Miksi ihmiset kävelevät päälle Helsingissä?
En tiedä kävelläänkö muilla paikkakunnilla yhtäläisesti, mutta ainakin Hgissä kävellään.
Mikä siinä on, että valtaosa ihmisistä ilmeisesti kuvittelee olevansa niin korkea-arvoisia henkilöitä ettei heidän tarvitse väistää ketään?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on erittäin huonoa ajan hallintaa, jos aikataulu menee sekaisin MINUUTIN myöhästymisestä.Pitää lähteä vaikka 15 min. ennen kuin yleensä, niin ehtii.
Olen opiskellut Helsingissä, enkä silloinkaan mennyt mukaan tuohon kiireeseen. Juostaan liikennevaloihin ja valoista pois, juostaan bussiin, juniin. Ei ihme, että on stressikäytä punaisella.
Nyt kun opinnot ovat takana päin, viihdyn täällä yli 100 km:n päässä Helsingistä. Kuuluu linnunlaulu, kurjet lentää etelään. Saa ihastella ruskan sävyjä, ei kiirettä. Autolla ovelta ovelle, aina ehtii ja ruuhkia ei juuri ole, tosin muutama auto voi ajaa peräkkäin.
Joo mäkin opiskelin Hesassa. Bussi kulki 5 minuutin välein Hoasin kämpän ohi. Sitten jouduin töihin Hesaan, enkä määrännyt enää itse aikatauluistani. Jouduin VR:n kanssa naimisiin, ja tuo tunnin odotusaika tuli hyvin tutuksi.
Asuin myös Hoasilla, ajattelin kun valmistuin että jäisinkö tänne. Sain kotiseudulta töitä. En ole katunut. Se Helsingin hulina ei sovi kaikille.
Mitäs jos lähtisi 5 minuuttia aikaisemmin kotoa että ehtii siihen junaan? Silloin ei tarvitsisi puuskuttaa naama punaisena ja jyrätä päin syyttömiä? Onko uusavuttomuus saavuttanut siellä pääkaupungissa jo tällaisen asteen?
Viimeksi kun siellä kävin muutamat ihmiset yrittivät kävellä päälle. Olivat vastaantulijoita, itse kävelin oikeassa reunassa.
Yksi taas ihan yllättäen tuli vasemmalta puoleltani ja käveli ihan naaman edestä ohi. En muista osuiko ihmisen käsi minuun. Normaali ihminen hidastaisi eikä rynnisi tuolla tavalla.
Helsinkiläiset kuvittelevat olevansa parempia kuin muut Suomalaiset. Heidän mielestään Kehä III ulkopuolella asuu vain jotain juntteja (suurin osa ei todellisuudessa edes tiedä, mikä juntti on mutta juntti-sana on heidän mielestään jotenkin "trendikäs").
Todellisuus on valitettavasti kuitenkin se, että Helsingissä asuvilla ei ole juuri minkäänlaista maalaisjärkeä ja uusavuttomuus siellä on jotain aivan järkyttävää. Olen vuoden verran asunut Helsingissä mutta minun oli pakko muuttaa sieltä pois, koska en enää kestänyt sitä Helsinkiläisten ylimielisyyttä ja suoranaista tyhmyyttä. Tuntui ihan siltä, että omatkin älynlahjat alkoivat surkastua.
Nyt olen taas parisen vuotta asunut synnyinseudullani. Onhan täälläkin omat ongelmansa mutta täällä ihmiset osaavat sentään itsekin ajatella ja tehdä asioita, toisin kuin siellä Helsingissä.
Savolaisjurpot ovat pilanneet kaikki isot kaupungit jo!
En ole huomannut. Stadissa pitää liikkua reippaasti ja töpeksimättä. Kaikki väistää toisiaan.
Paitsi kuten joku jo sanoi tummat ulkomaalaiset miehet. Ne ei väistä ainakaan naisia. Kävelevät vaan päälle. Se pistää välillä vihaksi.