Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saiko 80-luvulla naiset käydä Suomessa bilettämässä jo ihan vapaasti yksin tai naisseurassa

Vierailija
03.10.2017 |

baareissa, risteilyillä jne.?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivat.  Kyllä jo 70-luvulla käytiin naisporukalla  kapakoissa.

Vierailija
2/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti kävi toisinaan ystävänsä kanssa tanssimassa. Tirraan menivät. Äiti laittautui aina nätiksi ja tuoksui hyvälle hajuvedelle. Kävi kyllä myös isäni kanssa. Meillä oli sit joku hoitaja kotona sen aikaa. Isäni kanssa menivät aina autolla. Ja naisporukassa saattoi jonkun drinkin ottaa. Missään kännissä ei kyllä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako pohjammmaalla vieläkään?

Vierailija
4/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai ja kävi! Laukut vaan kasaan keskelle ja sitte diskotanssia ringissä.

Vierailija
5/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin 80-luvulla noin 15-16 vuotiaina tyttöinä keskenään laivalla kesäisin.

Ei onnistuis nykypäivänä.

Vierailija
6/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ihan vakavissasi tuota kysy? Tottakai sai.

Vierailija
7/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käytiin 80-luvulla noin 15-16 vuotiaina tyttöinä keskenään laivalla kesäisin.

Miksei onnistuisi?

Vierailija
8/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollut noin yksinkertaista. Kävin paljon yksin ulkona. Miehet kyllä huomasivat sen. Yhden illan aikana sain keskimäärin 3 ostotarjousta.

Yksin ulkona käyvä nainen oli oletettu prostituoitu. Silloin seuraa ei löytynyt netistä.

Vierailija
9/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei onnistuisi?

Laivoilla on ikäraja. Ne oli ennen usein ongelmissa kännäävien teinien kanssa.

Ruotsiin pääsi kansipaikoillakin, joita me teineinä käytettiin. En muista että olisin koskaan matkustanut hytissä.

Ohis

Vierailija
10/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut noin yksinkertaista. Kävin paljon yksin ulkona. Miehet kyllä huomasivat sen. Yhden illan aikana sain keskimäärin 3 ostotarjousta.

Yksin ulkona käyvä nainen oli oletettu prostituoitu. Silloin seuraa ei löytynyt netistä.

Nyt et kyllä muistele kasaria..

Vierailija
11/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako pohjammmaalla vieläkään?

Mikäs tuo pakkomielle on?

Käytiin työkaverin kanssa 70-luvulla yökerhossa joskus jopa viikollakin.

Ja Kauhajoki oli kunta Hotelli-ravintola Kurki ja yökerho Karpalo.

Hauskaa oli.

Vierailija
12/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä porukassa mutta vuonna -60 syntyneen tätini mukaan yksin ei nainen saanut kapakassa käydä. On voinut tietenkin riippua baaristakin.

Vierailija
13/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -84 meitä paheksuttiin Oxfordissa pubissa, kun tilasimme kokonaisen pinti:n eikä half pint:in, kuten naisten kuuluu :D

Suomessa en ole koskaan vastaavaan törmännyt :) ... 

Vierailija
14/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Ehkä lähinnä moraalisesti epäillyttävää jossain pienessä paikassa. Tosin nykyään on yhtä huono idea koska ei saa olla rauhassa.

Vierailija
15/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh,

toivottavasti oli provo.

Naiset tuli Suomessa jo lavatansseihin ihan keskenään tyrkylle.

Vierailija
16/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1960, ja kyllä käytiin sekä yksin että tyttöporukalla paljonkin 70-luvun lopulla. Ja tosiaan laivalla Tukholmassa aika usein.

Ja myös minä olen törmännyt (Lontoossa) tuohon, ettei naisen ole sopivaa tilata koko pintiä.

Mutta 70-luvulla oli vielä voimassa se "leipäpakko", eli ekan alkoholiannoksen kanssa piti tilata jotain syötävää. Usein tilasimme voileivän tai jäätelöä.

Muistaako joku, milloin tämä syömispakko loppui?

Vierailija
17/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Ehkä porukassa mutta vuonna -60 syntyneen tätini mukaan yksin ei nainen saanut kapakassa käydä. On voinut tietenkin riippua baaristakin.

Ei tainnut riippua baarista, vaan ihan vain tädistäsi.

Vierailija
18/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kyllä armon vuonna 2017 ostotarjouksia edelleen.

Jotkut miehet ovat törppöjä kännissä (selvinpäin nuo tyypit tuskin uskaltavat puhua naisille mitään).

Vierailija
19/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista sitä ettei olisi saanut käydä ulkona. Kellään minun kavereilla ei ollut kotiintuloaikoja. Puhun siis 60- ja 70- luvun Helsingistä. En minä edes silloin tiennyt ettei naiset saa käydä jossain. Olin siskon ja tyttökavereiden kanssa. Aika monella oli 14v tai 15v - ikäisenä poikakaveri.  Kesällä retkeiltiin ja uitiin Pihlajasaaressa. Ei meitä kukaan tarkkaillut. Kotiin aina ilmoitettiin mihin oltiin menossa . Jotkut muuttivat kotoa pois jo 16 vuotiaana. Monet heistä olivat kaukaa maalta ja tulivat tänne iltakouluun, kun kotoa ei laskettu keskikouluunkaan. Tanssimassa kävin 2 kertaa viikossa 14-vuotiaana, oli vakituinen pari, jonka kanssa harrastettiin kilpatanssia ja esiinnyttiin. Eka poikakaveri harrasti mm. jääkiekkoa, oli molari. Perheen kanssa  matkusteltiin kaikissa Euroopan maissa autolla. Yleensä asuttiin etelän hienoilla camping-alueilla. Ekaa kertaa lensin KAR-AIRin Convair-Metropolitan moottorikoneella 1960. Ruotsinristeilyllä maattiin pitkin lattioita sikin sokin, ja oli jännää. Elämä oli ihanaa.

Vierailija
20/61 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 80-luvulla diskossa yksin. Kunnolla niisdä myös dokattiin kaverien kanssa. Jopa alaikäisenä pääsin sisään yksin väärillä henkkareilla. Ajokortteja oli ennen helppo väärentää tai sitten käytti jonkun muun oikeaa, jonka kuvassa näytti samalta. Siskoni käytti aikoinaan mun henkkaria...

Käsittääkseni noi naisrajoitukset oli joskus 50-luvulla.