Mies, jos saisit päättää naisystäväsi ammatin niin mikä se olisi? Sama kysymys naisille jos saisitte päättää miesystävänne ammatin!
Ja täysin leikkimielinen ajatus, ei tarvitse kenenkään loukkaantua. Minkä ammatin haluaisit puolisollesi, jos saisit ihan vapaasti valita?
Kommentit (173)
Aika herättävä kysymys. Olen meinaan itse lääketieteen tohtori enkä osaisi ajatella, että perheessä olisi samanlaista vaativaa työtä tekevää (joka myös todella aikaa vievää) puolisoa. Oma mieheni on päivätyötä tekevä putkimies enkä edes osaa haaveilla muusta.
Haluaisin miehelleni ammatiksi sellaisen, missä hän viihtyy ja minkä tekeminen tekee hänet onnelliseksi. Yleensä kun työ on palkitsevaa, se heijastuu muuhunkin elämään onnellisuutena.
Mulla olis käyttöä puusepälle. On myös seksikästä, kun mies osaa käyttää käsiään muuhunkin kuin tietokoneen naputteluun.
Jonkinlainen seppä! Miehekäs ja kätevä ammatti.
Tai sitten merikapteeni. Ne ovat kuulemma pari viikkoa töissä, sitten pari viikkoa kotona. Mulle sopisi tollainen. Saisi omaa aikaa ja rauhaa mutta sitten vastapainoksi pitemmän pätkän kiireettömämpää yhdessäoloa. Pysyis varmaan suhdekin voimissaan kun ei kattelis toisen lärviä 24/7 :D
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten joku sellainen, jonka työaika on arkipäivisin klo 8-16.
Juuri näin. Eksällä oli hieno ja hyväpalkkainen ammatti, mutta joutui tekemään paljon ylitöitä eikä koskaan ollut kotona. Päätin sitten olla mieluummin ihan yksin kuin yksin parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku, mutta olen ollut mukana näissä harjoituksissa, ja tiedän, että joka paikkakunnalla odottaa naisystävä. En tiedä miksi nämä naiset suostuvat moiseen, ja miksi vaimo suostuu kiltisti hoitamaan kodin ja lapset sillä aikaa kotona.
No tämä selittää.... Kun aloin seukata nuorena ja typeränä tyttönä armeijan leivissä olevan mieheni kanssa, hän esitti minulle että hänen mielestään satunnaiset seksiseikkailut ovat ihan ok, kannattaa ottaa tilaisuudesta vaarin jos on mahdollisuus johonkin seksuaaliseen kokemukseen, mutta että hänen mielestään ei ole ok jos on joku vakipano toisella paikkakunnalla. Tämän hän siis esitti mulle siihen maalliin että minun kuuluisi olla kauheen kiitollinen hänelle tästä armollisuudesta ja kunnollisuudesta. Jos todella on maan tapa että joka paikkakunnalla on naisystävä, niin ei ihme jos tuo koki olevansa suurikin hyväntekijä, pyrkiessään pettämään vain satunnaisesti. Minulla oli siihen aikaan NIIN huono itsetunto että myöntelin vain, kuvitellen olevani suurikin maailmannainen ja vapaamielinen ihminen. Nyt jos olisi vanhemman naisen viisaus ja voisin palata takaisin tuohon tilanteeseen, laittaisin hänet välittömästi ulkoruokintaan, mutta valitettavasti meille tuli tähän luottamusta herättävää liittoon vielä lapsiakin, kun kuvittelin etten ketään sopivampaa tulisi ikinä saamaan. Lisäksi uskoin ja uskon edelleen että miehen yritykset saada irtoseksiä jäivät yritykseksi, koska sosiaaliset taidot oli niin perseestä, kuten tuokin episodi osoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku, mutta olen ollut mukana näissä harjoituksissa, ja tiedän, että joka paikkakunnalla odottaa naisystävä. En tiedä miksi nämä naiset suostuvat moiseen, ja miksi vaimo suostuu kiltisti hoitamaan kodin ja lapset sillä aikaa kotona.
No tämä selittää.... Kun aloin seukata nuorena ja typeränä tyttönä armeijan leivissä olevan mieheni kanssa, hän esitti minulle että hänen mielestään satunnaiset seksiseikkailut ovat ihan ok, kannattaa ottaa tilaisuudesta vaarin jos on mahdollisuus johonkin seksuaaliseen kokemukseen, mutta että hänen mielestään ei ole ok jos on joku vakipano toisella paikkakunnalla. Tämän hän siis esitti mulle siihen maalliin että minun kuuluisi olla kauheen kiitollinen hänelle tästä armollisuudesta ja kunnollisuudesta. Jos todella on maan tapa että joka paikkakunnalla on naisystävä, niin ei ihme jos tuo koki olevansa suurikin hyväntekijä, pyrkiessään pettämään vain satunnaisesti. Minulla oli siihen aikaan NIIN huono itsetunto että myöntelin vain, kuvitellen olevani suurikin maailmannainen ja vapaamielinen ihminen. Nyt jos olisi vanhemman naisen viisaus ja voisin palata takaisin tuohon tilanteeseen, laittaisin hänet välittömästi ulkoruokintaan, mutta valitettavasti meille tuli tähän luottamusta herättävää liittoon vielä lapsiakin, kun kuvittelin etten ketään sopivampaa tulisi ikinä saamaan. Lisäksi uskoin ja uskon edelleen että miehen yritykset saada irtoseksiä jäivät yritykseksi, koska sosiaaliset taidot oli niin perseestä, kuten tuokin episodi osoitti.
Valotan vielä tuota kysymystä että miksi vaimo suostuu kiltisti hoitamaan kodin ja lapset kun mies paneskelee ympäriinsä. Nooh, huonosta itsetunnosta johtuen ajattelin etten parempaa saisi ja olihan meidän liitossa paljon hyviäkin asioita. Elin kuitenkin koko ajan siinä ajatuksessa, että mies yrittää vimmatusti pettää aina kun vain pystyy, eli perusluottamus puuttui alunperinkin ja olin hyväksynyt sen koska ajattelin liiton hyvien puolien korvaavan puutteet ja minulla oli muutekin aika syvä luottamuspula ihmisiä kohtaan ylipäänsä. Jälkikäteen ajattelen ihan oikeasti ettei mies ole kovin monta kertaa onnistunut jos kertaakaan. Eikä tämä ole mitään toiveajattelua hyväuskoiselta vaimolta, vaan olisin ihan valmis uskomaan että hän olisi onnistunut jos siihen olisi aihetta.
Kiinteistövälittäjän. Ois jotain mahiksia asua tilavammin ja hyvällä paikalla, kun meistä toinen hanskaisi kämpän hommaamisen joka muuten on Suomessa sikakallista kisailua.
Joku haaveili äikänopesta - ei kannata! Viisastelee ja haluaa tarkistaa sinunkin kirjoituksesi, saa hermoromahduksen mistä ja josta/ mikä ja joka -sanojen väärinkäytöstä jne. Korjaa kaiket illat kokeita.
Jos saisi valita niin joku sellainen, missä ei tule työtä kotiin ja mikä ei stressaa. Itselläni on "miehekäs" ammatti joten sellaisesta en haaveile!
Kirjailija tai poliitikko, ehkä toimittajakin kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Matemaatikko. Siinä olisi naiselle seksikkäin ammatti
Tulipa näin matemaatikkona hyvä mieli. ;)
Biologi ja tutkija kuten minäkin. Tai jonkin muun luonnontieteen tai lääketieteen tutkija (tai asiantuntijatyössä). Myös muut tieteenalat kelpaisi. Ja mikä vaan, missä saisi toteuttaa itseään.
Lukiko kukaan otsikkoa? Naisten vastaukset nyt tiedetään ; lääkäri, palomies, poliisi, lakimies.
Hohhoijakkaa kirjoitti:
Lukiko kukaan otsikkoa? Naisten vastaukset nyt tiedetään ; lääkäri, palomies, poliisi, lakimies.
Lakiemies on mainittu kahdesti ja toisella kertaa sen takia että nainen itse on jatkuvasti lakimiehen tarpeessa :D. Että olisko aika päivittää niitä omia stereotypioita. Todella suuri osa naisista haluaa miehen, joka huolehtii ihmisten hyvinvoinnista tai pelastaa, vs. lääkäri, palomies ja poliisi. Ja kovassa kurssissa on ihan tavis akateemiset miehet.
Toivoisin vaimoni olevan restauroija. Työasuna valkoinen maalilla töhritty perseestä kireä lappuhaalari ja hihaton paita.
Saisi kaunista aikaan käsillään, olisi kesällä kivasti päivettynyt eikä niin helvetin kireä aina..
Nyt johtava asiantuntija
Vaimon pitäisi olla vegaaniravintolaa pyörittävä kokki ja osa-aikainen pilates opettaja.
Olisi timmissä kunnossa ja tekisi hyvää terveellistä safkaa. Lisäksi riittävästi pois kotoa omissa tekemisissään, niin ei häiriintyisi minun harrastuksistani.
NHL-jääkiekkoilija