valitus terapeutista?
Sivuillaan esittelee mitä hänellä on. Esimerkiksi hypnoterapia. Olen käynyt aika kauan ja se "hypnoosi" ei ollut hypnoosia.
Luerteli muutamat lauseet peräkkäin ja numerot. Sitten se jäi siihen.
Ei ohjannut mua mitenkään.
Seksuaaliterapeutti- ei sanallakaan sinne suuntaan ohjaa aihetta.
Lisäksi puhuu omasta perheestään terapiassa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologiliittoon kuuluminen ei ole mikään velvoite psykologille, vaikka suurin osa siihen kuuluukin. Psykoterapeutin täytyy löytyä Valviran rekisteristä. Edelleenkään se, ettet ap koe hyötyneesi hoidosta, ei ole mikään valituksen peruste. Se ei ole mikään rike. Se on asia, josta sinun tulisi keskustella siellä hoidossa.
Kelaa eli maksajaa ainakin voisi kiinnostaakin hoidon vaikuttavuus
Aina on ihmisiä jotka eivät terapiasta hyödy tai jättävät sen kesken erilaisista syistä. Aina eivät kemiat kertakaikkiaan kohtaa. Vaikuttavuutta kyllä tutkitaan ja siitä on julkaisuja ihan viime vuosilta myös Suomesta. Kelaa varmasti kiinnostaa vaikuttavuus, mutta populaation tasolla. Yhden ihmisen kokemuksesta ei vielä oikein voi johtopäätöksiä vetää. Valviralle voi kannella ja se on taho joka asian tutkii. Ja hyvä niin, sillä terapeuttejakin on monen tasoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologiliittoon kuuluminen ei ole mikään velvoite psykologille, vaikka suurin osa siihen kuuluukin. Psykoterapeutin täytyy löytyä Valviran rekisteristä. Edelleenkään se, ettet ap koe hyötyneesi hoidosta, ei ole mikään valituksen peruste. Se ei ole mikään rike. Se on asia, josta sinun tulisi keskustella siellä hoidossa.
Nimenomaan.
Mun terapeutti höpöttelee omia asioita niin että pitää melkein keskeyttää että pääsee puhumaan itsestään.
Hyvillä ei ole aikoja ja ovat kalliita.
Ärsyttävä hössöttäjä...
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutin toiminnasta voi tehdä valituksen Valviralle. Psykologiliitto ei liity asiaan mitenkään. Valitus koskee lähinnä tilanteita, joissa koet terapeutin toimineen jollain tavalla asiattomasti tai epäammattimaisesti. Jos terapeutti puhuu omista asioistaan häiritsevästi, niin se toki voi olla asiatonta. Rajauksen taso riippuu myös jonkun verran viitekehyksestä - esim hahmoterapiassa ollaan avoimempia kuin vaikka psykodynaamisrssa. Oletko jutellut terapeutin kanssa niistä odotuksista joita sinulla oli koskien hypnoterapiaa ja seksuaalisuuteen liittyviä asioita? Esimerkiksi hypnoosin onnistuminen riippuu myös ihmisen suggestioherkkyydestä. En ihan saa kiinni miten terapeutti on epäonnistunut seksuaaliterapeuttina - onko hän kieltäytynyt puhumasta seksuaalisuuteen liittyvistä asioista vai mitä?
Hypnoterapiasta sanoin ettei se ole hypnoosia.
Pidin silmiä kiinni muodon vuoksi. Kuulemma muutkin olivat sanoneet samaa.
Olisi luullut että oikea seksuaaliterapeutti olisi jo ottanut aihetta hiukan esille kun olen käynyt sen verran kauan siellä.
Terapeutti ei kysele eikä lähesty mitään aihetta alkuhaastattelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mun terapeutti höpöttelee omia asioita niin että pitää melkein keskeyttää että pääsee puhumaan itsestään.
Hyvillä ei ole aikoja ja ovat kalliita.
Ärsyttävä hössöttäjä...
Ei kai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudot syyt alkaa valitusta rustailemaan. Eihän se terapeutti sun elämää elä ja ulkoapäin sun elämää korjaa. Terapeutin tehtävä ei ole olla kiva ja mukava ja sulla aina tunne, että jes, nyt on taas viisautta puskettu päähän. Sinun toimintamallit on vahingollisia, josta syystä kärsit. Ihmisen mieli toimii niin, että muutos tapahtuu parhaimmillaankin hitaasti, koska kenenkään pää ei sitä muuten kestä. Tämä ei johtu terapeutista, vaan on ihmislajin biologinen ja psykologinen ominaisuus.
Psykologiliitto ei pidä mitään kattavaa listaa psykoterapeuteista. Kaikki psykoterapeutit eivät ole psykologeja. Jos ihmettelet terapian sisältöä puhu siitä terapiassa, jos et tykkää palvelusta tai koe hyötyväsi, vaihda terapeuttia. Yksikään noista sun syistä ei ole mikään ammattirike, josta pitäisi valittaa.
Ylilaakari hannu lauerma ajaa hypnoosilla hoitamista luvanvaraiseksi.vinkkaa myos hanelle tai tieteellisen hypnoosin yhditykselle jos ei ole asiallista tuo hypnoosihoito
Sieltähän tuo oppi on tullut...
Mitä jos itse sanoisit, että tällä kertaa haluan käsitellä tiettyä asiaa. Ja sen asian tai ongelman sanot sinä itse. Pyydä terapeuttia tekemään sinulle kysymyksiä, jotka auttavat sinua hahmottamaan ongelmaa ja ehkä löytämään vähitellen ratkaisujakin. Ole itse määrätietoinen siitä, mitä haluat ja ilmaise se selvästi.
Jos ei toimi, vaihda terapeuttia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos itse sanoisit, että tällä kertaa haluan käsitellä tiettyä asiaa. Ja sen asian tai ongelman sanot sinä itse. Pyydä terapeuttia tekemään sinulle kysymyksiä, jotka auttavat sinua hahmottamaan ongelmaa ja ehkä löytämään vähitellen ratkaisujakin. Ole itse määrätietoinen siitä, mitä haluat ja ilmaise se selvästi.
Jos ei toimi, vaihda terapeuttia.
Eli taas joutuisin ohjaamaan terapeuttia mitä sen pitäisi tehdä.
Hyvä idea kyllä mutta yleensä terapeutti ohjelmoi itseään eikä asiakas.
Oon pahoillani ap, että sin kokemukset on olleet huonoja. Miulla on samankaltaisia kokemuksia. Miul terapeutti myös psykoloogi ja hypnoterapeutti. Kävin vajaa puol vuotta kertaa-kaksikin viikkoon eikä mitään hyötyä. Terapeutti ei ohjannut mitenkään ja maksoin kipeäksi itteni. Vaihdoin terapeuttia ja onneksi! Vajaa 6kk uudella ja jo ekan kk aikana selkeästi hoito tehoaa! Mikä paikkakunta ja yritys? Kuulostaa ihan miun terapeutilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeutin homma ei oo lyödä tiskiin koko arsenaaliaan vaan sinä kerrot mikä sun mielessä liikkuu ja hän etsii ja ehdottaa sulle sopivia työkaluja.Mitä oot tehnyt itse että terapia olis sulle hyödyllistä?
Puhu tästä asiasta ihmisen itsensä kanssa ennenkuin valitusta rustaat!
Miksi ne terapeutit ei voi ikinä alussa kertoa tuota että sun pitää nyt itse tässä luoda tätä terapiaa vaikka joudutkin tästä myös maksamaan. Sitä käydään pahassa tapauksessa usea vuosi ja odotetaan että terapeutti tekisi jotain ennen kuin tajutaan tämä.
Miten terapiaa luodaan itse? Olen käynyt monta vuotta kognitiivisessa terapiassa (terapeutin tausta sh) ja en ole edennyt minnekään. Puhun ongelmistani ja terapeutti kuuntelee ja saattaa antaa samanlaisia käytännön neuvoja kuin matti meikäläinen antaisi kaverilleen esim. mistä tilata muuttoauto jne. Kertoo välillä myös itsestään. Mitään kognitiivista en ole koko aikana huomannut. Koen koko touhun lähinnä tukea antavana keskusteluna, en terapeuttisena hoitona. Mulla ei ole ketään muuta jolle puhua, joten terapian lopetus on hankalaa. Kertokaa miten terapiaa ohjataan itse? Mitä voisin itse tehdä jotta hyötyisin terapiasta enemmän? Olen ajatellut terapeutin vaihtoa, etenkkn kun terapeutti on ilmaissut ettei halua käsitellä kiusaamista (mm sanonut että puhun liikaa menneestä ja kiusaamisesta, silloin kun yritin niitä käsitellä). Nyt en puhu enää mitään kiusaamisesta, mutta hankalaa kun joutuu karsimaan aiheita.
Millaista on hyvä terapia? Miten tunnistaa hyvä terapeutti? Mistä tietää käytännössä onko terapia hyvää, toimivaa?
Mitä voi itse tehdä jotta hyötyisi mahdollisimman paljon terapiasta? Sitoutunut olen mutta en osaa muuta kuin saapua paikalle ja puhua mielen päällä olevista asioissa. Syvälle ei päästä.
Khtdfyjbbjkk8654 kirjoitti:
Oon pahoillani ap, että sin kokemukset on olleet huonoja. Miulla on samankaltaisia kokemuksia. Miul terapeutti myös psykoloogi ja hypnoterapeutti. Kävin vajaa puol vuotta kertaa-kaksikin viikkoon eikä mitään hyötyä. Terapeutti ei ohjannut mitenkään ja maksoin kipeäksi itteni. Vaihdoin terapeuttia ja onneksi! Vajaa 6kk uudella ja jo ekan kk aikana selkeästi hoito tehoaa! Mikä paikkakunta ja yritys? Kuulostaa ihan miun terapeutilta.
Kuulostaa tutulta. Helsinki on paikkakunta.
Mistä löysit uuden terapeutin?
Mistä tunnistaa huonon terapeutin? Tai sen että terapia ei toimi?
Ihmettelen että siellä ihmiset käy.
Aika paljon nuoria ihmisiä.
Lisäksi terapeutti ei pitänyt kirjallista lupaustaan että aikoja olisi ollut 2 krt viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutin toiminnasta voi tehdä valituksen Valviralle. Psykologiliitto ei liity asiaan mitenkään. Valitus koskee lähinnä tilanteita, joissa koet terapeutin toimineen jollain tavalla asiattomasti tai epäammattimaisesti. Jos terapeutti puhuu omista asioistaan häiritsevästi, niin se toki voi olla asiatonta. Rajauksen taso riippuu myös jonkun verran viitekehyksestä - esim hahmoterapiassa ollaan avoimempia kuin vaikka psykodynaamisrssa. Oletko jutellut terapeutin kanssa niistä odotuksista joita sinulla oli koskien hypnoterapiaa ja seksuaalisuuteen liittyviä asioita? Esimerkiksi hypnoosin onnistuminen riippuu myös ihmisen suggestioherkkyydestä. En ihan saa kiinni miten terapeutti on epäonnistunut seksuaaliterapeuttina - onko hän kieltäytynyt puhumasta seksuaalisuuteen liittyvistä asioista vai mitä?
Hypnoterapiasta sanoin ettei se ole hypnoosia.
Pidin silmiä kiinni muodon vuoksi. Kuulemma muutkin olivat sanoneet samaa.
Olisi luullut että oikea seksuaaliterapeutti olisi jo ottanut aihetta hiukan esille kun olen käynyt sen verran kauan siellä.
Terapeutti ei kysele eikä lähesty mitään aihetta alkuhaastattelun jälkeen.
Sun tarvii ottaa itse esiin nuo seksuaalisuuteen liittyvät asiat.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi terapeutti ei pitänyt kirjallista lupaustaan että aikoja olisi ollut 2 krt viikossa.
Käy missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi terapeutti ei pitänyt kirjallista lupaustaan että aikoja olisi ollut 2 krt viikossa.Käy missä?
No tämän huonon terapeutin luona mistä aloitus on tehty.