Lapseni ovat 12v, 9v ja 6v,
arki melko kiireistä. Millaista muilla tämän ikäisten vanhemmilla on? Onko tämän ikäiset jo isoja ja kaiken pitäisi helpottaa vai pieniä ja tämä hektisyys on normaalia?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Oot kysynyt tätä jo melko usein täällä?? Taitaa olla ongelma?
Mistä sä tiedät kuka tekee mitäkin aloituksia?
Täällä on aina samat ihmiset, niin onko ihme jos joku tekee useamman kerran samantyylisiä aloituksia. Pienet piirit kuten real elämässäkin. Ja yleensä ihmiset puhuu itselleen tärkeitä asioita useampaan kertaan. Eli siinä se.
Niin, siinä on varmasti homma moneksi vuodeksi.
Meillä tuon ikäisiä, ja kavereita talo täynnä lisänä.
Mulla 14, 12 ja kohta 10. Kiire on vakio, se vaan muuttaa muotoaan. On harrastuksia, kuskaamista kavereiden luo, kaikenlaista teini-ikään kuuluvaa, rahanmenoa.... en tiedä koska helpottaa. Vanhin saa kohta mopon ja pääsee kulkemaan itse, ehkä sitten? Olen yksinhuoltaja.
Edellinen yh lisää, että vaikka he teoriassa osaavat kaiken, se ei tarkoita, että mitään tapahtuu ilman huutamista ja tuhanteen kertaan sanomista (lapset ovat kaikki poikia). Siivous on ehkä vähän helpottanut, koska jokaisen on pakko siivota/tyhjentää astianpesukone/viedä koira.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on jo ylikansoitettu, innolla odotan milloin tänne astuu laki rajatusta lastenmäärästä.
Voidaanhan se vähennys aloittaa myös sinusta, vanhakin taidat jo olla.
Kiire on usein monen tekijän yhteissumma.
Kyllähän tuolla porukalla on tekemistä.
On siinä vielä vanhemmilla hommaa. Sitten kun nuorin on tuon ikäinen kuin vanhin nyt, niin voi puhua isoista.
Onhan tuon ikäisten kanssa siinä arjessa paljon tekemistä. Ruuat, siivoukset ja pyykit. Ja ei nuo voi pitkään keskenään olla.
Onko muilla samoja kokemuksia tähän?
On, ja paljon tekemistä heissä on, ihan oikein koet ap.
Mun mielestä taas elämää alkaa olla helppoa kun nuorimmat nyt nyt 3,5v, kohta 6v ja 7v. Ei vaippoja, yöt saa nukkua :) Vanhimmat kaksi teiniä ja yksi jo täysi-ikäinen. Täysi-ikäinen ehkä välillä tuottaa eniten päävaivaa kun pummii rahaa menoihinsa. Tosin nyt tällä kertaa lupautui lapsenvahdiksi pari kertaa jos annan rahaa. Ei kyllä käydä juuri missään mutta tarvii tehdä tikusta asiaa...
On meillä ainakin kädet täynnä, ja tuon ikäisiä ovat.
Oot kysynyt tätä jo melko usein täällä?? Taitaa olla ongelma?