Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erotatko flirtin ja muun ystävällisen käytöksen toisistaan? Missä menee raj

Vierailija
03.10.2017 |

Onko flirtti joskus iskemistä? Ja onko se aina henkilökohtaista?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän pölöä flirttailla, kun se sama henkilö tod näk flirttaa monien muidenkin kanssa saman päivän aikana. Jos siis vaikka jollekin huoltomiehelle/työkaverille jne flirttaa. Jotenkin kuin tyrkyttäisi itseään muun kanalauman mukana.

Ei flirttailulla ole mitään tekemistä tyrkyttämisen kanssa. Se on hauskanpitoa, hyvän mielen tuottamista. Itse en edes tunnistaisi enää ulkonäöltä sitä bussikuskia, jonka kanssa tänä aamuna flirttailin. Eikä hän varmasti minua. Muiden kanssa ei ole tullut mahdollisuuksia tänään flirtata, kun olen töihin päästyäni istunut koko päivän täällä toimistolla. Ehkä kotimatkalla tulee, ehkä ei.

Vierailija
22/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden kauppa! Flirtin vastaanottaja voi omalla käytöksellään vetää rajaa, miten pitkälle flirtti johtaa. Kyllähän on mahdollista vaikka kysyä puhelinnumeroa, jos toinen flirttailee. Silloin yksi asia saattaa johtaa toiseen... Tai sitten voi vain hymyillä ja vaihtaa pari kivaa sanaa ja jatkaa omaa elämää. Ehkä joku ei halua vastata mitenkään flirttiin. Jokaisella on valta ihan itse päättää, lähteekö viemään pitemmälle. Samoin alkuperäinen flirtin heittäjä saa halutessaan perääntyä, jos tuntuu, että menikin liian pitkälle. Sosiaalisesti taitava osaa vetääntyä tilanteesta niin, että toinen ei menetä kasvojaan, mutta mahdollista on aina myös täräyttää suoraan, että ei kiinnosta tai vain jättää huomiotta.

Tämä on väärä tapa reagoida flirttiin:

"mahdollista on aina myös täräyttää suoraan, että ei kiinnosta".

Suoraan täräyttely nimenomaan EI kuulu flirttailuun.

Minusta flirttailu on:

tervehtimistä, ihailua(myös silloin kun ei oikeasti ihaile kohdetta), kevyttä liehittelyä,

tilanteen keventämistä, rohkaisua, hyvänmielen antamista, kehumista, smalltalkia, hymyjä, silmäniskuja, ylikohteliaita eleitä, auttamista, hyväksyntää, puolustamista tilanteissa...

Flirttailua ei ole:

suoraan täräyttäminen (No en halua, ei kiinnosta!), eikä härskit alapäävitsit tai nolaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän pölöä flirttailla, kun se sama henkilö tod näk flirttaa monien muidenkin kanssa saman päivän aikana. Jos siis vaikka jollekin huoltomiehelle/työkaverille jne flirttaa. Jotenkin kuin tyrkyttäisi itseään muun kanalauman mukana.

Vai tuntuu sinusta kuin tyrkyttäisit itseäsi, no voi sen niinkin rumasti sanoa.

Kysehän on tavan kohteliaisuudesta, joka on länsi-Euroopassa itsestäänselvyys.

Pelkäätkö usein, että tyrkytät itseäsi? Varjeletko mainettasi vai häpeätkö itseäsi?

Älä huoli, kyllä ihmisen kokonaisuus ratkaisee maineen, ei kukaan yksittäinen ilkeä mies, jos hän alkaa halventaa ja solvata sinua viattoman flirtin tähden.

On ihmisiä, jotka flirttailevat ihan koko ajan. Minä olen kova luu näissä asioissa.

99% miehistä tyrmää flirttini, usein kuitenkin myhäillen,

joku harva tekee siitä numeron tai alkaa esitelmöidä, että hänellä on tyttöystävä(ihankuin minä häntä olisin ollut oikeasti kosiskelemassa),

sitten on se 1% joka lähtee mukaan täysin rinnoin, joskus harvoin joku heistä alkaa ihan oikeasti iskeä minua(mikä ei nyt käy, olen varattu).

Flirttailkaa enemmän! Te kaikki siellä!

Vierailija
24/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja voi olla

Vierailija
25/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai tuntuu sinusta kuin tyrkyttäisit itseäsi, no voi sen niinkin rumasti sanoa.

Kysehän on tavan kohteliaisuudesta, joka on länsi-Euroopassa itsestäänselvyys.

Pelkäätkö usein, että tyrkytät itseäsi? Varjeletko mainettasi vai häpeätkö itseäsi?

Älä huoli, kyllä ihmisen kokonaisuus ratkaisee maineen, ei kukaan yksittäinen ilkeä mies, jos hän alkaa halventaa ja solvata sinua viattoman flirtin tähden.

On ihmisiä, jotka flirttailevat ihan koko ajan. Minä olen kova luu näissä asioissa.

99% miehistä tyrmää flirttini, usein kuitenkin myhäillen,

joku harva tekee siitä numeron tai alkaa esitelmöidä, että hänellä on tyttöystävä(ihankuin minä häntä olisin ollut oikeasti kosiskelemassa),

sitten on se 1% joka lähtee mukaan täysin rinnoin, joskus harvoin joku heistä alkaa ihan oikeasti iskeä minua(mikä ei nyt käy, olen varattu).

Flirttailkaa enemmän! Te kaikki siellä!

Lisäisin vielä että myös tilannetaju on hyvä kehittää itselleen. Flirtti on lyhyt ele, roikkumaan ei saa jäädä, eikä muutenkaan mennä ihan lähelle toista ihmistä.

Vierailija
26/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todistetusta erota flirttiä. Olin vaimon ja tyttären kanssa kaupassa ja tytär kauhisteli jälkikäteen äidilleen, kuinka avoimesti kassa oli minulle flirttaillut...Ai mitä...?

Vierailija
27/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse tajua, miksi kukaan viitsi flirttailla ihmisen kanssa, josta ei ole kiinnostunut. Se tuntuisi minusta epämiellyttävältä. En itse flirttaa kuin silloin, jos toivoisin enemmänkin. Jos joku flirttaa minulle ja ei olekaan kiinnostunut, pidän sitä vedätyksenä ja toisen tunteilla leikkimisenä.

N

Oikeasti? Jos joku vaihtaa kanssasi lauseen tai kaksi olematta kiinnostunut enemmästä, se on mielestäsi vedätystä ja tunteillasi leikkimistä? Kovin nopeasti tunteesi heräävät!

Minä olen päivittäin toivoakseni ystävällinen vieraille ihmisille ja voin aloityaa keskustelun tuntemattomien kanssa. Yeen sen asiallisesti enkä flirttaillen. Flirttiin liittyy aina vihjaus seksuaalisesta enkä ymmärrä, miksi pitäisi sellaista vihjata, jos ei ole oikeasti kiinnostunut.

Vierailija
28/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta flirtti on eri asia kuin iskeminen, joskin flirtti voi joskus johtaa iskemis(yrityks)een. Flirtata voi joka paikassa ihan ohi mennen eikä sen ole tarkoituskaan johtaa sen pitemmälle. Tänä aamuna viimeksi flirttailin bussikuskin kanssa. Tapahtuma kesti sen lipunoston keston verran. Ei siihen sisältynyt kuin pientä sanailua ja isoa hymyilyä ja hänen puoleltaan maininta, että hän muisti minun olleen eilenkin kyydissään. Flirtin tehtävä on tuottaa toiselle osapuolelle tunne, että hänet on huomattu, ja hyvää mieltä siitä.

Jossain baarissa flirtti voi sitten johtaa muuhunkin, mutta silloin se ei ole enää flirttiä vaan sitä iskemistä.

Flirttailu eli keimailu on ihmisten välistä vuorovaikutusta, jolla yleensä osoitetaan seksuaalista tai romanttista kiinnostusta toiseen henkilöön

Jätitkö tarkoituksella loppuosan pois?

Flirttailu eli keimailu on ihmisten välistä vuorovaikutusta, jolla yleensä osoitetaan seksuaalista tai romanttista kiinnostusta toiseen henkilöön, mutta toisaalta sitä voidaan harrastaa ajankuluksi ilman tavoitteita. -- Flirttailua ei tule sekoittaa iskemiseen, jolla on aina tavoite. (wikipedia)

Vierailija
29/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse tajua, miksi kukaan viitsi flirttailla ihmisen kanssa, josta ei ole kiinnostunut. Se tuntuisi minusta epämiellyttävältä. En itse flirttaa kuin silloin, jos toivoisin enemmänkin. Jos joku flirttaa minulle ja ei olekaan kiinnostunut, pidän sitä vedätyksenä ja toisen tunteilla leikkimisenä.

N

Oikeasti? Jos joku vaihtaa kanssasi lauseen tai kaksi olematta kiinnostunut enemmästä, se on mielestäsi vedätystä ja tunteillasi leikkimistä? Kovin nopeasti tunteesi heräävät!

Minä olen päivittäin toivoakseni ystävällinen vieraille ihmisille ja voin aloityaa keskustelun tuntemattomien kanssa. Yeen sen asiallisesti enkä flirttaillen. Flirttiin liittyy aina vihjaus seksuaalisesta enkä ymmärrä, miksi pitäisi sellaista vihjata, jos ei ole oikeasti kiinnostunut.

Eihän liity. Flirttailu on vain viatonta, hyvän mielen vuorovaikutusta. Hymyilyä, kevyttä huumoripitoista sanailua, huomion antamista. Siitä ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä kenenkään seksuaalisesta mielenkiinnosta.

Vierailija
30/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida tajuta. Omasta mielestäni olen ystävällinen ja muut huomioon ottava. Vitsailen kaksimielisesti, viihdyn rempseiden ja huumorintajuisten ihmisten kanssa ilman taka-ajatuksia. Mutta monet tällaiset tilanteet ovat päätyneet hyväksikäyttöyritykseen. En enää tiedä, miten pitäisi käyttäytyä, sillä en jaksa näitä tilanteita enää. Pitäisi ilmeisesti olla kylmä kusipää...

Vierailija
31/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Eihän liity. Flirttailu on vain viatonta, hyvän mielen vuorovaikutusta. Hymyilyä, kevyttä huumoripitoista sanailua, huomion antamista. Siitä ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä kenenkään seksuaalisesta mielenkiinnosta.

Tuo ei ole flirttailua vaan ystävällisyyttä.

Vierailija
32/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida enää nykypäivänä tajuta ainakaan netissä, koska minua ihmetyttää se, että monet heittävät somessa tiskiin erinäisiä sydän- ja pussailuhymiöitä joillekin randomeille tai vaikka olisivat naimisissa tai vaikka kohde olisi naimisissa. Itse en osaa rakastaa jonkun pelkän tutun valokuvaa tai pistää emojia, joka on silmät suurina rakkaudesta, ellen todella tarkoita tätä. Iskee välillä suorastaan myötähäpeä, kun katselee ihmisten reaktioita. 

Vierailija
33/33 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä erotan, mutta monet miehet eivät. Olin ennen kova flirttailemaan, ihan vain kavereillekin, mutta joskus kun olin pelkästään ystävällinen, se tulkittiin kiinnostukseksi. Enkä siis koskaan ollut flirttaillut näille, jotka luulivat ystävällisyyttäni flirttailuksi. Yleensä tällaiset henkilöt ovat huono-itsetuntoisia, eli kun joku kerrankin on ystävällinen, niin luullaan liikoja. Lopetin siis flirttailemisen. Olen asiakaspalvelija, ja minulle on itsestäänselvää, että työhöni kuuluu ystävällisyys ja hymyily. Olen saanut joitakin treffipyyntöjä ikäisiltäni ja vähän vanhemmilta, mutta minua ei todellakaan kiinnosta, koska teen vain työtäni, olen parisuhteessa enkä muutenkaan tapailisi asiakkaitani.