Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varatun miehen poikien Levin reissu

Vierailija
02.10.2017 |

Onko ok päästää parisuhteessa oleva mies Leville poikien kanssa? Ikää on 32 vee..

Päästäisittekö?

Kommentit (364)

Vierailija
261/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän yhden parin, jossa mies on pettänyt monta kertaa reissuillaan mutta jäänyt tekosistaan kuitenkin vain kerran kiinni. Nainen on oikeasti täydellinen, mutta on läheisriippuvaisena ihan kiinni siinä narsistirentussa. Tuntuu ikävältä seurata vierestä, kun nainen ei huomaa mitään.

Tai sitten hän ei vaan välitä.

Kyllä välittää. Puhuttiin asiasta kerran ohimennen, mutta en voinut tietenkään kertoa mitä tiedän.

Etpä tietenkään, hyvä ystävä kun olet.

Vierailija
262/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi varatun miehen pojat ei saisi mennä Leville, mutta sinkkumiehen jälkikasvu saisi? Onko reilua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo kylla paastaisin, vaikka ei meilla kylla lupaa tarvi anella. Riittaa etta varmistaa vain etta toiselle se on OK mutta kylla se on ihan sallittua kayda reissussa muidenkin kuin itseni kanssa - justhan toi on  tanaan tulossa New Yorkista poikien kisareissulta ja hyvin on  menny viikko kotona koiran kanssa. 

Jos ei sen verta voi luottaa etta viikonlopun on pois, onko suhde sitten hyvalla pohjalla? Ja  hyva olis miettia mista mustasukkaisuus johtuu? 

Vierailija
264/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

m35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet päästämään tai olemaan päästämättä aikuista miestä yhtään minnekkään? Mieti jos itse suunnittelet kavereiden kanssa reissua ja mies pähkäilisi kavereilleen ja nettipalstoilla pitäisikö päästää vaimo matkalle? Niinkun koira pihalle. Idiootti.

Olen 35-vuotias mies Helsingistä ja melkein kaikki ystäväni ovat parisuhteissa, joissa pienimpiinkin menoihin on kysyttävä lupa tyttöystävältä/vaimolta. En nyt todellakaan puhu mistään viikon Levi-reissuista vaan ihan yhden yön mökkireissuista parin tunnin jalkapallon peluuseen. Valittetavan usein sitä lupaa ei myöskään kovin helposti tipu, vaikka toinen aivan selvästi olisi halunnut lähteä viettämään aikaa ystäviensä kanssa. Kyseessä olevat ihmiset ovat lapsettomia pariskuntia ja ikävän monta läheistä kaverisuhdetta on tämän myötä hiipunut lähes kokonaan. Kun saat sadannen kerran vastuksen "pitää kysyä ensin vaimolta lupa", niin jossain vaiheessa toista ei enää oikein edes halua pyytää mukaan.  Olen myös itsekin ollut useammassa parisuhteessa, jossa tyttöystäväni käyttäytyminen on ollut yhtä kontrolloivaa ja lopulta tuhonnut täysin arvostukseni kumppaniani kohtaan. Varmasti on olemassa myös naisia, jotka eivät tällä tavalla ajattele - oman kokemuksen mukaan he ovat kuitenkin valitettavasti vähemmistöä.

Minä näen asian hieman eri kantilta. Haluan että mieheni sopii menoistaan minun kanssani. Kysymyksessä ei varsinaisesti ole luvan kysyminen, vaan kyse on varmistuksesta, että oliko jo jotain suunnitelmia joita on hankala muuttaa. Esim. onko minulla joku pakollinen työreissu, ja jonkun on oltava kotona hoitamassa koira ja lapset. Samalla tavalla minä varmistan omat menoni mieheltäni.

Vierailija
265/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ok päästää parisuhteessa oleva mies Leville poikien kanssa? Ikää on 32 vee..

Päästäisittekö?

Pojat aikoo selvästi mennä homoilee keskenään!

Vierailija
266/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varatun miehen poikien Levin reissu

Päästäisittekö?

Päästä vaan. Saattaa löytää sieltä naisen, joka osaa kirjoittaa. :D

Vierailija
267/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinkkuna ollessa mentiin aina tyttöporukalla näihin aikoihin. On paljon miehiä mistä varata!

Ja tuo on totta, että Lapissa kaikki ovat "sinkkuja", pahempaa menoa kuin etelän reissuilla. 

Vierailija
268/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUA HUVITTAA AINA NÄMÄ PETTÄMISESTÄ HUOLESTUNEET. KERROMPA FAKTOJA.

1. MUUT EIVÄT TOD.NÄKÖISESTI NÄE KUMPPANIASI TIPPAAKAAN YHTÄ HYVÄNNÄKÖISENÄ KUIN SINÄ ITSE. ELI HUOLI POIS SILTÄ OSIN

2. SE PETTÄMINEN EI NYT KULMINOIDU SIIHEN LEVIIN. SE VOI TAPAHTUA AIVAN MISSÄ TAHANSA

3. ÄLÄ AINAKAAN ALA RANKUTTAA SILLE PUOLISOLLE NÄISTÄ PELOISTA

4. AP:N TUSKIN KANNATTAA OLLA SUHTEESSA

EI OLE SINUN TEHTÄVÄSI SANOA JUUTA EIKÄ JAATA TÄHÄN REISSUUN.

5. JOS OLET PITKÄÄNKIN SUHTEESSANNE HARJOITTANUT TUOLLAISTA ITSE MÄÄRITELTYÄ LUVAN ANTAJAN ROOLIA NIIN VOIHAN OLLA ETTÄ MIES RIEMUSTA KILJUEN PETTÄÄ SINUA, EI KUKAAN JAKSA TUOLLAISTA EIKÄ TARVITSEKAAN. ILO ON OTETTAVA IRTI KUN KERRAN PÄÄSEE

KYLLÄ, TAHALLINEN CAPS LOCK

Vierailija
269/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet päästämään tai olemaan päästämättä aikuista miestä yhtään minnekkään? Mieti jos itse suunnittelet kavereiden kanssa reissua ja mies pähkäilisi kavereilleen ja nettipalstoilla pitäisikö päästää vaimo matkalle? Niinkun koira pihalle. Idiootti.

Olen 35-vuotias mies Helsingistä ja melkein kaikki ystäväni ovat parisuhteissa, joissa pienimpiinkin menoihin on kysyttävä lupa tyttöystävältä/vaimolta. En nyt todellakaan puhu mistään viikon Levi-reissuista vaan ihan yhden yön mökkireissuista parin tunnin jalkapallon peluuseen. Valittetavan usein sitä lupaa ei myöskään kovin helposti tipu, vaikka toinen aivan selvästi olisi halunnut lähteä viettämään aikaa ystäviensä kanssa. Kyseessä olevat ihmiset ovat lapsettomia pariskuntia ja ikävän monta läheistä kaverisuhdetta on tämän myötä hiipunut lähes kokonaan. Kun saat sadannen kerran vastuksen "pitää kysyä ensin vaimolta lupa", niin jossain vaiheessa toista ei enää oikein edes halua pyytää mukaan.  Olen myös itsekin ollut useammassa parisuhteessa, jossa tyttöystäväni käyttäytyminen on ollut yhtä kontrolloivaa ja lopulta tuhonnut täysin arvostukseni kumppaniani kohtaan. Varmasti on olemassa myös naisia, jotka eivät tällä tavalla ajattele - oman kokemuksen mukaan he ovat kuitenkin valitettavasti vähemmistöä.

Minä näen asian hieman eri kantilta. Haluan että mieheni sopii menoistaan minun kanssani. Kysymyksessä ei varsinaisesti ole luvan kysyminen, vaan kyse on varmistuksesta, että oliko jo jotain suunnitelmia joita on hankala muuttaa. Esim. onko minulla joku pakollinen työreissu, ja jonkun on oltava kotona hoitamassa koira ja lapset. Samalla tavalla minä varmistan omat menoni mieheltäni.

Juuri näin. Itse olen pitkäaikaisessa avioliitossa jossa mennään yleensä pariskuntana/perheenä mutta toki välillä on tyttöjen / poikien ravintolailtoja tms. Monesti ne suunnitellaan monen viikon päähän, että kaikki osapuolet ehtii sopimaan perheensä kanssa asian. Hoitamaan lastenhoidot ym. Ja ehkä vaihtamaan jopa työvuorona. Se on aika iso juttu järkätä jo 4 hengen raflailta kun kaikki on työssäkäyviä, aktiivisia perheellisiä ihmisiä joilla on normaalit elämät, harrastukset sun muut. Silloin ei ole ilmoitusasia puolisolle että "lähden tästä tunnin kuluttua 2 yöksi mökille naiskavereideni kanssa, terve!".

Toki niitäkin perheitä on missä näin toimitaan, yleensä nämä sooloilijat ovat miehiä, sori nyt vaan jätkät :(

Voihan tuon mieltää luvan kysymiseksikin mutta itse kanssa muotoilisin sen normaalina sopimisasiana.

Vierailija
270/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Pysyköön kotona patteriin kahlittuna kuten tähänkin asti. Minä voisin sen sijaan lähteä niiden poikien kanssa Leville. 

Vierailija
271/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MUA HUVITTAA AINA NÄMÄ PETTÄMISESTÄ HUOLESTUNEET. KERROMPA FAKTOJA.

1. MUUT EIVÄT TOD.NÄKÖISESTI NÄE KUMPPANIASI TIPPAAKAAN YHTÄ HYVÄNNÄKÖISENÄ KUIN SINÄ ITSE. ELI HUOLI POIS SILTÄ OSIN

2. SE PETTÄMINEN EI NYT KULMINOIDU SIIHEN LEVIIN. SE VOI TAPAHTUA AIVAN MISSÄ TAHANSA

3. ÄLÄ AINAKAAN ALA RANKUTTAA SILLE PUOLISOLLE NÄISTÄ PELOISTA

4. AP:N TUSKIN KANNATTAA OLLA SUHTEESSA

EI OLE SINUN TEHTÄVÄSI SANOA JUUTA EIKÄ JAATA TÄHÄN REISSUUN.

5. JOS OLET PITKÄÄNKIN SUHTEESSANNE HARJOITTANUT TUOLLAISTA ITSE MÄÄRITELTYÄ LUVAN ANTAJAN ROOLIA NIIN VOIHAN OLLA ETTÄ MIES RIEMUSTA KILJUEN PETTÄÄ SINUA, EI KUKAAN JAKSA TUOLLAISTA EIKÄ TARVITSEKAAN. ILO ON OTETTAVA IRTI KUN KERRAN PÄÄSEE

KYLLÄ, TAHALLINEN CAPS LOCK

VIIMEISEN KERRAN PÄÄSEE

Vierailija
272/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena naisena kun muistelen niitä reissuja sappeelle, himokselle yms, toivoisin ettei mieheni menisi sinne ryyppäämään.

Jokaisella kerralla naapurimökissä oli miesporukka, milloin intti ja milloin polttari. Varattu tai ei, useimmat näistä jyystivät kännipäissään sitä sakkolihaa.

Sillon tuli tosiaan nähtyä karusti se miesten toiminta äijäporukassa. Oksettavaa.

Nyt valaiskaa tietämätöntä: Eli en ole käynyt koskaan Lapissa. Siskoni ollessaan lapsi (alle 18v eli ei takuulla kiinnostanut mitkään viinajutut), vieläpä seurakuntanuori, 80-luvulla, tykkäsi usein käydä Lapissa leireillä ym. Vuorasi huoneensakin Lappirekvisiitalla ja uhosi kuinka vielä muuttaa Lappiin kun siellä on se "jokin" taika ja hulluus mitä lie. En asiasta mitään ymmärtänyt kun en ole käynyt. No okei, sisko aikuistui mutta ei muuttanut sinne eikä enää siellä käykään, on nyt perheellinen ihminen.

Sitten on nämä viinaporukat joilla on se "lapin hulluus" myös. Ja on satavarmasti eri asia kun jollain kiltillä srk-nuorella.

Vääntäkää nyt rautalangasta mulle uteliaalle mitä se lapin hulluus on? :) Olen termin niin monta kertaa kuullut. Eikö sitä voi tavoittaa Etelä-Suomen erämaaalueilla tai kaupunkien tanssi/erotiikka/kaljabaareissa tahi ulkomailla? Tallinnassakin luulisi menoa olevan ja sinne pääsee halvalla.

Itse jos tekisi mieli lähteä sikailureissulle, menisin kotimaassani vieraaseen isoon kaupunkiin, varaisin hotellin pariksi yöksi ja eiku kannat kattoon ! : ) En mä varaisi tonnien lapin hotellilomia, mitä sitä lähteä merta edemmäs kalaan. Tosin en varaile näitä hotellijuttuja koska olen varattu :)

Olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Vierailija
273/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää näitä kommentteja!

Muotoilin ilmiselvästi aloituksen otsikon hel***** huonosti.

Tässä oli kyse ihan vaan siitä, että mitä ajattelisitte JOS puolisonne lähtee tällaiselle reissulle!

En kiellä mieheltäni yhtään mitään, menköön jos menee. Halusin vaan kuulla muiden ajatuksia tästä.

Terv. Aloittaja

Muotoilit joo, siitä saa kuvan, että varatun miehen pojat olisivat lähdössä Leville. :D

Mutta juu, minua ei muutenkaan niin hirveästi liikuta, jos oma mies käy vieraissa, joten menköön reissuun, jos menee. Aikuinen ihminen päättää itse omista menoistaan ja kuten tässä ketjussa monesti on todettukin, kyllä sitä kerkiää ihan kotioloissakin pettämään, ei sitä kumppania voi 24/7 vahtia.

Eli ei se kumppanin kontrollointi sitä pettämistä estä, tappaa ainoastaan parisuhteen. Mies ja nainen on uskollisia toisilleen, jos ovat ollakseen. Loppujen lopuksi kyse on aina luottamuksesta ja siitä, miten kaameaa se nyt on ja kuka siihen kuolee, jos toinen sattuu jotakuta toista nusaisemaan. Kunhan nyt kortsua muistas käyttää.

Helpompaa olisi minusta, jos suurin osa ihmisistä olis vaan reilusti avoimessa suhteessa. Ihminen ei kuitenkaan lajina mikään yksiavioinen ole niinkuin esmes joutsen, joka ei ota uutta puolisoa edes kuolleen kumppanin tilalle. Pettäminen on periaatteessa lajillemme ihan luonnollista toimintaa.

Vierailija
274/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ja miehelläni on luotto kohdillaan ja voi päästää toisen kaveriporukan iltoihin ja reissuihin, vaikkeivat edes kaikki kaverit ole aina samaa sukupuolta. (Molemmilla pitkäaikaisia ystäviä ja kun ei noihin tuntenut silloin sinkkuaikoina vetoa niin mitäs sitä nyt yhtäkkiä parisuhdettaan ja hyviä kaverisuhteita alkaisi jollain random kännisäätämisellä pilaamaan?)

Vierailija
275/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itse olen pitkäaikaisessa avioliitossa jossa mennään yleensä pariskuntana/perheenä mutta toki välillä on tyttöjen / poikien ravintolailtoja tms. Monesti ne suunnitellaan monen viikon päähän, että kaikki osapuolet ehtii sopimaan perheensä kanssa asian. Hoitamaan lastenhoidot ym. Ja ehkä vaihtamaan jopa työvuorona. Se on aika iso juttu järkätä jo 4 hengen raflailta kun kaikki on työssäkäyviä, aktiivisia perheellisiä ihmisiä joilla on normaalit elämät, harrastukset sun muut. Silloin ei ole ilmoitusasia puolisolle että "lähden tästä tunnin kuluttua 2 yöksi mökille naiskavereideni kanssa, terve!".

Toki niitäkin perheitä on missä näin toimitaan, yleensä nämä sooloilijat ovat miehiä, sori nyt vaan jätkät :(

Voihan tuon mieltää luvan kysymiseksikin mutta itse kanssa muotoilisin sen normaalina sopimisasiana.

Alkuperäisessä esimerkkitapauksissa kyse oli lapsettomista pariskunnista. Totta kai lapsien kanssa tilanne on täysin eri.

Vierailija
276/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästäisin, koska luotan omaan mieheeno. Onneksi hän kuitenkin viettää mielummin lomat minun kanssa. En usko että tulisi hänelle mieleenkään "poikien reissut". On samaa ikäluokkaa, mutta tuollaiset ryyppyreissut on jäänyt taakse about 10 vuotta sitten. Ei sillä että edes jaksaisin katsella aikuista miestä joka haluaa mielummin viettää harvat lomat "poikien kanssa". Tottakai mieheni näkee kavereita viikonloppuna, kuten minäkin, mutta tarvetta viikon ryypiskelylle ei todellakaan enään ole. 

Harmittaa varmaan vanhempana, että pappaantui niin nuorena. Ei sillä, että mitään viikon ryyppyputkia pitäisi vetää, mutta lomamatkat kavereiden kanssa on hienoja kokemuksia ja mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä vaikeampi niitä on saada järjestetyksi. 

Totta ihmeessä niitä on vaikea saada järjestetyksi, kun kaikki kaverit kasvavat niistä ohi.

Jotkut toki pappaantuvat nuorena, mutta ongelmana on enemmänkin se, että ihmisille tulee perheitä, ovat työelämässä ja on muitakin velvollisuuksia. Siten lomaa on vähän, eikä ehdi lähteä kavereiden kanssa, vaikka haluaisikin. Ongelmallista on etenkin saada kaikille sopimaan sama ajankohta. Järjestämisestä tulee niin hankalaa, että se jää tekemättä. 

Me ollaan päätetty järjestää vähintään kerran vuodessa kaveriporukan yhteinen viikonloppu ja meidän kaikkien puolisot on tästä tietoisia. Tähän mennessä on onnistuttu tapaamaan koko lössillä, kun ollaan ajoissa sovittu ja järjestetty.

Vierailija
277/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion virkamiehillä ei ole asiakkaita, tiukkoja aikatauluja, on "firman" = valtion luottokortti ja paljon luppoaikaa. T. Vaimo joka on silloin tällöin mukana virkamatkoilla ja mies maksaa osuuteni omistaan.

Ei mene näin. Oma mies on valtiolla asemassa, mihin kuuluu hyvin paljon etuja. Teemme yhdessä matkoja, joilla puolisonkin kuuluu edustaa yhdessä. Meille maksetaan paljon erilaisia perheen ym juttuja, ja miehellä tietenkin on luottokortti. Kaikki on oikeasti kuitenkin hyvin tarkkaan määriteltyä. Eduista on olemassa tarkat säädökset, ja joku poikkeusjuttu selvitetään aina etukäteen. Luottokortilla emme tosiaankaan käy huviksemme keskenämme syömässä, vaan kyllä edustaminen tapahtuu valtionkin rahoilla aina yhdessä kansainvälisten kumppaneiden kanssa. Jopa esim lentoyhtiöiden bonuspisteistä on valtiolla selvät säännöt, mihin niitä saa käyttää ja mihin ei.

Tottakai petoksia voi tehdä ja ehkä joku ei jää kiinni, mutta ei se silti tarkoita, että valtio työnantajana sallisi veronmaksajien rahoilla porsastelun.

Vierailija
278/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla ja miehelläni on luotto kohdillaan ja voi päästää toisen kaveriporukan iltoihin ja reissuihin, vaikkeivat edes kaikki kaverit ole aina samaa sukupuolta. (Molemmilla pitkäaikaisia ystäviä ja kun ei noihin tuntenut silloin sinkkuaikoina vetoa niin mitäs sitä nyt yhtäkkiä parisuhdettaan ja hyviä kaverisuhteita alkaisi jollain random kännisäätämisellä pilaamaan?)

Veikkaisin kanssa, ettei sellaisella sekaporukalla nuo ryyppäjäiset edes mene niin rajuiksi tai lähdetä niin helposti ketään porukan ulkopuolisia esim. yhteiselle mökille raahaamaan.

Vierailija
279/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pettämistaustaa kummallakin, joten ei lähtisi kuten en lähtisi minäkään. Miksi ehdoin tahdoin hakeutua kiusauksien (alkoholi, vastakkainen sukupuoli, tilaisuus) pariin? Yhdessä tai samassa kaveriporukassa reissataan jos reissataan. Meillä on näin yhdessä sovittu ja jos jompikumpi tästä lipeää, ero on varma.

Siinä onkin liitto kivelle kirjoitettu.

Vierailija
280/364 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten aikuista ihmistä vois jotenkin olla päästämättä. Miten se noin käytännössä tapahtuisi? Sitoisit sen tuoliin?

Olis jotenkin kamala ajatus, että olis mies joka ei pettäisi vain ja ainoastaan siitä syystä että en päästäisi häntä kavereiden kanssa reissuun. Kun toi matkustaa tyyliin 100 päivää vuodessa työmatkoja, tilaisuus pettämiseen olis hyvin ilmeinen.

Miten te jotka ette päästä miestä/naista ikinä yksin mihinkään suhtaudutte työmatkoihin? Vai eikö niitä ole?

Meiltäkin löytyy naisporukasta se yksi, joka raahasi aina miehensä mukaan. Yllättäen ei enää käy meidän kanssa missään. Ehkä se mies ei päästä?

No meille ei tulisi tuollaista työmatkaongelmaa koska en ikinä ottaisi puolisoa joka ei ole ikinä paikalla kun häntä tarvitaan.

Satunnaiset työmatkat tietysti ihan fine, mutta jos mies reissaisi tuollaisia määriä (100 päivää vuodessa) niin ei me oltaisi yhdessä, enkä olisi perustanut perhettä hänen kanssaan.

Eli eroaisit jos puolison työnkuva muuttuisi? Taidat olla kovin nuori.

Kyllä jokainen tekee itse valintoja työelämässä, eihän siellä sentään orjia olla vaikka joskus siltä tuntuisikin. Mä en yksinkertaisesti näe mitään järkeä perustaa perhettä ihmisen kanssa, joka ei ikinä ole läsnä. Tietysti nämäkin jutut käydään läpi suhteen alkuaikoina, puhutaan arvoista ja asioista jotka itselle on tärkeitä ja on hyvä selvittää mitä toinen arvostaa. En perustaisi perhettä jonkun uratykin kanssa, jos työ olisi sellaista että on käytännössä aina reissussa.

Valintoja, valintoja, niitä on elämässä pakko vaan tehdä. Ja en ole kyllä kovin nuori enää, vaikka välillä sitä toivoisikin olevansa.

Mutta nyt lähtee niin sivuraiteille, että en halua pilata ketjua enempää omilla aiheeseen liittymättömillä mielipiteilläni.

Siitä on noin 10v, kun olin eräässä isossa firmassa hr-osastolla duunissa. Iso firma jossa paljon nuoria pertti perheenisä-insinöörejä töissä. Kuulkaa kyllä  oli jonoa pomojen ovella kun nämä tuoreet isukit ruinasivat työmatkoja ja -komennuksia ties minne Hilavinttiaan, aivan sama minne ja mitä, kunhan vaan pääsee pois kotoa. Kyllähän niille niitä komennusreissuja sitten tulikin, osa porukka kiitteli taas kun eivät joutuneet. Ei ollut niin "pakko päästä pois kotoa" kuin näillä kolmekymppisillä tuoreilla perheenisillä. Sinkun silmäni kyllä avautuivat.

Tähän on pakko kommentoida vaikka ketjun on niin typerä, että ei oikein muuten jaksaisi, mutta tämä sai hihat palamaan totaalisesti.

Siis sitähän saa kuulla jatkuvasti lastenhoidon "uuvuttamilta" kotiäideiltä miten se työssä käyvä mies saa TAUON lasten hoitamisesta joka arkipäivä kun se PÄÄSEE töihin.

Siltikin tämä idioottimainen aivopieru vetää kaiken aivan uudelle tasolle. Stressaava ja matkustelua vaativa päivätyö onkin nyt J*M*LAUTA PALKINTO, josta oikeen tapellaan ja rukoillaan pomolta ylimäärästä duunia, että saisi lölliä lisätunteja töitä tehden pakosalla raastavan raskasta lapsien kanssa leikkimistä... ei h*lvetti.

Onko teillä äityleillä MITÄÄN käsitystä tämän hetken työelämän meiningeistä??? Matkoista, asiakastilaisuuksista, koulutuksista jne. jne. jne. kun alat toimihenkilönä useammin kieltäytyä olet pian vähintäänkin sivuraiteella ja "hankala tapaus". Lisäksi näistä EI SAA PALKKAA vaan korkeintaan päivärahan siltä osalta kun mennään työajan yli. Sitten kotosalla odottaa joku harhainen ämmä katkerana kun ukko ramppaa "työlomilla"... taivaan kiitos olen sinkku.

En tiedä missä olet töissä ja mitä teet mutta kyllä meillä ainakin työreissut on rahakkaita ja lomaa verrattuna normityöpäivään sekä kotiarkeen ja voit lisäksi laskuttaa työtunteja omantunnon mukaan ja fiman luottokortti laulaa.

En myöskään tiedä oletko homo tai mikä sinua vaivaa jos et naisien kanssa ole siellä pelaillut. Minä ainakin tiedän hotellielämän tylsyyden ja ainoa huvi on alakerran baari ja naiset. Myönnän myös sen että olen itsekäs paska enkä ajattele vaimoani tai hänen edellisen liiton lasta mutta tämä auttaa minua jaksamaan kotona odottavassa oravanpyörässä vaimo ja sen lapsi - laina - työ.

Tässäpä vasta idiootin kirjailema satu :D

ENSINNÄKIN sinä et laulata firman korttia mihinkään ellei sulla ole siihen laskuun laittaa asiakkaan nimeä, jolle on tarjottu. Jos sulla on asiakas mukana sun DUUNI on viihdyttää sitä ei viihtyä itse. Muutenhan sä nostaisit ittelles firman kassasta verotonta tuloa. Muutenkin sellaisen kortin saa vakituisesti taskuunsa ainoastaan ylemmät toimihenkilöt. Muut joutuu laulattamaan omaansa ja laskuttamaan taloa jälkeen päin.

TOISEKSI miten ja missä voit laskuttaa työtunteja "omantunnon mukaan"??? Siis keneltä ne laskutat? Jokainen laskutettava tunti on kohdennettava johonkin asiakkaaseen tai sitten sulla täytyy olla aivan huikeat perustelut sille miksi laskutat suoraan omaa taloa. Lisäksi jos sulla on talon kortti olet toimihenkilö, etkä laskuta mitään työtunteja...

Sä veikkasit, että olen homo koska en petä. Mä veikkaan, että sä olet työtön koska et tiedä työelämästä mitään ;D

Sinä se tässä näytät taas sinisilmäisyytesi. Taidat olla hyvin uusi työmarkkinoilla ja katkera kun teet paskalla palkalla paskalta kuullostavia työmatkoja. Jos sulla on tarjota työnantajalle jotain sellaista osaamista mitä ei ole paljon Suomessa tarjolla niin voit myös vastavuoroisesti vaatia sinun työnantajalle uhraamasta ajasta kunnon korvauksen ja edut.

-hyvä peruspalkka

- valitset itse lennot esim lähtö aamupäivällä

- käytät yhden työpäivän pelkästään siirtymiseen

- valitset itse hotellit

- todellakin vaadit luottokortin

- vaadit työsopimuksen jossa maksetaan ylityökorvaus normaalityöajan ylittävälle ajalle ja itse ilmoitat paljonko teit päivässä.

Ja jos näihin ei suostuttaisi niin vaihtaisin työpaikkaa HETI. Se tästä.

Ja vielä aiheeseen liittyen vapaa-aikaa pitää olla ja reissussa se menee usein viinan ja naisten kanssa säätämiselsi

Kenelläkään mun tuntemalla ylemmällä toimihenkilöllä ei ole tuollaista työsopimusta. Toki matkat ja hotellit voi itse varata, mutta kyllä esim. normaalityöajan ylittävistä tunneista ei päivärahaa lukuunottamatta erikseen makseta. Niiden kun oletetaan kuuluvan työnkuvaan.

Ja kyllä, luottokorttia voi vinguttaa vain, jos kulut on kohdennettavissa jollekin asiakkaalle.