Miten niin korvatulehdus ei ole oikea syy sairauslomaan työpaikan mielestä?
Minulla on siis korvatulehdus, minkä vuoksi kävin tänään lääkärissä. Tämä on vaivannut jo muutaman päivän ja tulehdus on tosi rankka, nyt tosin sain lääkkeet siihen. Olen nukkunut edelliset yöt tosi huonosti ja jo siksi minulla on aika jaksamaton olo. Lisäksi särky on ollut sellaista, että ei ole pystynyt keskittymään oikein mihinkään, en myöskään kuule kipeällä korvallani. Sain myös sairauslomaa huomisen ja torstain. Soitin tänään töihin, että en tule huomenna enkä torstaina. Siellä oltiin sitä mieltä, että kyllä muuten tulet, eihän korvatulehdus ole mikään oikea syy olla pois töistä.
Mitähän tässä pitäisi sanoa?
Kommentit (21)
Sanot, että lääkärin määräämä sairasloma estää töihin menon. Piste.
Jos ei tiedä, että millaista kipua se on, niin voi luulla, että kyse on vain päivässä ja yhdellä buranalla ohi menevästä pikku särystä.
En minä ole aina edes saanut saikkua korvatulehduksesta, vaikka aina minulla on ollut poskiontelontulehdus kanssa.
En ymmärrä tätä sillä olo on kyllä kamala, joten ihmettelen työpaikkasi reagointia.
Voihan sitä helpomminkin polttaa työntekijänsä loppuu...
Jos sinulla on lääkärin kirjoittama sairasloma niin miten aikovat pakottaa sinut töihin? Luottamusmieheen heti yhteys.
Samaan aikaan toisaalla kansanedustajan avustaja on ollut lähemmäs kaksi vuotta sairaslomalla tavoitteenaan sairaseläkkeelle pääsy 50-vuotiaana, koska häntä on mm. pyydetty hakemaan sukkahousut Sokokselta, mistä hän on ilmeisen pysyvästi mielensä pahoittanut.
Eipä todella ole eri alojen työntekijät millään lailla tasa-arvoisessa asemassa keskenään.
Sanoisin, että korvatulehdus ja hyvänä kakkosena korvakäytävän tulehdus on ihan helvetillisen kipeitä juttuja.
Sanoisin sun tilanteessasi pomolle, että en todellakaan ole tulossa, ja asiasta voidaan perjantaina keskustella lisää luottamusmiehen läsnäollessa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on oltava lääkärintodistus.
Vierailija kirjoitti:
SE on lääkärin määrittämä työkyvyttömyysaika ap:n tavalliseen työhön. Työnantajalla on oikeus tarjota tilalle jotain muuta työtä työkyvyttömyysajaksi, jos työnantaja on sitä mieltä, että palkallinen sairausloma ei ole tarpeen. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SE on lääkärin määrittämä työkyvyttömyysaika ap:n tavalliseen työhön. Työnantajalla on oikeus tarjota tilalle jotain muuta työtä työkyvyttömyysajaksi, jos työnantaja on sitä mieltä, että palkallinen sairausloma ei ole tarpeen. Piste.
Tämä tulisi kyseeseen ehkä silloin, jos työntekijä joutuu kulkemaan keppien kanssa, mikä ei varsinaisesti estä kaikkea työntekoa. Sen sijaan flunssat ja tällaiset tulehdusjutut on asia erikseen.
Missä pikkupuljussa ap on töissä. Sinuna ottaisin yhteyden luottamusmieheen ja pomolle sanoisin, että liitosta otetaan yhteyttä. Törkeää. Pomolle vaikeuksia tulossa, jos ap haluaa niin.
Ap,meillä saa olla poissa 7 päivää omalla ilmoituksella. Näin monessa kunnassa.
En mä saanut sairauslomaa korvatulehduksesta, vaikka korvat on ihan lukossa enkä kuule juuri mitään. Teen puhelintyötä..
Minulla on kaksi kertaa ollut korvakäytävän tulehdus. Kyllä mä olin todella kipeä, eka varsinkin kesti kauan. Ekassa tulehduksessa jouduin päivitäin käymään viikon ajan korvalääkärillä, kun hän puhdisti ja imuroi korvaa ja laittoi sinne rasvaliuskan. Minulla oli märkivä ihottuma korvakäytävässä. Toisella kerrlla riitti käynti kahdesti korvalääkärillä, ja välillä työtetveyslääkäri puhdisti. Ekassa minulla mni myös tasapainoaisti, en kunnolla pystynyt kävelemään. Ekalla kerralla minulla oli riuska naislääkäri, joka sanoi että juo kipuun tiukkaa viinaa, ei iihen särkylääkkeet auta:-)
Jos sinulla on huominen ja torstai sairauslomaa (lääkärintodistus), voit totta kai jäädä kotiin sairastamaan.
Jos työnantajasi ei sitten maksa palkkaa noilta päiviltä, voit ryhtyä toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajalla on oikeus tarjota jotain muuta työsopimuksen mukaista työtä, kun henkilön työkyky ei riitä työsopimuksen mukaisiin pääasiallisiin työtehtäviin. Jäljelle jääneestä työkyvystä on oltava lääketieteellinen selvitys.
Tuo riippuu ihan siitä miten vakava tulehdus on kyseessä. Haittaako se työn tekemistä. Jos makaa kotona sängyssä kuumehouruissa niin tietenkään silloin ei pysty tekemään töitä.
Toisaalta jos vähän korvanlehti punottaa ja sen takia syö pillerin päivässä niin ei se sitä tarkoita, ettei mitään töitä pysty tekemään.
Ihminen voi käydä lääkärissä, saada hoitoa ja olla täysin työkykyinen samaan aikaan.
Tässä tapauksessa tosin kuullostaa ihan siltä, että työnantaja on vain täysi urpo.
Olin kotona, ei ainakaan vielä kukaan ole valittanut mitään. Särky on särkylääkkeistä huolimatta aikamoinen ja tämä vaikuttaa myös tasapainoon. En kuule toisella korvalla juuri mitään, mutta ehkä tämä on kuitenkin parempi kuin eilen. Ihanaa.
Et mene ja soitat heti aamulla liittoon ja kysyt toimintaohjeet.
Korvatulehdus tuntuu aivan järkyttävältä, kipu voi olla sietämätön. Työpaikallasi joku varmaan luulee, että se on jokin viaton lastentauti, johon aikuiset eivät voi sairastua. Sinulla on lääkärin todistus ja sen pitää kelvata.