Varatun miehen poikien Levin reissu
Onko ok päästää parisuhteessa oleva mies Leville poikien kanssa? Ikää on 32 vee..
Päästäisittekö?
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion virkamiehillä ei ole asiakkaita, tiukkoja aikatauluja, on "firman" = valtion luottokortti ja paljon luppoaikaa. T. Vaimo joka on silloin tällöin mukana virkamatkoilla ja mies maksaa osuuteni omistaan.
Ei mene näin. Oma mies on valtiolla asemassa, mihin kuuluu hyvin paljon etuja. Teemme yhdessä matkoja, joilla puolisonkin kuuluu edustaa yhdessä. Meille maksetaan paljon erilaisia perheen ym juttuja, ja miehellä tietenkin on luottokortti. Kaikki on oikeasti kuitenkin hyvin tarkkaan määriteltyä. Eduista on olemassa tarkat säädökset, ja joku poikkeusjuttu selvitetään aina etukäteen. Luottokortilla emme tosiaankaan käy huviksemme keskenämme syömässä, vaan kyllä edustaminen tapahtuu valtionkin rahoilla aina yhdessä kansainvälisten kumppaneiden kanssa. Jopa esim lentoyhtiöiden bonuspisteistä on valtiolla selvät säännöt, mihin niitä saa käyttää ja mihin ei.
Tottakai petoksia voi tehdä ja ehkä joku ei jää kiinni, mutta ei se silti tarkoita, että valtio työnantajana sallisi veronmaksajien rahoilla porsastelun.
Mikä ei pidä paikkaansa? Sanoinko että syömme valtion laskuun? Mies käy omilla virka-asioillaan ja edustaa/syö siellä, myöhemmin menemme omin rahoin syömään jos menemme. Miten tässä muutenkin ilmeni porsastelu? Luottokortilla on maksettu mm. taksimatkoja paikasta toiseen ja ne kuitit on aina hyväksytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinä olet päästämään tai olemaan päästämättä aikuista miestä yhtään minnekkään? Mieti jos itse suunnittelet kavereiden kanssa reissua ja mies pähkäilisi kavereilleen ja nettipalstoilla pitäisikö päästää vaimo matkalle? Niinkun koira pihalle. Idiootti.
Olen 35-vuotias mies Helsingistä ja melkein kaikki ystäväni ovat parisuhteissa, joissa pienimpiinkin menoihin on kysyttävä lupa tyttöystävältä/vaimolta. En nyt todellakaan puhu mistään viikon Levi-reissuista vaan ihan yhden yön mökkireissuista parin tunnin jalkapallon peluuseen. Valittetavan usein sitä lupaa ei myöskään kovin helposti tipu, vaikka toinen aivan selvästi olisi halunnut lähteä viettämään aikaa ystäviensä kanssa. Kyseessä olevat ihmiset ovat lapsettomia pariskuntia ja ikävän monta läheistä kaverisuhdetta on tämän myötä hiipunut lähes kokonaan. Kun saat sadannen kerran vastuksen "pitää kysyä ensin vaimolta lupa", niin jossain vaiheessa toista ei enää oikein edes halua pyytää mukaan. Olen myös itsekin ollut useammassa parisuhteessa, jossa tyttöystäväni käyttäytyminen on ollut yhtä kontrolloivaa ja lopulta tuhonnut täysin arvostukseni kumppaniani kohtaan. Varmasti on olemassa myös naisia, jotka eivät tällä tavalla ajattele - oman kokemuksen mukaan he ovat kuitenkin valitettavasti vähemmistöä.
Minä näen asian hieman eri kantilta. Haluan että mieheni sopii menoistaan minun kanssani. Kysymyksessä ei varsinaisesti ole luvan kysyminen, vaan kyse on varmistuksesta, että oliko jo jotain suunnitelmia joita on hankala muuttaa. Esim. onko minulla joku pakollinen työreissu, ja jonkun on oltava kotona hoitamassa koira ja lapset. Samalla tavalla minä varmistan omat menoni mieheltäni.
Juuri näin. Itse olen pitkäaikaisessa avioliitossa jossa mennään yleensä pariskuntana/perheenä mutta toki välillä on tyttöjen / poikien ravintolailtoja tms. Monesti ne suunnitellaan monen viikon päähän, että kaikki osapuolet ehtii sopimaan perheensä kanssa asian. Hoitamaan lastenhoidot ym. Ja ehkä vaihtamaan jopa työvuorona. Se on aika iso juttu järkätä jo 4 hengen raflailta kun kaikki on työssäkäyviä, aktiivisia perheellisiä ihmisiä joilla on normaalit elämät, harrastukset sun muut. Silloin ei ole ilmoitusasia puolisolle että "lähden tästä tunnin kuluttua 2 yöksi mökille naiskavereideni kanssa, terve!".
Toki niitäkin perheitä on missä näin toimitaan, yleensä nämä sooloilijat ovat miehiä, sori nyt vaan jätkät :(
Voihan tuon mieltää luvan kysymiseksikin mutta itse kanssa muotoilisin sen normaalina sopimisasiana.
Alkuperäisessä esimerkkitapauksissa kyse oli lapsettomista pariskunnista. Totta kai lapsien kanssa tilanne on täysin eri.
Ei ole lapsia meillä mutta todellakin sovimme ukkoni kanssa menot eikä tosta noin vain lähdetä kamujen kanssa kuin ellun kanat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääntäkää nyt rautalangasta mulle uteliaalle mitä se lapin hulluus on? :
Lapin hulluus ei tarkoita oikeasti alunperin jonkun omituisen poikaporukan jyystöretkeä.
Se meinaa ihmisiä, jotka sekoaa lapista oudosti, haluaa viettää siellä kaiken aikansa ja yleensä lopulta muuttaa sinne. Se on niin kuin sekoaminen lapin tunnelmasta.
Noita lapin hulluuksia on paljon kalastajissa, metsästäjissä ja muissa vastaavissa, jotka tulee lappiin, menee erämaahan ja kokee sen tunnelman. Lapin erämaan tunnelma on ihan eri asia kuin etelässä metsät, sen vain tuntee "veressä".
terv, lapista kotoisin oleva
Ok, yritän ymmärtää. Mites tää puoli, kun porukka haluaa muuttaa sinne, kuitenkin koulutus ja duunimahkut on huonommat siellä, pitääkö muuttaa työttömäksi? En siis vittuile, ihan vaan kysyn.. Saa täällä etelässäkin ihan tarpeeks tapella duuneist.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapin hulluus ei tarkoita oikeasti alunperin jonkun omituisen poikaporukan jyystöretkeä.
Se meinaa ihmisiä, jotka sekoaa lapista oudosti, haluaa viettää siellä kaiken aikansa ja yleensä lopulta muuttaa sinne. Se on niin kuin sekoaminen lapin tunnelmasta.
Noita lapin hulluuksia on paljon kalastajissa, metsästäjissä ja muissa vastaavissa, jotka tulee lappiin, menee erämaahan ja kokee sen tunnelman. Lapin erämaan tunnelma on ihan eri asia kuin etelässä metsät, sen vain tuntee "veressä".
Ok, yritän ymmärtää. Mites tää puoli, kun porukka haluaa muuttaa sinne, kuitenkin koulutus ja duunimahkut on huonommat siellä, pitääkö muuttaa työttömäksi? En siis vittuile, ihan vaan kysyn.. Saa täällä etelässäkin ihan tarpeeks tapella duuneist.
En itse asiassa tiedä.
Ainakin ne, joita tunnen, joilla on "lapin hulluus" ja jotka on muuttaneet lappiin, on olleet miljonäärejä, joten ei niiden ole tarvinnut miettiä työttömyyksiä.
Tätini on esim. naimisissa tuollaisen miehen kanssa, niillä on iso hirsitalo todella pohjoisessa, se mies hoitelee vaan sen sijoituksia ja kalastaa.
Ei kauhean terveeltä kuulosta tuo teidän suhde jos luottamus on noin heikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion virkamiehillä ei ole asiakkaita, tiukkoja aikatauluja, on "firman" = valtion luottokortti ja paljon luppoaikaa. T. Vaimo joka on silloin tällöin mukana virkamatkoilla ja mies maksaa osuuteni omistaan.
Ei mene näin. Oma mies on valtiolla asemassa, mihin kuuluu hyvin paljon etuja. Teemme yhdessä matkoja, joilla puolisonkin kuuluu edustaa yhdessä. Meille maksetaan paljon erilaisia perheen ym juttuja, ja miehellä tietenkin on luottokortti. Kaikki on oikeasti kuitenkin hyvin tarkkaan määriteltyä. Eduista on olemassa tarkat säädökset, ja joku poikkeusjuttu selvitetään aina etukäteen. Luottokortilla emme tosiaankaan käy huviksemme keskenämme syömässä, vaan kyllä edustaminen tapahtuu valtionkin rahoilla aina yhdessä kansainvälisten kumppaneiden kanssa. Jopa esim lentoyhtiöiden bonuspisteistä on valtiolla selvät säännöt, mihin niitä saa käyttää ja mihin ei.
Tottakai petoksia voi tehdä ja ehkä joku ei jää kiinni, mutta ei se silti tarkoita, että valtio työnantajana sallisi veronmaksajien rahoilla porsastelun.
Mikä ei pidä paikkaansa? Sanoinko että syömme valtion laskuun? Mies käy omilla virka-asioillaan ja edustaa/syö siellä, myöhemmin menemme omin rahoin syömään jos menemme. Miten tässä muutenkin ilmeni porsastelu? Luottokortilla on maksettu mm. taksimatkoja paikasta toiseen ja ne kuitit on aina hyväksytty.
No miksi sitten mainitsit koko luottokortin? Ihan tavallisilla kotitalousopettajillakin on kunnan luottokortti, mutta ei sillä kukaan normi-ihminen leveile, koska sillä ostetaan vain kouluun tavaraa, ei muuta. Sinä puhuit ikäänkuin luottokortti olisi joku etu. Vaikka se on tietenkin vain väline.
Ja valtion reissuilla ei tietenkään saa mitään ylityökorvauksia, vain päivärahat, ja nekin pienenevät, jos matkoilla tarjotaan ruuat.
Omat viralliset edustusmatkat, missä puolisona olen ollut mukana, ovat ohjelmaltaan suht tiukkoja. Tietysti puolisoille esitellään paikallisia nähtävyyksiä, ja illalla on viralliset päivälliset, ja eri maiden puolisoiden kanssa on ihan mukavaa, mutta ei niissä hirveästi oman puolison kanssa luppoaikaa ole.
Heikkoajapeikkoa kirjoitti:
Ei kauhean terveeltä kuulosta tuo teidän suhde jos luottamus on noin heikkoa.
Ihminen on heikko ja jotkut antaa periksi helpommin. T. Tehty ja nähty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin turistikohteissa on runsaasti kausitöitä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla ja miehelläni on luotto kohdillaan ja voi päästää toisen kaveriporukan iltoihin ja reissuihin, vaikkeivat edes kaikki kaverit ole aina samaa sukupuolta. (Molemmilla pitkäaikaisia ystäviä ja kun ei noihin tuntenut silloin sinkkuaikoina vetoa niin mitäs sitä nyt yhtäkkiä parisuhdettaan ja hyviä kaverisuhteita alkaisi jollain random kännisäätämisellä pilaamaan?)
Veikkaisin kanssa, ettei sellaisella sekaporukalla nuo ryyppäjäiset edes mene niin rajuiksi tai lähdetä niin helposti ketään porukan ulkopuolisia esim. yhteiselle mökille raahaamaan.
toi on totta, tulee pantua mielummin oman porukan mimmejä kun ne on helpompia. Lähes aina sama juttu, porukan mimmit käy kierrossa viikonlopun aikana kaikilla jätkillä, ja kaikkihan on tietty vain "hauskaa läppää" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin turistikohteissa on runsaasti kausitöitä tarjolla.
Mutta jos sä saat jonkun hissipojan 3kk pestin kk-palkka brutto 1870 euroa niin et sä sillä elätä sun perhettä ja maksa taloja ja autoja (joita tarvii 2 tuolla selkosilla).
Mä aloin jo miettimään seuraavaa poikien reissua ja se on meillä kotona ilmoitusluonteinen asia puolin jos toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla ja miehelläni on luotto kohdillaan ja voi päästää toisen kaveriporukan iltoihin ja reissuihin, vaikkeivat edes kaikki kaverit ole aina samaa sukupuolta. (Molemmilla pitkäaikaisia ystäviä ja kun ei noihin tuntenut silloin sinkkuaikoina vetoa niin mitäs sitä nyt yhtäkkiä parisuhdettaan ja hyviä kaverisuhteita alkaisi jollain random kännisäätämisellä pilaamaan?)
Veikkaisin kanssa, ettei sellaisella sekaporukalla nuo ryyppäjäiset edes mene niin rajuiksi tai lähdetä niin helposti ketään porukan ulkopuolisia esim. yhteiselle mökille raahaamaan.
toi on totta, tulee pantua mielummin oman porukan mimmejä kun ne on helpompia. Lähes aina sama juttu, porukan mimmit käy kierrossa viikonlopun aikana kaikilla jätkillä, ja kaikkihan on tietty vain "hauskaa läppää" :)
Totta töriset mutta lämmittääkö se kotona odottavaa puolisoa yhtään enemmän että sä panet tuttua naista kuin jotain täysin vierasta jonka olet raahannut baarista? Ainakaan mun naisen logiikalla voisin ajatella että se olisi jopa pahempi että mun mies tökkisi jotain kaveria(mme) kuin tuikutuntematonta Lapin akkaa jota ei koskaan näe.
Tässä siis uuden ketjun paikka: päästätkö puolisosi harrastusporukan kanssa ryyppymökkiviikonloppulomalle? Etenkin jos puoliso sattuu pyörimään mp-porukoissa, veisin jo hakemusta käräjäoikeuteen avioerosta.
tuossa aiemmin kun oli se riimi hiihtomestoista niin jatkan sitä
Rukalle ru...maan, pyhälle pyhänä ja sallan kaa sallaan, tahkolle tahkoamaan, Syötteelle syöttämään, Nuuksion nuuskimaan, messiin Messilään, Vuokattiin kissanaisten kaa
Niin että päätät siitä sitten mihin hänet päästät.
Hmm, musta jotenkin tuntuu että noissa paikoissa ei tökitä lapin akkoja, joita ei sen koommin enää näe. Vaan yleensä ihan etelän hetelmiä jotka tulevat sitten kadulla vastaan.
Hah hah ja hyvää päivää teitä sinisilmiä. Melaa mekkoon – niin se vaan menee, nimittäin jos flaksi ylipäätään käy. Mikäs siinä jos hyväksytte..
Just joo kirjoitti:
Hah hah ja hyvää päivää teitä sinisilmiä. Melaa mekkoon – niin se vaan menee, nimittäin jos flaksi ylipäätään käy. Mikäs siinä jos hyväksytte..
Palstan sinkkumiesten kannattaa varmaan alkaa käydä Levillä.
Tottakai mies saa mennä Leville poikien kanssa,ellei hänellä ole rikosseuraamusviraston määräämiä matkustusrajoituksia voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, ei meidän porukassa ainakaan ole noin! D:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, ei meidän porukassa ainakaan ole noin! D:
Plus meidän porukan kukkahatut kattos aika karsaasti, jos joku koittas raahata jtn ulkopuolista panoa yhteiselle mökille. Varsinkaan kukaan varattu.
Annoin alkuviikosta miehelleni luvan lähteä kolmen kaverinsa kanssa viikonloppuna risteilylle. Nyt harmittaa kun olen lukenut näitä. Sanokaa nyt joku että ei se nyt ihan tuollaista ole poikaporukassa reissailu