Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oho! Antti Majanlahti on kuollut!

Vierailija
02.10.2017 |

50-vuotiaana. Mikäköhän sille tuli??

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko joku sairauskohtaus?

Vierailija
2/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sydänkohtaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh. Ihan "vastikäänhän" hän näytteli Häräntappoaseessa.

Ja tiedän, olen vanha:)

Vierailija
4/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka??

Vierailija
5/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivoverenvuoto on kanssa vaihtoehto

Vierailija
6/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä nyt mietin että oisko kuitenkin oman käden kautta kun Yle ei mitään sairauskohtauksesta tms maininnut. Surullista.

Vierailija
7/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ohhoh. Ihan "vastikäänhän" hän näytteli Häräntappoaseessa.

Ja tiedän, olen vanha:)

Minunkin eka ajatus oli että mitä ihmettä, nuori mies. Ei voi olla 50-v.

Vierailija
8/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan myös itsemurhaa. Jättäytynyt töistä pois äitinsä kuoltua tammikuussa. Olisiko masennus vienyt voimat?

Vierailija
9/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö on kuollut eilen ja toistaseksi jos on saanut sairaskohtauksen ei voida tässä kohtaa tietää varmuudella mikä on ollut syynä.

10/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-9862516

Näyttelijä, ohjaaja ja teatterinjohtaja Antti Majanlahti, 50, kuoli viime sunnuntaina.

Tunnetun tamperelaisen teatterisuvun vesa oli koulutukseltaan teatteritaiteen maisteri. Hänen vanhempansa olivat ohjaaja-teatterinjohtaja Mikko Majanlahti ja näyttelijä Maija-Liisa Majanlahti. Myös perheen tytär, Antin sisko Sanna Majanlahti on näyttelijä.

Pitkän uransa aikana Antti Majanlahti teki lukuisia rooleja televisiosarjoissa, elokuvissa ja teatterissa. Hänen ensimmäisiin merkittäviin rooleihinsa kuuluvat Häräntappoaseen televisioversion Rutanen (1989) ja nuorisorikollinen Jesse Taavi Kassilan Autovaras-sarjassa (1991). Ensiesiintymisensä televisiossa Majanlahti teki jo kolmivuotiaana sarjassa Heikki ja Kaija.

Myöhemmin hän esiintyi muun muassa sarjoissa Samppanjaa ja vaahtokarkkeja sekä Hovimäki, ja elokuvissa Kulkuri ja Joutsen sekä Joensuun Elli. Majanlahti muistetaan teatterin puolelta esimerkiksi rooleistaan näytelmissä Sadan vuoden yksinäisyys, Runar ja Kyllikki sekä Diivat.

"Pidetty ja iloinen työkaveri"

Viime vuosina Antti Majanlahti oli yleisölle tuttu erityisesti Ylen Uusi Päivä -sarjasta. Vaikka hänen roolihahmonsa Asko Haavisto oli jo poistunut sarjasta, oli Majanlahden tarkoitus vierailla vielä viimeisissä jaksoissa, kertoo sarjan vastaava tuottaja Samu Reijonen.

– Me kaikki jäämme kaipaamaan todella iloista työkaveria. Työryhmässämme on paljon Antin läheisiä ystäviä.

Majanlahti ohjasi parhaillaan musiikkinäytelmää Rakastunut Ryti Rauman kaupunginteatterille. Esityksen ensi-illan on tarkoitus olla 14.10 .Teatterin johtaja Otto Kanerva kertoo viimeistelevänsä Majanlahden työn ja näytökset pidetään suunnitellusti.

– Olemme keskustelleet asiasta omaisten kanssa. Tämä on kunnianosoitus Antin työtä kohtaan.

Antti Majanlahti valittiin elokuussa Valkeakosken kaupunginteatterin johtajaksi. Hänen piti aloittaa tehtävässään päätoimisesti ensi vuoden helmikuussa. Aiempaa kokemusta vastaavasta tehtävästä Majanlahdella oli Lappeenrannasta, jossa hän oli kaupunginteatterin johtajana vuosina 2002–2007.

Antti Majanlahti asui synnyinkaupunkinsa Tampereen Viinikassa vaimonsa ja kahden lapsensa kanssa.

-------

Itse muistan tuon näyttelijän Häräntappoaseesta. Mikä lie miehen hengen noin nuorena vienyt. Todella ikävää läheisille.

Vierailija
11/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelin kovasti, että on poistunut näin yllättäen. Voimia läheisille.

Vierailija
12/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😢

Vierailija
13/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan myös itsemurhaa. Jättäytynyt töistä pois äitinsä kuoltua tammikuussa. Olisiko masennus vienyt voimat?

Oli kuitenkin elokuussa valittu Valkeakosken kaupungiteatterin johtajaksi.

Vierailija
14/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelle raskasta, sillä Antin äiti kuoli tammikuussa lähes yhtä yllättäen kuin poika nyt.

Vierailija
15/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asko :(

Vierailija
16/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autovaras tv-sarjan, jossa Antti Majanlahti oli pääosassa, saisi esittää uusintana.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/09/15/autovaras

Vierailija
17/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Askoko?

Vierailija
18/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi sairauskohtaus tms. Muu lääkinnällinen, olisivat Infonneet. Onko sattunut joku tapaturma tms. Valkeakosken teatterijohtajaksi valittu ja pesti olis alkanut ensi vuonna. Toivottavasti ei itseään tappanut... kaikki tarjottimella, eikö osannut napata oikeista laseista...

Vierailija
19/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuitenkin ohjausproggis käynnissä ja valittu helmikuusta alkaen teatterinjohtajaksi Valkeakoskelle..

Vierailija
20/117 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kovasti työskennellyt viime aikoina eri projekteissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän