Mies, jos saisit päättää naisystäväsi ammatin niin mikä se olisi? Sama kysymys naisille jos saisitte päättää miesystävänne ammatin!
Ja täysin leikkimielinen ajatus, ei tarvitse kenenkään loukkaantua. Minkä ammatin haluaisit puolisollesi, jos saisit ihan vapaasti valita?
Kommentit (173)
Lääkärivaimo. Helläkätinen ja kovapalkkainen. 😂
Eläinlääkäri tai eläintenhoitaja. Rakastan eläimiä.
Rehtori. Fiksu ja varakas ja hyvä lasten kanssa. Kohtuulliset työajat. Omani on insinööri, mutta tässä siis haave.
Naiseni saisi olla joko joku timmikroppainen liikunnanohjaaja tjsp. TAi sitten överirikas johtaja jossain isossa firmassa. Voisin olla vaan pikku"rouvana" kotona, kun toinen toisi elannon.
Kysyin mieheltä, hän kuulemma toivoisi, että olisin Suomen presidentti. :)
Aika hauska, meinasin itse ehdottaa hänelle lentokapteenia (voisi sitten lentää yksityiskonettani, heh heh), mutta kyllähän hänesta sangen komea presidentin rouvakin saataisiin. <3
Joku politiikan tai historian tutkija tmv, vähintäänkin naisen pitäisi olla kiinnostunut yhteiskunnallisesta muutoksesta ja ottamaan yleisesti ympäröivästä maailmasta muutenkin selvää kaikin mahdollisin tavoin jatkuvasti. Sellaista kumppania en halua jonka ajatukset pyörii kodin laittamisen tai muiden arjen ja pikkuelämän yksinkertaisuuksien ympärillä. Näkemystä täytyy olla suhtautumisessa tähän maailmaan ja kaikkeen siinä olevaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on lääketieteen tohtori ja se oli unelmani. Tosin hänestä meinasi tulla DI ja sekin olisi ollut hieno.
Kysyin mieheltäni ja hänen unelma-ammattinsa olisi valtiotieteen tohtori. Olen maisteri ja tuskin jatkan tohtoriksi, mutta melkein unelma olen siis itsekin.
Ups, muistin "unelmakoulutus". No joka tapauksessa mieheni on ylilääkäri ja minä järjestötöissä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi ollut helpompi vaan otsikoida: jos saisit päättää kumppanisi ammatin... Ihme sössömäisesti kirjoitettu otsikko.
Onneksi minun puolisoni ei ole äidinkielen opettaja.
Lääkäri, sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja. Muutkin alan ihmiset kelpaa en ala kaikkia luettelemaan.
Historioitsija. Boheemi älykkö. Jos ei käy, niin seppä (puu-, ase- kulta, ei väliä) tai joku muu käsityöläinen.
Sellainen työ jossa illat ollaan kotona perheen kanssa. Mieheni on yrittäjä ja ei todella ole meillä aina herkkua.
Hammaslääkärivaimo olisi kyllä paras.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelin itselleni aika lääkäripuolison. Noh, lentäjän kanssa päädyin yhteen.
Niin ja Etelä-Helsingissä kävelet syyssateessa lapsesi kanssa lätäköissä ja kuullotat sipuleita konjakilla... Ihan Helnyc-tapaisia juttuja sinulla. Lahtelainen perusmamma.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lääkäri/kirgurgimiehen tai juristimiehen. Saisi simälle ruokaa kun olis vierellä sellainen hyvin pukeutuva seksikäs akateemikko.
Vai akateemikko :D
Minä halusin mieheksi KTM:n tai DI:n, mieheni vaimokseen lakimiehen. Opiskelen nyt viimeistä vuotta oikiksessa ja mieheni on kauppatieteilijä. Olemme hyvää mätsi tässäkin suhteessa 😀
Itse nautin siitä, että saan välillä olla itsekseni vaikka toista rakastankin. Senpä takia joku matkailualan ihminen sopisi mulle tai joku vuorotyöläinen vaikka 3-vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi ollut helpompi vaan otsikoida: jos saisit päättää kumppanisi ammatin... Ihme sössömäisesti kirjoitettu otsikko.
Onneksi minun puolisoni ei ole äidinkielen opettaja.
Omneksi hän on edes sokea...
Mieluiten joku sellainen, jonka työaika on arkipäivisin klo 8-16.