Huomioita, mitä olen tehnyt koiraihmisistä ja kissaihmisistä
Monet ihmiset luokittelevat itsensä "koiraihmisiin" tai "kissaihmisiin" sen perusteella, kummasta eläimestä he pitävät enemmän. Olen tehnyt huomioita näistä ihmisistä, perustuen tapaamiini kissa- ja koiraihmisiin.
Kissaihmiset ovat ystävällisempiä ja empaattisempia kuin koiraihmiset. Tämä näkyy jo siinä, että hyvin usein koiraihminen sanoo vihaavansa kissoja ja kissaihmisiä, kun taas kissaihmisellä ei usein ole mitään koiria ja koiraihmisiä vastaan. Koiraihmisillä on useammin taipumus olla ennakkoluuloisia uusia asioita ja ihmisiä kohtaan. Koiraihmiset ovat usein vähemmän suvaitsevaisia erilaisia ihmisiä kohtaan. Koiraihmiset ajattelevat vähemmän sanojaan ja tunnistavat selkeästi huonommin, milloin heidän sanansa loukkasivat toista. Koiraihmiset pyytävät harvemmin anteeksi, jos he tekivät jotain tökerösti.
Sen sijaan kissaihmiset ovat herkempiä kuin koiraihmiset ja heidät on helpompi saada loukkaantumaan tai ärsyyntymään. Kissaihmisten tunteita on vaikeampi lukea. Kissaihmisten kanssa kestää kauemmin luoda oikea ystävyyssuhde. Kissaihmiset ovat useammin introverttejä eivätkä välttämättä halua usein viettää aikaa muiden kanssa.
Kommentit (25)
Minä olen aina pitänyt sekä kissoista, että koirista, enkä ymmärrä tätä outoa jaottelua koiraihmisiin ja kissaihmisiin. Minulla on kotonakin molempia, koiria ja kissa. Kenties tähän tarvittaisiin joku kolmas lokero, onhan nykyään kolmas sukupuolikin.. Tai useampia. Kun on esim. eläintenvihaajia.
Koiraharrastajat ovat kyllä toisinaan hyvin hankalia ihmisiä (eivät tietenkään kaikki) ja eläinharrastajissa noin yleensä sellaisia aiheeseen vähän epäterveellä mustavalkoisella tavalla suhtautuvia.. Pahimmillaan näiltä on kadonnut tyystin se eläimen itseisarvoinen kunnioitus yksilönä ja eläin on vain harrastusväline tai muunlainen objekti esim. minäkuvan pönkittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina pitänyt sekä kissoista, että koirista, enkä ymmärrä tätä outoa jaottelua koiraihmisiin ja kissaihmisiin. Minulla on kotonakin molempia, koiria ja kissa. Kenties tähän tarvittaisiin joku kolmas lokero, onhan nykyään kolmas sukupuolikin.. Tai useampia. Kun on esim. eläintenvihaajia.
Koiraharrastajat ovat kyllä toisinaan hyvin hankalia ihmisiä (eivät tietenkään kaikki) ja eläinharrastajissa noin yleensä sellaisia aiheeseen vähän epäterveellä mustavalkoisella tavalla suhtautuvia.. Pahimmillaan näiltä on kadonnut tyystin se eläimen itseisarvoinen kunnioitus yksilönä ja eläin on vain harrastusväline tai muunlainen objekti esim. minäkuvan pönkittämiseen.
Osuit asian ytimeen. Juuri tuo ettei eläimiä arvosteta heidän itsensä takia, vaan tietyn ihmiselle tärkeän asian vuoksi on äärettömän surullista! Jokainen eläin ansaitsee lajille ominaista elämää. Kamalinta on nähdä eläin, joka on hankittu vain ihmistä varten. Se jos mikä on vastenmielistä ja oksettavaa. Joku laki siihen olisi saatava. Yhdenkään eläimen ei pitäisi joutua uhrautumaan ihmisen mielihalujen alttarille.
Ylä- ja alanuolista päätellen palstan naukujat ovat ylivoimaiselta enemmistöltään kissaimisiä.
Ei paha analyysi ollenkaan. Itse lienen "kissaihminen" koska minulla niitä on, mutta pidän paljon myös koirista. Koirissa on sellaista hulvatonta, innostuvan hölmöä energiaa mikä saa hyvälle tuulelle. Tarkemmin ajateltuna pidän juurikin koirista, en välttämättä niiden omistajista ;)
Kaikki jotka kutsuvat itseään eläinihmisiksi, ovat epäilyttäviä. Paitsi hämähäkkimies tai lepakkomies. Hiirimies? Lintumies?