Oho! Antti Majanlahti on kuollut!
Kommentit (117)
"lauantain ja sunnuntain VASTAISENA yönä", my ass!! Ei niin voi sanoa. Se on "välisenä" tai sitten "sunnuntain vastaisena". Ai että suututtaa nää toimittajat.
Näyttelijä Antti Majanlahti ei pidä itseään julkkiksena – ”Vaikka kuinka örveltäisin, en päädy Seiskan kanteen”
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005019535.html
Helsingin Sanomien 50-vuotishaastattelu viime vuoden joulukuulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se Luojan lykky, että olen aivan tavis ihminen, enkä mikään julkkis, jonka kuolinsyytä vatvottaisi täällä sen jälkeen, kun saappaat oikenevat viimeisen kerran. Tuli vaan mieleen, kun tätä ketjua tulin lukeneeksi.
Kyllä omaa lähipiiriäsi silti kiinnostaisi ihan yhtä lailla yllättävään kuolemaan johtanut syy, ja se yleensä heille kerrottaisiinkin. Julkisuuteen nyt vaan kuuluu se, että muut ihmiset ovat kiinnostuneita, eivät ne sille mitään voi.
Ja kun nykyään on some niin kaikki paakanjauhanta vielä usein päätyy läheisten korviin.
Juorut kyllä kantautuu ja on kantautunut asianosaisten ja läheisten korviin ilman someakin oli kyse sitten julkisuuden henkilöstä tai ei. Suomessa ja varsinkin kun kyse on julkisuudesta tutusta henkilöstä juorut vain paisuu todella nopeasti. Tieto kuolinsyytä on kuitenkin lähes aina turha. Näin nopeasti sitä voi myös äkillisestä menestymisestä olla hyvin vaikea kenenkään varmuudella määrittää.
No minulle se on kumminkin aina tärkeä. Epäilen ensisijaisesti aina itsemurhaa tai murhatuksi tulemista, jos alle 60-vuotias kuolee ilman erikseenmainittua kuolinsyytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se Luojan lykky, että olen aivan tavis ihminen, enkä mikään julkkis, jonka kuolinsyytä vatvottaisi täällä sen jälkeen, kun saappaat oikenevat viimeisen kerran. Tuli vaan mieleen, kun tätä ketjua tulin lukeneeksi.
Kyllä omaa lähipiiriäsi silti kiinnostaisi ihan yhtä lailla yllättävään kuolemaan johtanut syy, ja se yleensä heille kerrottaisiinkin. Julkisuuteen nyt vaan kuuluu se, että muut ihmiset ovat kiinnostuneita, eivät ne sille mitään voi.
Ja kun nykyään on some niin kaikki paakanjauhanta vielä usein päätyy läheisten korviin.
Juorut kyllä kantautuu ja on kantautunut asianosaisten ja läheisten korviin ilman someakin oli kyse sitten julkisuuden henkilöstä tai ei. Suomessa ja varsinkin kun kyse on julkisuudesta tutusta henkilöstä juorut vain paisuu todella nopeasti. Tieto kuolinsyytä on kuitenkin lähes aina turha. Näin nopeasti sitä voi myös äkillisestä menestymisestä olla hyvin vaikea kenenkään varmuudella määrittää.
No minulle se on kumminkin aina tärkeä. Epäilen ensisijaisesti aina itsemurhaa tai murhatuksi tulemista, jos alle 60-vuotias kuolee ilman erikseenmainittua kuolinsyytä.
Millä tavalla epäileminen ja arvailu on sinulle tärkeää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Uusi päivä hänen kohdaltaan jo ohi? Olisi kuvitellut hänen tullevan takaisin viimeisiin jaksoihin ainakin. Näitä ei varmaan ole vielä kuvattu?
Osaatko lukea uutisia vai ovatko pelkät otsikot sinulle riittävästi?
Jos otsikko sanoo henkilön kuolleen, niin oletan kyllä, että tämä asiasisältö ei muutu itse tekstissä.
Ok, eli otsikko riitti sinulle. Entä luitko tämän keskustelun ennen kuin kirjoitit siihen kysymyksesi? Yhdeksäs vastaaja on liittänyt kommenttiinsa koko Ylen uutisen, jossa vastaus omaan kysymykseesi muun muassa käy ilmi.
Vierailija kirjoitti:
"Surua, mitä tunnen voi vain kuvitella. Antti kuoli lauantain ja sunnuntain vastaisena yönä Raumalla, missä hän asui teatterin asunnossa. Sieltä hänet löydettiin. Turussa suoritetaan ruumiinavaus, mutta epäilemme sairauskohtausta, murheen murtama Mikko Majanlahti kertoi Iltalehdelle."
Lukekaa nyt jumalauta ensin uutiset ennen kuin alatte itsemurhasta huutelemaan!
Ota sinä nyt ihan rauhallisesti, ettei tule mitään sydänkohtausta silkasta raivosta.
Vierailija kirjoitti:
Näyttelijä Antti Majanlahti ei pidä itseään julkkiksena – ”Vaikka kuinka örveltäisin, en päädy Seiskan kanteen”
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005019535.html
Helsingin Sanomien 50-vuotishaastattelu viime vuoden joulukuulta.
Muistan tuon Hesarin haastattelussa mainitun Seikkailu Olavinlinnassa -ohjelman, jossa näköjään Majanlahti oli lapsena. (Esko Roine näytteli siinä roistoa.) Lieneeköhän tätä ohjelmaa enää tallella, en ole ainakaan huomannut, että sitä olisi koskaan uusintana esitetty. Senaikaiseksi lastenohjelmaksi se oli kyllä aika jännittävä, vaikka ei nyt varmaan tämän päivän lapsia vakuuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksei sitä kuolinsyytä voi kertoa julkisuuteen. Pahempi vaan kun kaikenmaailman huhut velloo.
Henkilö kuoli eilen, todennäköisesti sitä kuolinsyytä ei vielä ihan varmasti tiedetä. Pitää tehdä ruumiinavaus jotta se selviää. Eikä se edelleenkään kuulu ulkopuoliselle, ei vaikka kyseessä oli julkista työtä tekevä henkilö.
Nämä ilman tietoa itsemurhalla spekuloivat vertautuvat minun mielessäni niihin Turun puukotuksen uhrien kanssa selfieitä ottaneisiin...
Vierailija kirjoitti:
Yle on ottanut uutisen Uuden päivän ilmoituksesta. Uusi päivä taas on jättänyt kuolinsyyn kertomatta koska kunnioittaa perhettä.
Eikä sen tarvitse tarkoittaa omaa päätöstä.
Kuolinsyyn selviäminen kestää Suomessa kuukausia, jos syy ei ole aivan ilmeinen (esim. tapaturma, liikenneonnettomuus jne.) tai vaikkapa pitkäaikaiseen sairastamiseen liittynyt kuolema.
Jos kuolee yllättäen (ei ole tiedossa olevaa perussairautta tai nuori ikä) tai yksinään, tehdään aina automaattisesti ruumiinavaus kuolinsyyn selvittämiseksi. Siinä otetaan kaikki tarvittavat näytteet syyn selvittämistä varten. Näytteiden käsittely ja lopullisen raportin kirjoittaminen tulosten perusteella vie aikaa. Omaiset joutuvat yleensä odottamaan tietoa kuolinsyystä 6-12 kk. Niin kauan sen raportin valmistuminen vie aikaa. Viime vuonna kuolleen läheiseni kuolinsyyraportti valmistui 8 kk hänen kuolemansa jälkeen.
Onpa huonoa käytöstä lähteä heti spekuloimaan itsemurhalla. Sietäisi hävetä. Myös netissä pitää olla joku roti näissä jutuissa....
 Vai päätteleekö av-mamma yleensäkin kaiken, myös muiden perheenjäsentensä  puolesta?
 Viisikymppinen elämä on päättynyt, haaskat on heti paikalla. Antti oli ihminen, niinkuin muutkin. Rauha hänen muistolleen. 
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksei sitä kuolinsyytä voi kertoa julkisuuteen. Pahempi vaan kun kaikenmaailman huhut velloo.
Aika pätevä syy on se, ettei sitä kuolinsyytä tiedetä ihmisestä, joka on kuollut yllättäen yksinään. Siis vain löydetty kuolleena kotoaan.
Silloin tehdään ruumiinavaus syyn selvittämiseksi. Se tehdään yleensä viikon sisällä kuolemasta. Näytteiden käsittely vie pitkän aikaa ja se kuolinsyyraportti voi tulla omaisille vasta vuoden kuluttua.
Onpa todella lapsellisia kommentoijia täällä, kun kuvittelevat, että esim. lääkäri pystyisi kuolleesta ihmisestä päältä päin toteamaan, mihin tämä on kuollut. Ei tietenkään pysty. Sitä kuolinsyyn selvittämistä varten on olemassa patologian erikoislääkärit. Etkö tiennyt?
PS. Ja joka tapauksessa kuolinsyy on muutenkin yksityisasia. Ei sitä omaisten tarvitse julkisuuteen kertoa senkään jälkeen, kun se syy joskus vähintään reilun puolen vuoden päästä selviää.
Koskaan kuullutkaan. Googlasin ja sain selville, että oli lyhyt mies.
Vierailija kirjoitti:
R.I.P. Liian aikaisin kyllä lähti. Epäreilua tämä, että Antin isä on yhä elossa. Ei lapsen kuuluisi kuolla ennen vanhempaansa!
Luulenpa, että isästä itsestään ei ole lainkaan epäreilua olla vielä elävien kirjoissa. Noita sanojaan voisi valita pikkuisen paremmin, jookos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannaattaakin miettiä jokaisen kuinka paljon spekuloi ja arvailee.
Suosittelisi olemaan kokonaan spekulointia tiedoilla joilla ei tee mitään.
Jokainen fiksu tekee niin. Oman mieheni kuolemaa spekuloitiin ja arvailtiin niin, että lopulta itse surusta sekaisin jo uskoin niitä korviini kantautuneita arvailuja ja mietin onko minulle valehdeltu kuolinsyystä. Kirjoitin vain tyhmästi tuon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannaattaakin miettiä jokaisen kuinka paljon spekuloi ja arvailee.
Jokainen fiksu tekee niin. Oman mieheni kuolemaa spekuloitiin ja arvailtiin niin, että lopulta itse surusta sekaisin jo uskoin niitä korviini kantautuneita arvailuja ja mietin onko minulle valehdeltu kuolinsyystä. Kirjoitin vain tyhmästi tuon.
Aina löytyy niitä jotka ajattelevat omasta mielestään esim. kuolinsyytä olevan jotakin merkitys. Harva kuitenkaan sillä tiedolla oikeasti mitää tekee. Minä esim. tiedän läheisen ihmisen välittömän kuolinsyyn mutta ei se kerro sitä oliko kuolema tahallinen vai tahaton. Vielä yli kymmenen vuotta kuoleman jälkeen tulee ihmisiä jotka kysyy tekikö hän itsemurha. En minä tai kukaan muukaan sitä pysty varmuudella sanomaan. Enkä aidosti edes ymmärrä mitä merkitystä sillä tiedolla jollekin olisi. Ei sillä ainakaan minulle ole väliä, sillä sen sijaan on merkitystä että hän on kuollut.
"Vielä yli kymmenen vuotta kuoleman jälkeen tulee ihmisiä jotka kysyy tekikö hän itsemurha. En minä tai kukaan muukaan sitä pysty varmuudella sanomaan."
Aivan, ja lisäksi esim kukaan ei voi tietää varmasti, esim Olof Palmen kuolinsyytä. Mieshän saattoi kuolla stressipohjaiseen sydänkohtaukseen, säikähtäessään murhayrittäjän asetta.
Anna Politkovskayakin...
Vierailija kirjoitti:
"Vielä yli kymmenen vuotta kuoleman jälkeen tulee ihmisiä jotka kysyy tekikö hän itsemurha. En minä tai kukaan muukaan sitä pysty varmuudella sanomaan."
Aivan, ja lisäksi esim kukaan ei voi tietää varmasti, esim Olof Palmen kuolinsyytä. Mieshän saattoi kuolla stressipohjaiseen sydänkohtaukseen, säikähtäessään murhayrittäjän asetta.
Anna Politkovskayakin...
Ehkäpä Palmen välitön kuolinsyy ei ole sydänkohtaus se on kyllä pystytty selvittämään... ja vaikka olisikin onko sillä jotakin merkitystä?
Jesse Ovaskainen oli kyllä kova jätkä.