Lapseni ovat 12v, 9v ja 6v,
arki melko kiireistä. Millaista muilla tämän ikäisten vanhemmilla on? Onko tämän ikäiset jo isoja ja kaiken pitäisi helpottaa vai pieniä ja tämä hektisyys on normaalia?
Kommentit (49)
Meillä saman ikäiset ja kyllä on paljon muistettavaa, ruuanlaittoa ja siivoamista.
Meillä on 14- ja 12-vuotiaat ja elämä on helppoa. Kulkevat harrastuksissa itsenäisesti, osaavat tehdä välipalan itse ja vanhempi tekee joskus ruokaa koko perheelle. Asioista pitää muistuttaa vielä, kuten siivouksesta, läksyistä ja vaatehuollosta, mutta mielestäni kuuluu asiaan tuon ikäisillä. Ei siis ole mikään kiire, paitsi töissä joskus. Usein kiire on omassa päässä, joten kertokaahan mitä te muut teette kun on niin kiire.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas elämää alkaa olla helppoa kun nuorimmat nyt nyt 3,5v, kohta 6v ja 7v. Ei vaippoja, yöt saa nukkua :) Vanhimmat kaksi teiniä ja yksi jo täysi-ikäinen. Täysi-ikäinen ehkä välillä tuottaa eniten päävaivaa kun pummii rahaa menoihinsa. Tosin nyt tällä kertaa lupautui lapsenvahdiksi pari kertaa jos annan rahaa. Ei kyllä käydä juuri missään mutta tarvii tehdä tikusta asiaa...
Pienet lapset, pienet murheet jne. Elämä oli helpompaa kun lapset oli tuon ikäisiä. Sitten taas vaikenee. Isommat lapset jo ajattelevat itse ja kyseenalaistavat kaiken. Siinä riittää sumplimista.
Mulla juuri tuon ikäiset lapset, ja pieniä he ovat ja on monenlaista tekemistä päivittäin. Eli siinä vastaus kysymykseen.
Up