Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

valitus terapeutista?

Vierailija
03.10.2017 |

Sivuillaan esittelee mitä hänellä on. Esimerkiksi hypnoterapia. Olen käynyt aika kauan ja se "hypnoosi" ei ollut hypnoosia.
Luerteli muutamat lauseet peräkkäin ja numerot. Sitten se jäi siihen.
Ei ohjannut mua mitenkään.
Seksuaaliterapeutti- ei sanallakaan sinne suuntaan ohjaa aihetta.
Lisäksi puhuu omasta perheestään terapiassa.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos itse sanoisit, että tällä kertaa haluan käsitellä tiettyä asiaa. Ja sen asian tai ongelman sanot sinä itse. Pyydä terapeuttia tekemään sinulle kysymyksiä, jotka auttavat sinua hahmottamaan ongelmaa ja ehkä löytämään vähitellen ratkaisujakin. Ole itse määrätietoinen siitä, mitä haluat ja ilmaise se selvästi.

Jos ei toimi, vaihda terapeuttia.

Eli taas joutuisin ohjaamaan terapeuttia mitä sen pitäisi tehdä.

Hyvä idea kyllä mutta yleensä terapeutti ohjelmoi itseään eikä asiakas.

Ei ihan näin.

Sinä asiakkaana valitset mistä aiheista puhutte.

Kuulostaa siltä että osittain ongelma on siinä että odotuksesi terapialle ovat ehkä epärealistisia. Osittain.

Esimerkki. Minulla kävi ammatinvalinnanohjauksessa asiakas joka toiselle tapaamiskerralle tullessaan sanoi: "No niin, minkäs alan sä nyt sitten oot keksinyt mulle.?" Ja näinhän se nimenomaan ei toimi, ulkoapäin ei keksitä ja tarjoilla ammatteja.

Se kerta meni keskustellessa miten edetään, mikä on asiakkaan oma osuus ja millä tavoin voin ohjata häntä tarttumaan asioihin jotka häntä kiinnostavat. Näin lyhykäisyydessään.

Vierailija
62/64 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti haluaa sinun käsittelevän kanssasi miksi koet terapeutin niinkuin koet. Se on osa terapiaa. Terapiassa annostellaan tunteita. Käy pari krt selvittämässä, mutta itse en kokisi järkeväksi maksaa 90e h ja ravata sillä selvittämässä miksi terapeutti on huono (joka tekee hyvää työtä paljastaen pisteesi jotka saavat sinut raivon partaalle, provosoidessa vihaasi, kieltämällä totuuden ja viedessäsi sinut melkein psykoosin partalle).

Oikea osoite valitukselle on oikeusasiamies, oikeusasiamies vastaa suomessa YKKn ihmisoikeuksista tai viimekädessä jopa siitä, että selvitetään onko hoidossa noudatettu eettisiä ohjeita, lakeja ja asetuksia.

Ota kuitenkin huomioon, että esimerkiksi psykodynaaminen teoria lähtee.jo freudin ajoilta siitä, että jos valitat olet narsisti joka ei hyväksy itsessään niitä piirteitä, jota terapia on paljastanut ja integroinut sinuun. Valitus terapiasta tämän teorian mukaan sisältää aina niin paljon vihaa, että todennäköisesti jos valitat ymmärtää terapeutti tämän teorian valossa sinun olevan narsisti ja asiaton kohtelu terapiassa oli vain oikeutettua hoitoa, jonka ansaitsit, jotta oppisit tuntemaan kaikki puolesi paremmin. Ikävä kyllä en juuri nyt löytänyt tätä tieteellistä artikelia, joka hämärsi minun ymmmärrykseni valittamista. Sekin on.käännetty tämän teorian valossa vain.ihmisen viaksi, kun ihminen ei ole tyytyväinen (huonoon) kohteluunsa terapiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut psykoterapeutit ovat vain huonoja. Suomessa toimii ammatissaan psykoterapeutteja, joilla on rikostuomioitakin. Kaikki tieto ei aina mene kaikkialle. Jos kokee, että hoito on kamalaa, siitä kannattaa valittaa, vaikka nimenomaan psykoanalyyttisessa asetelmassa asiakas voi kokea itsensä täysin puolustuskyvyttömäksi sitä kaiken asiakkaan viaksi kääntävää ajattelutapaa vastaan. Joskus psykoterapeutti on itse narsisti. Jos tekee valituksen, ei voi tietää, onko joku muukin jo valittanut tai valittaako myöhemmin. Jos valituksia alkaa kertyä, siihen jo kiinnitetään huomiota. Mieleltään terve psykoterapeutti ottaa opiksi jokaisesta valituksesta. Jokin on mennyt pieleen hänen työssään.

Vierailija
64/64 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos itse sanoisit, että tällä kertaa haluan käsitellä tiettyä asiaa. Ja sen asian tai ongelman sanot sinä itse. Pyydä terapeuttia tekemään sinulle kysymyksiä, jotka auttavat sinua hahmottamaan ongelmaa ja ehkä löytämään vähitellen ratkaisujakin. Ole itse määrätietoinen siitä, mitä haluat ja ilmaise se selvästi.

Jos ei toimi, vaihda terapeuttia.

Eli taas joutuisin ohjaamaan terapeuttia mitä sen pitäisi tehdä.

Hyvä idea kyllä mutta yleensä terapeutti ohjelmoi itseään eikä asiakas.

Samaa mieltä. En ymmärrä lainkaan miksi maksavan asiakkaan pitäisi ammattilaista ohjata työssään. Siksi terapiaan mennään että saisi avun ja ohjauksen itselle, uupuneena tms. jaksa/kykene mitään ylimääräistä kuten ammattilaisen kouluttamista työhönsä.

Pitäisi vissiin olla 2 eri terapialinjaa joista toinen johtaja-tyypeille, jotka saisivat johtaa mielinmäärin omaa terapiaansa ja terapeuttiaan, ja toinen varsinaisen avuntarvitsijoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi