan sanoisi tähän, että pitäisi tyytyä vähempään. Jos itse on kuitenkin kaunis, koulutettu, varakas ja kiva nainen, niin mielestäni silloin on oikeus vaatia.
Saahan sitä vaatia, mutta koska ainakin puolet ominaisuuksista joilla kuvailet itseäsi on täysin subjektiivisia näkemyksiä niin varauduthan siihen että myös itseään komeina, hyväluonteisina jne. pitävät miehet ovat mielestään oikeutettuja vastaaviin vaatimuksiin. Et ehkä täytä heidän kriteerejään.
Aloituksen perusteella et kuulosta sellaiselta ihmiseltä josta kuvailemasi mies on kiinnostunut. Minulla ainakin nousi vähän niskakarvat pystyyn. Toki sinulla on oikeus vaatia vaikka kuu taivaalta. Mietit liikaa sitä mitä itse olet vaatimassa sen asemasta, että miettisit miten voisit itse olla se paras mahdollinen.
T. Komea, älykäs ja hyväosainen mies
Kuulostaa avokiltani. Opiskellut arvostetun korkeakoulututkinnon, luonteeltaan hän on kohtelias, ajattelevainen, rakastava ja määrätietoinen, ulkoisesti oikein miellyttävä ja fyysisesti erinomaisessa kunnossa. Perheensä ei ole akateeminen, mutta ovat pärjänneet yrityselämässä ja mies saanut kotoa erinomaiset arvot elämään. Tapasimme aikanaan opiskelijabileissä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia mikä siivilöi komeat miehet pois näkökentästäsi on varmasti se kun miehillä tuntuu olevan muodissa joku ruokkoamaton hipsteriparta. Kyllä sellainen rumentaa jos mikä, komeatkin piirteet jäävät sen karvapehkon sisään.
Pahimmin särähti korvaan tuo vaatimus hyväosaisuudesta. Sellainen heikoista lähtökohdista itse omalla työllä itselleen hyvän elämän luonutkaan ei siis kelpaa vaikka täyttäisi muut kohdat. Pitää olla myös edustavat vanhemmat ja suku, joita kutsua juhliin. No kaikille parinvalinta ei ole muutenkaan mitään SWOT-analyysiä, vaan joillekin se on sellainen tunnepuolen asia, niin erilaisia me ollaan.
Itsellä kävi elämässä hyvin.
Sain varakkaan töitä tekevän, viisaan ja hyvännäköisen miehen. Pääpointtina tässä se että mitään näistä en itselleni hakenut eikä suhteestakaan ollut sopimus, vaan piti olla yhden kerran juttu. Mies ihastu, seurusteltiin, kosi ja helmikuussa tulee esikoinen.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle voi olla mahdottomuus, vaikkei muille olekaan. Ehkä peiliin katsomisen paikka jos ne muuten täydelliset eivät olekaan valmiita sitoutumaan noin hyvään naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mahdottomuus? Ei. Harvinaisuus? Kyllä.
Totta kai sulla on oikeus vaatia mutta tasoisellasi miehellä on myös sama oikeus. Täällä on monet kerrat kuvattu kuinka tasokas nainen voi jäädä yksin kun kolmenkympin pahemmalla puolen parisuhdemarkkinoiden tilanne kääntyy päälaelleen, ja jäljelle jääneet sinkkunaiset alkavatkin kilpailla niistä harvoista tasokkaista miehistä. Kysyntä ja tarjonta eivät yksinkertaisesti kohtaa. Sama syy miksi kalliita asuntoja on tyhjillään. Ne ovat upeita, mutta niillä joilla niihin on varaa, onkin varaa vaatia juuri sitä oikeaa. Niillä, joille ne kelpaisivat, ei ole niihin varaa.
Kyllähäm ihmiset erotavat. Meinaatko että mihet vanhenevat tasottomammin vai miksi miehiä olisi vähemmän kuin naisia, täh?
Mikähän on hyväosaisena/varakkaana pidettävän määritelmä/raja mikä riittää? Kauneuttakin on niin monenlaista, katsojasta riippuen, ja toisen tunteminen vaikuttaa muutenkin minkälaisena toista pitää. Itselle melkeimpä riittäisi että toisen kanssa on hyvä olla. Miettii sellainen, joka ei välttämättä täytä kaikkia noita vaatimuksia, mutta jotkut on niin sanoneet.
Tiedän henkilön joka meni naimisiin sellasen ihmisen kanssa jota ei ilmeisesti rakasta ulkonäöllisesti ja muutenkin tyyppi on ns. hankala ihminen. On valittanut hänestä.
Ymmärrän ,et jos on puolison saanti tiukassa niin pakko ottaa kenet saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdottomuus? Ei. Harvinaisuus? Kyllä.
Totta kai sulla on oikeus vaatia mutta tasoisellasi miehellä on myös sama oikeus. Täällä on monet kerrat kuvattu kuinka tasokas nainen voi jäädä yksin kun kolmenkympin pahemmalla puolen parisuhdemarkkinoiden tilanne kääntyy päälaelleen, ja jäljelle jääneet sinkkunaiset alkavatkin kilpailla niistä harvoista tasokkaista miehistä. Kysyntä ja tarjonta eivät yksinkertaisesti kohtaa. Sama syy miksi kalliita asuntoja on tyhjillään. Ne ovat upeita, mutta niillä joilla niihin on varaa, onkin varaa vaatia juuri sitä oikeaa. Niillä, joille ne kelpaisivat, ei ole niihin varaa.
Kyllähäm ihmiset erotavat. Meinaatko että mihet vanhenevat tasottomammin vai miksi miehiä olisi vähemmän kuin naisia, täh?
jaa mitähän just kirjoitin? en ole humalassa vaikka siltä voisi vaikuttaa, taidanpa painua päiväunille. :D Pointti oli se että miehiä on yhtä paljon kun naisia, eron sattuessa markkinoille palaa yleensä kaksi sinkkua, yksi mies ja yksi nainen, jos joku nyt ymmärsi.
Siis voi että... Oon itse omasta mielestäni keskinkertainen monessa asiassa. Olen kuitenkin löytänyt miehen, joka on älykäs, huomioonottava, hyväsydäminen, rehellinen ja seksikäs. Hän on törkeän komea ja hyväkuntoinen. Vieläpä törkeän rikas ja ns. hyvästä perheestä. Tätäkin on oppinut pitämään niin itsestäänselvyytenä, ettei kovinkaan usein edes mieti sitä, ettei kaikilla ole samoin. Ihan todellinen kultakimpale, sisältä ja ulkoa.
Kommenttisi oli sikäli epäonnistunut provoiluyritys, että se pitää täysin paikkansa. Sinulla on oikeus "vaatia", so, etsiä juuri sellaista kuin haluat. Jokaisella on.