"Perheen rakas Hyrre-kissa löytyi metsästä ammuttuna - metsästysseuran puheenjohtaja retosteli teolla somessa"
Kommentit (594)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän sellaista ihmistä, joka huvikseen tappaa, mieleltään sairaana ja epätasapainoisena. Elävän olennon tappaminen, olkoon se kissa, myyrä, siili jne. vain koska se on hauskaa (kuten nämä täällä kirjoitelleet surkimukset, jotka yrittävät tarkoituksella osua tiellä kissaan autolla) on merkki mt-ongelmia. Pieniä miehiä, tosimiehet kunnioittavat elämää. Useampi tuntemani rauhanturvaaja arvostaa sitä pienintäkin elämää ja on erittäin eläinrakkaita, heidän ei tarvitsekaan yrittää kompensoida puutteitaan miehuudessaan.
Kissankiinnipito-lakia kannatan minäkin, koska näitä pieniä miehiä löytyy joka taajamasta.
Tuskin kukaan tarkoituksella tähtää autolla kissaan. Koiraa pienempää ei kannata väistää. Tämä opetetaan autokoulussa tai ainakin minun aikaan opetettiin.
Syy yksinkertainen: Se olisi liikenneturvallisuuden vaarantamista.
Miten tämä ei millään mene kenenkään jakeluun vai onko jakelukeskus rikki?
Kyllä minun kissaani kuuluu väistää, jos ajat kissani yli olet MURHAAJA, kuulitko? MURHAAJA, kyllä se on niin, että mieluummin vaikka autot rutussa, kuin että ajat minun kissani päältä. Psykopaatti!
T: alapeukuttajat.
Minun koira on noutaja ja koulutettu noutamaan lintuja. Se on saanut montakin lintua ihan elävältä kiinni, fasaanista olen tehnyt paistia, harakat ja jotkut pikkutirrit viskannut ojaan. Onhan noita lintuja ihan riittävästi, en ymmärrä, miksi niistä pitää höyrytä. Jotain on vialla sellaisessa linnussa joka ei lennä karkuun ja fasaanitkin osaavat kyllä lentää. Ei ne linnut kesken lopu, ne pesivät monta kertaa vuodessa...
Meilläpäin on kyllä enemmän ongelmaa koiranpaskasta kuin kissan. Talvella on hanget keltaisena ja joutuu katselemaan koko työmatkan niitä kusihankia. Kissat käyvät hiekkalaatikolla, koirat sotkevat koko kylän.
Minun mielestä koirat pitäisi pitää sisällä ja opettaa käymään hiekkalaatikolla kuten kissat, niin ei tarvisi edes nähdä niitä räksyjä missään saati niitten paskoja ja kusijälkiä. Ulostetta joka paikka täynnä eikä kukaan viitsi kerätä??? Sitten lapset tulevat pihalta ulosteen ja koirankusen hajuisissa toppahaalareissa kun on vähän laskettu mäkeä. Kyllä on hienoja ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin on kyllä enemmän ongelmaa koiranpaskasta kuin kissan. Talvella on hanget keltaisena ja joutuu katselemaan koko työmatkan niitä kusihankia. Kissat käyvät hiekkalaatikolla, koirat sotkevat koko kylän.
Minun mielestä koirat pitäisi pitää sisällä ja opettaa käymään hiekkalaatikolla kuten kissat, niin ei tarvisi edes nähdä niitä räksyjä missään saati niitten paskoja ja kusijälkiä. Ulostetta joka paikka täynnä eikä kukaan viitsi kerätä??? Sitten lapset tulevat pihalta ulosteen ja koirankusen hajuisissa toppahaalareissa kun on vähän laskettu mäkeä. Kyllä on hienoja ihmisiä!
Trolololoo! Trolololoo! Trololo trololo trolololoooooo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villikissaa ei edes näe niin helposti kuin kesykissaa, sillä ovat sen verran säikkyjä ja taitavia piiloutumaan. Sen takia edes monista luonnossa elävistä kissalajeista ei tiedetä paljoa (niistä pienistä jotka eivät asu Suomessa). Ilves kun on myös villi kissa, niin näetkö niitä kovin usein? Tuskin siis näkisit kovin helposti villiä "perus" kissaakaan. Tarvitaan pari sukupolvea ennen kuin kissa on edes kunnolla villiintynyt, sillä kesykissan jälkeläiset ottavat mallia emoltaan ja ovat täten paljon kesynpiä kuin oikeat villikissat.
Itse olen lapsena asunut maalla, enkä koskaan törmännyt ihmisiin, jotka olisivat valittaneet vapaista kissoista. Kissoja oli monella ja ulkona vapaana ja hyvin kaikki niistä huolehtivat. Ulkoileva kissa käyttäytyy lajilleen luontaisella tavalla. Emme voisi pitää mitään lemmikkejä, jos oikeasti haluaisimme niiden käyttäytyvän lajilleen sopivalla tavalla. Kaikki eläimet kuuluvat luontoon, vaikka emme niin haluaisi. En tietenkään väitä vastaan, etteikö se olemassa olevaa lakia rikkoisi...
Monia eläimiä on luonnossa liikaa, ihan ihmisiäkin ja saamme tuhoa aikaan...montakohan lajia olemme tappaneet sukupuuttoon? Monet isotkin kissaeläimet ovat vähentyneet meidän takiamme ja jotkut ovat kuolleetkin sukupuuttoon. Että tuskinpa se kissa on eläimistä pahin tuholainen. Niin ja samalla tavalla sitä eläimen/linnun kusta/paskaa tuottaa muutkin eläimet ja vieläpä pihoillenne, mutta niistäkö nämä mielensäpahoittajat eivät jaksa valittaa?
Onhan ne vaikeita asioita määritellä niin että eläin saisi käyttäytyä lajille ominaisella tavallaan, samalla että kaikki ihmiset olisivat tyytyväisiä...
No minäpä päästän jatkossa nuo lemmikikoirani (5kpl) täällä esikaupunkialueella, jossa omakotitaloja on vieri vieressä, juoksemaan vapaana naapurien pihoille että ne saavat toteuttaa lajityypillistä käytöstään. Saavat tehdä tarpeensa naapurin kasvimaalle, käydä vähän muokkaamassa kukkapenkkiä uuteen uskoon etc. Kyllä pitää naapurin olla mielensäpahoittaja jos jaksaa jostain koiranpaskasta kasvimaalla salaattien ja porkkanoiden päällä valittaa. Ja väliäkös tuolla vaikka joku koirista jäisi auton alle/aiheuttaisi kolarin jossa autoon tulisi vaurioita, kun pitäähän sen koiran saada juosta laumassa vapaana luonnossa, kun kaikki eläimethän on tarkoitettu luontoon! Mitäs tuosta, jos se koira jää tuonne tienposkeen kitumaan, kyllä sen joku ohikulkija sieltä varmaan sitten lopettaa, kivellä päähän niin homma on selvä. (ei ole montaakaan viikkoa kun lasta päiväkodista hakiessa jouduin tuon lopetuksen naapurin kissalle tekemään ja se verinen, ruhjoutunut rääkyvä kisu jää kyllä loppuelämäksi mieleen kummittelemaan. Nyt näkyy uusi pentu tulleen kuolleen tilalle.....)
Oikeasti, voi luoja. Mikä P********* siinä on että ihmiset ei tajua että se kissa on LEMMIKKI!!!!! Ihan niinkuin koirakin. Tai vaikka joku jättiluppa. Sen lemmikkieläimen omistajalla on vastuu siitä lemmikistä ja sen tekemisistä, ei sinne toisen pihaan saa sitä omaa elukkaansa päästä tuhoamaan/häiriköimään vaikka siellä sattuisikin rusakoita, supeja ja västäräkkejä muuten liikkumaan. Se koira ei saa uudelleenjärjestää naapurin kukkapenkkiä tai jättiluppa syödä naapurin omenapuusta kaarnoja niin että se puu kuolee. Millä hiton perusteella sen naapurin kotikisun pitäisi päästä toteuttamaan itseään sinne luontoon kun ei sinne muitakaan lemmikkejä sovi päästää?
Tää oli kyllä osuvasti kirjoitettu. Ei kenenkään tulisi mieltään pahoittaa kun koirani olisi vapaana luonnossa toteuttamassa itseään kissojen lailla. Tosin jos lähellä olis mansikkatarha niin luultavasti koirani olisi mansikkavarkaissa :D
T. Aiemmin kommentoinut pitbullin omistaja :)
Vapautetaan kaikki lemmikit luontoon ja katsotaan kuinka käy 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolololoo! Trolololoo! Trololo trololo trolololoooooo!
Koiranomistajalla loppui järki kesken eikä irronnut mitään vastaväitettä. Mees vaikka viemään bella paskalle taas kerran. Ehkä se argumenttikin sieltä putkahtaa.
Koira on myöskin viaton eläin tässä. Ehkä metsästäjän auton voisi polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Koira on myöskin viaton eläin tässä. Ehkä metsästäjän auton voisi polttaa.
Mitä pahaa se auto on tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Kuka käskee siellä jätöksissä laskettelemaan?
Menkää hiihtokeskukseen, pulkkamäet eivät mitään maksa.
Ja ULKOkissat käyttävät lasten hiekkalaatikoita, joista tässä oli kyse, sisäkissat käyttävät sisällä hiekkalaatikkoa.
Monesti nähnyt ULKOkissan lasten hiekkalaatikolla. YÖK sillekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mun lapset missään paskassa ja kusessa kieri ja laskettele kun olen opettanut katsomaan missä laskettelevat ja rymyävät, ja eivät kävele siellä ojissa vaan jalkakäytävällä. Koirakin menee ojaan paskalle eikä keskelle tietä tee liukumiinoja koska koulutus.
Et siis ole opettanut lapsilles yhtikäs mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa opettamaan toi 70 kilonen koira hiekkalaatikolle. Sen minäkin haluan nähdä 😂
Sitä paitsi tässä puhuttiin ulkokissoista. Sisäkissat sitä hiekkalaatikkoa käyttää, eivät ulkokissat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa opettamaan toi 70 kilonen koira hiekkalaatikolle. Sen minäkin haluan nähdä 😂
Sitä paitsi tässä puhuttiin ulkokissoista. Sisäkissat sitä hiekkalaatikkoa käyttää, eivät ulkokissat.
Noista ulos sontivista ja paskovista koirista voi osoittaa paskaisella sormella niitä omistajia. Kuten tätä "70 kiloisen koiran" omistajaa. Sillä tuleekin varmaan iso kakka! Sopiiko isoon muovipussiin?
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten villieläimet ja niiden paskat sekä kuset?
Tiedätkö mitä ne rusakon papanat muistuttaa? Lapsesi varmaan syövät niitä kun luulevat jonkun levittävän nesquikkeja pitkin pihoja 😂
"Kato äiti!!! Muroja!! Namnam" 😅
Paskaa siellä ja paskaa täällä ja siellä paskaa, täällä paskaa, jokapuolella paskaa.
Hiiala hiiala hei.
Vakavasti ottaen: Mulla on siis kaksi koiraa, ne eivät huitele yleensä irrallaan tai jos huitelevat, ne olevat tottelevaisia eivätkä todellakaan katoa näköpiiristä minnekkään, keskeyttävät eläinten jahtaamisen käskystä, pysähtyvät käskystä, tulevat luokse käskystä.
Kerään koirieni jätökset hoidetulta alueelta, en anna koirieni pissata edes tien vieressä kulkeville piha-aidoille, kun olen ajatellut, että voi tulla hajuhaittaa ja maalit syöpyä pois.
Ok, monenlaista tallaajaa mahtuu koirienkin omistajiin ja ymmärrän että koirankakat aiheuttaa raivoa, olen itsekkin astunut toisten koirien kakkoihin mm. silloin kun olen lähtenyt keräämään oman koirani kakkaa pois. Ei se missään nimessä mukavaa ole ja kiukuttaa kyllä. Kuitenkin, tuo asia on kriminalisoitu, ihminen joka ei kerään koiriensa kiinteitä jätöksiä taajamasta hoidetulta alueelta voi saada sakot siitä hyvästä. Samaten itsekkin saatan saada sakot kun pidän todella tottelevaista koiraani irti valvonnan alaisena taajamassa/ilman lupaa toisen metsässä.
Ulkokissanomistaja ei saa sakkoja käytännössä mistään. Sakot saadakseen täytyisi voida todistaa, että mikä kissa kävi hiekkalaatikolla ja kenen omistuksessa se kissa on. Hyvin epätodennäköistä, että varsinkaan taajamassa edes tiedetään missä talossa mikäkin kissa asustaa, koiran kanssa jää kiinni helpommin koska ihmiset ulkoilee julkisesti koirien kanssa, ainakin joskus, mutta kissaa ei omistajansa kanssa näe, eikä todista mitään, jos näkee kissan tietyllä pihalla, koska kissa liikkuu siellä missä haluaa.
Sinällään tämä kissaongelma on siis huomattavasti raivostuttavampi kuin koiraongelma, koska se ei ole edes laitonta ja on vaikea saada omistajia kiinni ja korvausvastuuseen kissansa aiheuttamista tuhoista.
Minullakin on kissoja, eivät ulkoile irrallaan, koska koira ja kissa on tässä asiassa täysin eri viivalla kaikinpuolin. Ja omat kissani muuten pissailevat ja kakkailevat narussa ollessaan minun kukkapenkkeihini ja varmasti tekisivät sitä myös lasten hiekkalaatikkoihin, jos niihin pääsisivät.
Ei ollut myöskään mukavaa, että kissani saivat jonkin flunssan omalta takapihaltamme, missä ulkoilevat narussa. Täällä pyörii myös irtokissoja..
Iltalehden uusin artikkeli aiheesta:
Iltalehden jutun mukaan: "Siitari sanoo, että suurin virhe tapahtui siinä, että koirien omistaja laittoi kuvat sosiaaliseen mediaan ja ajattelemattomisti pröystäili teollaan."
Tuoko oli kotikissojen tappajan suurin virhe? Käsittämätön kommentti Valtakunnallisen Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Heli Siitarilta.
Tämä tapaus huonontaa kaikkien, myös vastuullisten, metsästäjien mainetta.
Vapaapäivä.