Erotatko flirtin ja muun ystävällisen käytöksen toisistaan? Missä menee raj
Onko flirtti joskus iskemistä? Ja onko se aina henkilökohtaista?
Kommentit (33)
Minusta flirtti on eri asia kuin iskeminen, joskin flirtti voi joskus johtaa iskemis(yrityks)een. Flirtata voi joka paikassa ihan ohi mennen eikä sen ole tarkoituskaan johtaa sen pitemmälle. Tänä aamuna viimeksi flirttailin bussikuskin kanssa. Tapahtuma kesti sen lipunoston keston verran. Ei siihen sisältynyt kuin pientä sanailua ja isoa hymyilyä ja hänen puoleltaan maininta, että hän muisti minun olleen eilenkin kyydissään. Flirtin tehtävä on tuottaa toiselle osapuolelle tunne, että hänet on huomattu, ja hyvää mieltä siitä.
Jossain baarissa flirtti voi sitten johtaa muuhunkin, mutta silloin se ei ole enää flirttiä vaan sitä iskemistä.
En ymmärrä. Kerran parturissa nätti, minua hieman nuorempi, nainen flirttaili aika voimallisesti. En vieläkään tiedä oliko kiinnostunut, vai tekikö ammatillista lepertelyä/mainontaa? En ole 'uskaltanut' mennä samaan paikkaan uudestaan.
Töissä saa harva se viikko kuulla 'keveitä kaksimielisyyksiä' konttorin naisilta. Vielä on sormet pysyneet erossa, mutta ei sekään kaukana ole ollut ajoittain.
Millaista olisi flirtti, joka ei ole henkilökohtaista? Minusta se on nimenomaan kahden ihmisen välistä fiilistä, jonka ei ole välttämättä tarkoitus johtaa mihinkään mutta se sisältää kuitenkin ajatuksen siitä, että olet viehättävä ja pidän sinusta ja meillä on kivaa yhdessä. Tai no ehkä joku karismaattinen esiintyvä artisti voin onnistua luomaan koko yleisölle tunteen siitä, että flirttailee mutta se on tavallaan sen esiintymisen luomaa harhaa ja fantasiaa, ei oikeaa flirttiä.
Mä flirttailen vain sellasten miesten kanssa jotka kiinnostaa mua ulkonäöllisesti ja silloinkin flirtti on pientä.
Vierailija kirjoitti:
En tunnista flirttiä vaikka sillä hakkaisi minua naamaan. Luulen aina että kyse on vain läpän heittämisestä tai ystävällisestä käytöksestä.
Sama. Jopa suorat iskuyritykset menee ihan hukkaan kohdallani, olen ihan puusilmä.
Kahden kauppa! Flirtin vastaanottaja voi omalla käytöksellään vetää rajaa, miten pitkälle flirtti johtaa. Kyllähän on mahdollista vaikka kysyä puhelinnumeroa, jos toinen flirttailee. Silloin yksi asia saattaa johtaa toiseen... Tai sitten voi vain hymyillä ja vaihtaa pari kivaa sanaa ja jatkaa omaa elämää. Ehkä joku ei halua vastata mitenkään flirttiin. Jokaisella on valta ihan itse päättää, lähteekö viemään pitemmälle. Samoin alkuperäinen flirtin heittäjä saa halutessaan perääntyä, jos tuntuu, että menikin liian pitkälle. Sosiaalisesti taitava osaa vetääntyä tilanteesta niin, että toinen ei menetä kasvojaan, mutta mahdollista on aina myös täräyttää suoraan, että ei kiinnosta tai vain jättää huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunnista flirttiä vaikka sillä hakkaisi minua naamaan. Luulen aina että kyse on vain läpän heittämisestä tai ystävällisestä käytöksestä.
Sama. Jopa suorat iskuyritykset menee ihan hukkaan kohdallani, olen ihan puusilmä.
Juu sama täällä myös.
Voi mennä viikkoja jopa kuukausia ennenkuin tajuan yhtäkkiä että perhana se flirttaili, no myöhäistä tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta flirtti on eri asia kuin iskeminen, joskin flirtti voi joskus johtaa iskemis(yrityks)een. Flirtata voi joka paikassa ihan ohi mennen eikä sen ole tarkoituskaan johtaa sen pitemmälle. Tänä aamuna viimeksi flirttailin bussikuskin kanssa. Tapahtuma kesti sen lipunoston keston verran. Ei siihen sisältynyt kuin pientä sanailua ja isoa hymyilyä ja hänen puoleltaan maininta, että hän muisti minun olleen eilenkin kyydissään. Flirtin tehtävä on tuottaa toiselle osapuolelle tunne, että hänet on huomattu, ja hyvää mieltä siitä.
Jossain baarissa flirtti voi sitten johtaa muuhunkin, mutta silloin se ei ole enää flirttiä vaan sitä iskemistä.
Flirttailu eli keimailu on ihmisten välistä vuorovaikutusta, jolla yleensä osoitetaan seksuaalista tai romanttista kiinnostusta toiseen henkilöön
Itse flirttailen aika usean kanssa. Mutta sitten on yksi mies jonka kanssa flirttaan iskumielessä. Hän kyllä tulee vastaan mutta en tiedä onko se häneltä vain flirttiä vai olisiko muutakin. Flirtti on minusta lyhytkestoista sanailua josta jää hyvä mieli. Iskeminen on kyseessä jos aletaan katsella silmiin enemmän, matkitaan puheissa tms toista tai esim jos mies rehentelee, vaikka leikillään. Ystävällinen käytös on vain jono kohteliaisuuksia ja ehkä kysymys mitä kuuluu?
Luin jostain että jos tuntuu että joku on ihastunut tai kiinnostunut sinusta, hän sitä myös yleensä on. Perusteena pidettiin ihmisen vaistoa näissä asioissa.
Siis eihän flirtillä ja ystävällisellä käytöksellä ole mitään tekemistä keskenään... Erotan ne siis toisistaan.
Minun mielestäni flirttailu on ihmisten välistä vuorovaikutusta, jolla yleensä osoitetaan romanttista, toisinaan seksuaalistakin kiinnostusta toiseen henkilöön, Verbaalista akrobatiaa, mutta toiset osaavat eleillään ja ilmeilläänkin käsittämättömälla tavalla ilmaista itseään vaikkeivat sanois sanaakaan. Mutta parasta siinä on että sitä voidaan harrastaa myös ajankuluksi ilman tavoitteita; ainakin itse (miehänä, jos nyt sukupuolellani on tuon taivaista merkitystä) pidän flirttailusta juuri siksi, että sitä voin tehdä riippumatta vastapuolen iästä tai ulkonäöstä.- Toki toedostan, että on mahdollista, että aiheeton flirttailu herättää pahennusta ja väärinkäsityksiä, etenkin jos flirttailija on parisuhteessa. Toisaalta olen ollut hämmästynyt tai ainakin yllttynyt kun omasta mielestäni tavanomaisen huomaavainen käytökseni on, joskus tulkittu niin, että olen ollut iskemässä naista. Flirttailu on taitolaji; aina siinä ei onnistu mutta kun onnistuu, niin se on hyvinkin nautinnollista ja hauskaa.
En minä ymmärrä mitään,ei mua kyllä tulla ikinä iskemään eikä flirttailla.
Eilen illalla hotellin,kokki/tarjoilija/baari nainen selvästi silmäili sivummalta,mutta veti muuten ammatillisesti tiukkaa linjaa.
Miten tuollaista naista voisi lähestyä?
Oli kivan tuntuinen,kasvoilta jännän näköinen,jätti perse ja aika pitkä 175cm ?
Miksi pitäisi erottaa? Flirtti on normaalia hauskanpitoa niin kauan, kunnes pyydetään treffeille tai aletaan petipuuhiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi erottaa? Flirtti on normaalia hauskanpitoa niin kauan, kunnes pyydetään treffeille tai aletaan petipuuhiin.
Koska flirttailla voi kenen tahansa kanssa.
En silti harrastaisi seksiä niistä kuin pienen osan kanssa. Selvinpäin tehty flirttailu hedelmäosastolla on vain pieni hetki jonka tarkoituksena ei ole pano tai vaihtaa numeroita.
En itse tajua, miksi kukaan viitsi flirttailla ihmisen kanssa, josta ei ole kiinnostunut. Se tuntuisi minusta epämiellyttävältä. En itse flirttaa kuin silloin, jos toivoisin enemmänkin. Jos joku flirttaa minulle ja ei olekaan kiinnostunut, pidän sitä vedätyksenä ja toisen tunteilla leikkimisenä.
N
Ap on varmaan nyt siinä vaiheessa että itse ei tiedä mitä vastapuolen käytös tarkoittaa. Pelklä ystävällisyys nyt olisi hyvä erottaa, yleensä se on sanoja hei, kiitos ja näkemiin ja ehkä jotain yleistä keskustelua. Asiakaspalvelussa myös katsotaan silmiin.
Flirtti voisi olla tyyliin pientä kiusoittelua, vitsien heittoa, silmäniskua ja sellaista. Jos joku flirttaa sinulle ja alat miettiä olisiko siinä muutakin kiinnostusta, pitää kysyä esim puhelinumeroa tai pyytää mesekaveriksi. Yleensä yhteystietojen tms antaminen on jo iskemistä. Mutta kannattaa olla varovainen. Voi saada pahasti näpeilleen, varsinkin miehiltä.
Mulle flirtti voi olla myös pitkiä katseita, ei välttämättä mitään puhumista. Mutta ne katseet kertoo jo itsessään kaiken tarpeellisen. Sitä en tiedä että miten pelkistä katseiden vaihdoista voisi päästä eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
En itse tajua, miksi kukaan viitsi flirttailla ihmisen kanssa, josta ei ole kiinnostunut. Se tuntuisi minusta epämiellyttävältä. En itse flirttaa kuin silloin, jos toivoisin enemmänkin. Jos joku flirttaa minulle ja ei olekaan kiinnostunut, pidän sitä vedätyksenä ja toisen tunteilla leikkimisenä.
N
Oikeasti? Jos joku vaihtaa kanssasi lauseen tai kaksi olematta kiinnostunut enemmästä, se on mielestäsi vedätystä ja tunteillasi leikkimistä? Kovin nopeasti tunteesi heräävät!
Minusta on vähän pölöä flirttailla, kun se sama henkilö tod näk flirttaa monien muidenkin kanssa saman päivän aikana. Jos siis vaikka jollekin huoltomiehelle/työkaverille jne flirttaa. Jotenkin kuin tyrkyttäisi itseään muun kanalauman mukana.