Miten panostatte kotipukeutumiseen?
Miten pukeudutte kotona vai onko teillä päällä toppi, collarit ja crocsit?
Kommentit (51)
Käyttäjä1849 kirjoitti:
Itsekin olen siistissä sisätyössä, mihin pukeudun suht hyvin. Kotona sitten vedän ihan ranttaliksi, epämukavat vaatteet vaihtuu het mukaviin vaatteisiin.
Muilta osin olen viestistäsi aivan samaa mieltä, mutta miksi töissä käyttämäsi vaatteet ovat epämukavat? Ovatko ne väärän kokoiset, huonoa materiaalia vai mitä? Ei siististi pukeutuminen ole yhtään sen epämukavampaa kuin tavallisiin kotivaatteisiin pukeutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miellytät miestä?
Ihmisellä on tavallisesti luontainen taipumus haluta tuottaa positiivisia tuntemuksia rakastamalleen ihmiselle.
Kyllä te naiset olette typeriä kun teette mitä vaan mies pyytää tai käskee, mutta silti inisette tasa-arvon puutteellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miellytät miestä?
Ihmisellä on tavallisesti luontainen taipumus haluta tuottaa positiivisia tuntemuksia rakastamalleen ihmiselle.
Kyllä te naiset olette typeriä kun teette mitä vaan mies pyytää tai käskee, mutta silti inisette tasa-arvon puutteellisuudesta.
Mies ei pyydä eikä käske, mutta joskus on kivaa edes jossakin pukeutua vähän tavallista naisellisemmin, eikä tässä ole kyse edes mistään seksiasuista. En vain ulos lähtiessä käyttäisi vaikkapa hameita, koska ovat mielestäni epäkäytännöllisiä (vilahdusvaara ja kylmyys, enkä ole mielestäni muutenkaan mikään Marilyn, joten nolottaisikin vielä), mutta tiedän, ettei mieheni pistä pahakseen, jos olen nättinä kotosalla, päinvastoin. :) Jos vaateputiikissa tulee vastaan vaate, johon ihastun, mutta josta ajattelen, etten ikinä kehtaisi pitää sitä ihmisten ilmoilla, saatan ostaa sen kotivaatteeksi.
Käyttäjä1849 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä1849 kirjoitti:
Miehen kanssa asun ja ei sitä kiinnosta miten pukeudun. Kaikissa vaatteissa olen kuulemma seksikäs.
Kuulostaa sangen tylsältä könsikkäältä.
No ollaan vielä aika nuoria, että voi johtua siitäkin. Ei oo kyllä tylsä könsikäs :D Ihan normaali pariskunta ollaan, en mä sitten tiedä, että onko kovinkin epänormaalia pukeutua kotona epäsiististi. Toki puhtaita vaatteita pidän, nyt vaihoin suihkun jälkeen miehen ison tiikeri t-paidan, jota käytti teininä (ja ihan syystä olen takavarikoinut yöpaidaksi) Ei mun tarvitse koko ajan olla sheivaamassa, saa olla säärikarvoja ja kainalokarvoja ja mies pitää mua seksikkäänä. Toki välillä sheivaan, mutta talvella en jaksa huolehtia niin usein.
Mies, mies, mies ja mies...
ei minun tarvitse jajaja... eipä täällä kukaan ole tainnut kirjoittaa, että pitäisi tai muiden tarvitsisi. Jotenkin sulla on puolustautuva kirjoitustapa, mutta varmaan vaan ja toivottavasti oletan.
Ihan ohimennen: joidenkin naisten kuuluu sanovan, että : mun mies tykkää minusta enemmän ilman meikkiä tai olen miehen mielestä seksikäs laittamattomana tmv.
Kuitenkin samojen miesten päät kääntyilee mm.liikennevaloissa lähes nurin kun tuijotetaan laitettuja naisia kun oma hiirulainen istuu vieressä eikä huomaa mitään tai kuvittelee muuta kun totuus.
Olen sitä mieltä itse, että jokainen nainen on nätti ilman meikkiä, mutta hygieniasta pitää pitää huolta, eikä yleinen siisteys ja huoliteltu ulkomuoto ole ollenkaan pahitteeksi, kuten kainalokarvojen sheivaus.
Mutta en toki yritä yllyttää kun eihän sun miehen takia tarvitse.
T: huoliteltu sinkkuäiti
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä1849 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä1849 kirjoitti:
Miehen kanssa asun ja ei sitä kiinnosta miten pukeudun. Kaikissa vaatteissa olen kuulemma seksikäs.
Kuulostaa sangen tylsältä könsikkäältä.
No ollaan vielä aika nuoria, että voi johtua siitäkin. Ei oo kyllä tylsä könsikäs :D Ihan normaali pariskunta ollaan, en mä sitten tiedä, että onko kovinkin epänormaalia pukeutua kotona epäsiististi. Toki puhtaita vaatteita pidän, nyt vaihoin suihkun jälkeen miehen ison tiikeri t-paidan, jota käytti teininä (ja ihan syystä olen takavarikoinut yöpaidaksi) Ei mun tarvitse koko ajan olla sheivaamassa, saa olla säärikarvoja ja kainalokarvoja ja mies pitää mua seksikkäänä. Toki välillä sheivaan, mutta talvella en jaksa huolehtia niin usein.
Mies, mies, mies ja mies...
ei minun tarvitse jajaja... eipä täällä kukaan ole tainnut kirjoittaa, että pitäisi tai muiden tarvitsisi. Jotenkin sulla on puolustautuva kirjoitustapa, mutta varmaan vaan ja toivottavasti oletan.
Ihan ohimennen: joidenkin naisten kuuluu sanovan, että : mun mies tykkää minusta enemmän ilman meikkiä tai olen miehen mielestä seksikäs laittamattomana tmv.
Kuitenkin samojen miesten päät kääntyilee mm.liikennevaloissa lähes nurin kun tuijotetaan laitettuja naisia kun oma hiirulainen istuu vieressä eikä huomaa mitään tai kuvittelee muuta kun totuus.
Olen sitä mieltä itse, että jokainen nainen on nätti ilman meikkiä, mutta hygieniasta pitää pitää huolta, eikä yleinen siisteys ja huoliteltu ulkomuoto ole ollenkaan pahitteeksi, kuten kainalokarvojen sheivaus.
Mutta en toki yritä yllyttää kun eihän sun miehen takia tarvitse.T: huoliteltu sinkkuäiti
Siksi luonnonlapsen kannattaa etsiä kaltaisensa, jolloin tuollaisia huolia ei ole, eikä sellaista, joka puhuu yhtä ja tekee toista. Miehiä on kuitenkin maailma puolillaan, joten joukkoon mahtuu kaikenlaisia kulkijoita. - Meillä rymytään metsässä, kalassa tai tunturissa kaikki vapaa-aika, joten hyvin usein tukassa on neulasia ja poskessa nokea, ei haittaa, aina mahtuu samaan makuupussiin, toistakymmentä vuotta jo. :) Meikkaaminen niissä olosuhteissa on täyttä ajanhukkaa, eikä kumpikaan oikein osaa arvostaa sitä enempää kuin kaupunkia ja sen liikennevalojakaan (terveisiä Tampereelta, pois käy tie :D). -se huolittelematon hippiäiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona mukavat vaatteet päällä. Jos tulee vieraita niin sitten jtn siistimpää.
Suomeks: en juuri panosta, en näe syytä.
Mikset panosta? Eikö sinulle ole tärkeää, että päällä on puhtaat ja sopivat vaatteet?
En käsitä miten vastaukseni mitenkään sulkisi pois puhtaita ja sopivia vaatteita. Sulla vasta todella outo ajatusmaailma onkin jos mielestäsi mukava on puhtaan ja sopivan vastakohta. FYI: ei ole.
Enkä edelleenkään ymmärrä miksi omassa kodissaan ei saisi pukeutua just niin kuin mukavasti kuin itse haluaa jos ollaan siellä ihan kotiväen kesken. En minä esimerkiksi maalaa tuolia uusimmat vaatteet päällä, oli sitten kyse kotivaatteista tai muista vaatteista.
Tajuatko että kyse on luonne-ja arvoeroista. Se jos sinä "panostat" on sinun valintasi eikä se kiinnosta meitä. Sinun pitää myös ymmärtää se että muut ehkä arvottavat elämässään muita juttuja eikä kumpikaan tapa ole toisilta pois.
Panostan pitkiin paitoihin, huolettomuus ja mukavuus tärkeintä.
En mitenkään. Mitä nyt sattuu käteen osumaan😂 En kyllä edes oikein ymmärrä miksi johonkin kotivaatteisiin pitäisi ylipäätään panostaa jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille kaikille kotona rähjäisissä vaatteissa ja tukka likaisena hilluville:
Eikö teitä hävetä jos naapuri tai ohikulkija näkee teidät parvekkeella / pihalla / verhojen välistä sen näköisenä? Vai siistiydyttekö jotenkin ennen parvekkeelle / pihalle menemistä / verhojen avaamista?
Tämä!
Sitten kun aletaan liioittelemaan, niin tehdään se kunnolla eikä jätetä puolitiehen 😂👍
Ei kai se nyt tarkoita, että jos ei "panosta kotivaatteisiin" tai meikkaa kotioloissa niin sitten ollaan likaisissa ja rähjäisissä vaatteissa tukka paskaisena.
Saattaisko noiden ääripäiden (ylipynttäytynyt ja likainen rähjä) väliin mahtua jokunen välimuotokin 🤔
En "panosta" mielestäni kotivaatteisiin. Haluan kuitenkin kotivaatteidenkin olevan hienoja ja kivanmallisia ja -värisiä, enkä ikinä säilytä mitään rumia, venähtäneitä, saatika sitten reiällisiä rättejä ajatellen, että "tuotakin voi vielä käyttää kotona". Kotivaatteet ovat kuitenkin mukavampaa materiaalia ja edullisempia, ei niin hienoja, kuin työvaatteet. Käytän talvisin usein trikoita ja toppeja tai tunikoita, kesäisin lyhyitä trikoomekkoja. Kollareita en omista, ovat mielestäni epäesteettiset. Yleensäkin minun tärkein sääntöni pukeutumisessa on, että en pukeudu mihinkään sellaiseen vaatteeseen, joka voisi yhtä hyvin olla miehen päällä.
perheen kesken voi kyllä oikein hyvin myös pukeutua tuohon tyyliin. Ainakaan meillä ei pingoteta kotona. Verkkarit, teepaita, legginsit, huppari, villasukat. Kotivaatteet pidetään loppuun asti eli kulahtaneita saavat olla.