Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä korkkaripakko. Miten selvitä?

Converseihin tottunut
01.10.2017 |

Kaipailisin vinkkejä, miten selviytyä korkokenkien kanssa töissä. En ole tottunut korkokenkiin, en käytä niitä juuri koskaan. Nyt sain työn, jossa on aivan pakko käyttää korkokenkiä. Joudun seisomaan n. 7-8 tuntia joka työvuorossa niissä kengissä ja pelkään, että hajotan selkäni lopullisesti. Alaselkä on tulessa jo muutaman tunnin seisomisen jälkeen.

Työn vaihto ei valitettavasti ole mahdollista, koska olin pitkän aikaa työttömänä ja inhosin sitä aikaa aivan koko sydämestäni. Nyt kun viimein sain töitä, en todellakaan halua irtisanoutua (+saisin karenssin…). Korkokenkäpakko taas johtuu siitä, että olen liian lyhyt työhön. Haastattelussa kysyttiin pituuttani ja vastasin totuudenmukaisesti. Silti minut palkattiin, mutta nyt on käynyt ilmi, etten yletä tekemään vaadittuja tehtäviä. Jos siis haluan pitää työni, minun on pakko käyttää korkkareita.

Tottuuko niihin joskus? Voisinko jollain tavalla helpottaa oloani niissä ja mitä voisi tehdä, ettei selkä hajoa? En myöskään halua joutua sairaseläkkeelle muutaman vuoden sisään, mutten pysty luopumaan työstäni, koska olen ikionnellinen, että vihdoin pääsin tekemään edes jotain. Ja työ itsessään on muutenkin ihan mielenkiintoista, joten en haluaisi senkään takia luopua siitä. Miten te muut, jotka käytätte korkkareita joka päivä, selviätte siitä?

Kommentit (267)

Vierailija
221/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua mutta mikä ihmeen työpaikka tuo on? Lentoemäntä? Siinä on kieltämättä hankala kulkea koneessa porras kainalossa. Toimistossa tai kauppaliikkeessä sen sijaan niitä voi käyttää. Minä olen itse hyvä esimerkki jalkojen pilaamisesta korkkareilla. Käytin koko nuoruuteni korkkareita ihan joka paikassa, ihan turhamaisuuttani. Olen lyhyt ja onhan se paremman näköistä sipsutella korkkareissa. Vuosiin ei ollut mitään ongelmia mutta sitten tulivat vaivaisenluut. Toinen on leikattu ja jäykistetty samalla isonvarpaan nivel. Nykyään en voi kunnon korkkareita käyttää. Minulla on myös tukipohjalliset, joten kenkien osto kn haasteellista. En kyllä pilaisi jalkojani. Kannattaa hankkia platformkengät, niissä ei jalka taivu jyrkästi. Hommaa lääkärintodistus. On tosi epäterveellistä kulkea jatkuvasti korkkareissa.

Vierailija
222/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä osoitus siitä että jos ihan aidosti kaipaa apua asiaansa niin aloituksessa kannattaa kertoa tilanne sellaisena kuin se on. Jos otsikossa kirjoittaa korkkaripakosta ja vielä avausviestissäkin kertoo että "työssä on aivan pakko käyttää korkkareita" mainitsematta lainkaan että korkkaripakko koskee vain ap:ta eikä ole mikään pakko ensinkään niin ei se suuri ihme ole jos iso osa viesteistä menee aiheen ohi eikä tunnu avuliailta. 

Ensinnäkin korkkarit ei missään nimessä ole oikea apu tilanteeseen, tavallisella korkkarilla ei edes tosiaan saa lisää pituutta koska se on vaan tasan se sama efekti mikä tulee varpaille noustessa. 

Yhyy, turha inistä, olet vain utelias. Kuinkahan monta kertaa noi sunkin "neuvot" on tässä ketjussa annettu.... HUOH!

Hei anteeks nyt mutta missähän kohtaa olin utelias? Mulle on ihan sama missä ap on töissä ja jos oikeen pinnistät ja luet ajatuksella niin kommenttini koski lähinnä huonoa avausviestiä jossa annettiin väärää tietoa ja puolet ketjusta on sitten mennyt sen perumiseen. Kun olisi kertonut alusta asti että töissä pituus aiheuttaa ongelman ettei ylty palvelutiskin yli toiselle puolelle ja  miettii nyt voisiko korkkareilla auttaa asiaa niin oltais päästy vähemmällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi olla utelias??? Ei kai tuollaista työtä ole edes olemassa, onko ap oikea satutäti. Kummallista jankkausta sinulla ap. Et tule selviämään, et . Olen ollut työelämässä jo ennen kuin moni täällä on edes syntynyt. Kannattaa pilata jalkansa, että saa akateeminen niinkö kerroit, edes työkokemusta. Kuolleena syntynyt ajatus, korkkaripakko. Mikään ap;n aloituksessa ei ole totta.

Vierailija
224/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankotanssija strippiklubilla. No, mitäpä ei rahan takia jotkut tekisi.

Vierailija
225/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin ne läskipohjat joita oli tuolla alkusivuilla linkissä.

Nää sivut kertoo kyllä väen tasosta, ei voida antaa neuvoja vaan pitää ihmetellä, että mitä ap antaa siitä tiskin yli.

Vaikka antais rintaa, niin mitä se siihen asiaan kuuluu että pitää olla vähän pitempi?

Ai niin kun täällä on niitä hobittimiehiä, joita taas harmittaa ja uteliaita akkoja joita ärsyttää jos ei ihan sotua myöten saa kaikkea tietää.

Vierailija
226/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankotanssija, strippari. Muuten ap kehtaisi mainita työn. Rahaa tulee tuostakin ja hyvin. Kyllä miehet voivat ojentaa rahansa. 

Vierailija
227/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on ihme työ. En taida uskoa.

No ei sellaisia varmaan monia olekaan, mutta ihan tositapaus tämä. Tuo baaritiskiesimerkki on aika lähellä. Mikä tahansa työ, missä täytyy seistä jonkinlaisen tiskin takana ja ojentaa tuotteita asiakkaalle, mutta tiski on melko leveä, enkä yllä ihan täysin sen toiseen laitaan. Toki voin ojentaa tuotteet niin pitkälle kuin yllän, eikä asiakkaalla käytännössä ole ongelmaa ottaa niitä siitä, mutta teoriassa minun olisi yllettävä palvelemaan asiakasta niin, että pystyn ojentamaan tuotteet oikeasti asiakkaalle asti.

Ap

Miksi tuotteet pitaa ojentaa asiakkaalle asti?miksei niita boi jattaa 10cm pashan asiakkaasta?ojennat kolikoita ja kortteja jotka asiakkasn vaikea tiskilta poimia?

Jos työskentelee drive inissä (minkä ap ikään kuin myönsi) niin on niitä kolikoita asiakkaan vähän vaikea poimia.

Vierailija
228/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi olla töissä lentokentällä lähtöselvityksessä, hotellin respassa, laivaterminaalissa, sairaalan luukulla, virastossa, pankissa, ties missä. Kaikkee täällä ei kannata kertoa, koska täällä on puoli suomea ja uteliaimmat paskiaiset.

Vierailija
229/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule 232/228 sairaalan ilmoittautumistiskillä ei tehdä seisomatyötä. Siellä istutaan koneen ääressä ja annetaan dokumentit mitä tarvitaan potilaalle istuen, on istumatyötä. Samoin lentoasemalla istutaan, ei seistä koko työpäivää. Jäljelle jää vain yksi viihdeala.

Vierailija
230/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule 232/228 sairaalan ilmoittautumistiskillä ei tehdä seisomatyötä. Siellä istutaan koneen ääressä ja annetaan dokumentit mitä tarvitaan potilaalle istuen, on istumatyötä. Samoin lentoasemalla istutaan, ei seistä koko työpäivää. Jäljelle jää vain yksi viihdeala.

Joo, mä niin sieluni silmin näen ap:n kyselemässä iäkkäältä viihdealan kollegalta, että voinko mä tuoda rappuset...

Vierailija
231/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas näen epätoivoisen rahapulassa olevan aikuisviihde-esiintyjän.

Vierailija
232/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas näen epätoivoisen rahapulassa olevan aikuisviihde-esiintyjän.

No aika kova on rahapula, jos 7-8 tunnin päivää tekee...

Vierailija
233/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuvitella, miten tuo on mahdollista, siis korkkarit ulottuvuusongelman ainoana ratkaisuna. Mutta mene työterveyteen ja kerro asiasi. Työperäisten terveysongelmien ennaltaehkäisy on just täsmälleen työterveyshuollon ydintehtävä.

Ai pituus on valintakriteeri työhön.  Työnantajan olisi pitänyt siis valita n. 8 cm pitempi henkilö tilallesi ja problem solved.

Vierailija
234/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on koeajalla, eiköhän työ pääty jo koeajan aikana.

Vierailija
235/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopultakin työ, jossa ajatellaan myös naisten ulkonäköä, eikä ainoastaan miesten (meillähän on monilla aloilla se pukupakko ollut jo pitkään, eikä puvun kanssa pidetä lenkkareita (naisilla niitä vastavaavat balleriinat). 

Tiedoksi sinulle, että naisillakin lenkkareita vastaavat kengät ovat lenkkarit.

Ovatko miehet oikeaati noin tyhmiä?

Vierailija
236/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on koeajalla, eiköhän työ pääty jo koeajan aikana.

Jos pituusongelmaan löydetään joku ratkaisu, läskipohjat tai jakkara tai mikä nyt sit auttaakaan, työnantajan kanssa, niin tuskin. Ap näyttää kuitenkin tekevän töitä ahkerasti ja asenne työntekoon on hyvä mitä ei valitettavasti voi sanoo kaikista nuorista. Meilläki ollut sellaisia nuoria jotka eivät saa mitään aikaseks ja kuvittelevat olevansa liian hyviä annettuihin tehtäviin. Eivät siis suostu "alistumaan paskahommien tasolle" vaikka oikeasti ei ole mitään varaa valittaa niillä asenteella ja työntekotaidoilla. Jos pituus muodostuu ylipääsettömäks, niin sitten tietty saa lähtee.

Vierailija
237/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan Ap:lle onnea työn jatkuvuuteen ja sopivien kenkien löytymiseen. Vaikka minulla ei ole minkäänlaista "pakkoa" käyttää korkokenkiä, niin sain silti tästä ketjusta hyviä vinkkejä omien ongelmajalkojen ja kenkäongelmien avuksi.

Ps. Huomioi vain hyödylliset vinkit ja unohda uteliaat kyselyt sekä typerät kommentit.

Vierailija
238/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopultakin työ, jossa ajatellaan myös naisten ulkonäköä, eikä ainoastaan miesten (meillähän on monilla aloilla se pukupakko ollut jo pitkään, eikä puvun kanssa pidetä lenkkareita (naisilla niitä vastavaavat balleriinat). 

Kävele itse sellaiset läpyskät jalassa niin ehkä tajuat että tajuat ettei niillä ole mitään tekemistä lenkkareiden kanssa. Korkokengät taas voi olla terveysriski eikä ketään voi pakottaa niitä käyttämään.

Ja jos nainen ei saavuta työtehtävän korkeusvaatimuksia, ei hän ansaitse paikkaa.

Vierailija
239/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi olla töissä lentokentällä lähtöselvityksessä, hotellin respassa, laivaterminaalissa, sairaalan luukulla, virastossa, pankissa, ties missä. Kaikkee täällä ei kannata kertoa, koska täällä on puoli suomea ja uteliaimmat paskiaiset.

Ei näissä ole pakko seisoa tai ottaa jotain korkealta vai onko?

Vierailija
240/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaselkäsi on aluksi tulessa, koska olet huonossa kunnossa. Kun lihaskuntosi paranee työssäkäyvän tasolle, ongelma poistuu itsestään. Viikko riittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi