Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä korkkaripakko. Miten selvitä?

Converseihin tottunut
01.10.2017 |

Kaipailisin vinkkejä, miten selviytyä korkokenkien kanssa töissä. En ole tottunut korkokenkiin, en käytä niitä juuri koskaan. Nyt sain työn, jossa on aivan pakko käyttää korkokenkiä. Joudun seisomaan n. 7-8 tuntia joka työvuorossa niissä kengissä ja pelkään, että hajotan selkäni lopullisesti. Alaselkä on tulessa jo muutaman tunnin seisomisen jälkeen.

Työn vaihto ei valitettavasti ole mahdollista, koska olin pitkän aikaa työttömänä ja inhosin sitä aikaa aivan koko sydämestäni. Nyt kun viimein sain töitä, en todellakaan halua irtisanoutua (+saisin karenssin…). Korkokenkäpakko taas johtuu siitä, että olen liian lyhyt työhön. Haastattelussa kysyttiin pituuttani ja vastasin totuudenmukaisesti. Silti minut palkattiin, mutta nyt on käynyt ilmi, etten yletä tekemään vaadittuja tehtäviä. Jos siis haluan pitää työni, minun on pakko käyttää korkkareita.

Tottuuko niihin joskus? Voisinko jollain tavalla helpottaa oloani niissä ja mitä voisi tehdä, ettei selkä hajoa? En myöskään halua joutua sairaseläkkeelle muutaman vuoden sisään, mutten pysty luopumaan työstäni, koska olen ikionnellinen, että vihdoin pääsin tekemään edes jotain. Ja työ itsessään on muutenkin ihan mielenkiintoista, joten en haluaisi senkään takia luopua siitä. Miten te muut, jotka käytätte korkkareita joka päivä, selviätte siitä?

Kommentit (267)

Vierailija
241/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys ammattiliittoon. Ei mikään työnantaja voi pakottaa käyttämään korkokenkiä.

Vierailija
242/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopultakin työ, jossa ajatellaan myös naisten ulkonäköä, eikä ainoastaan miesten (meillähän on monilla aloilla se pukupakko ollut jo pitkään, eikä puvun kanssa pidetä lenkkareita (naisilla niitä vastavaavat balleriinat). 

Kävele itse sellaiset läpyskät jalassa niin ehkä tajuat että tajuat ettei niillä ole mitään tekemistä lenkkareiden kanssa. Korkokengät taas voi olla terveysriski eikä ketään voi pakottaa niitä käyttämään.

Ja jos nainen ei saavuta työtehtävän korkeusvaatimuksia, ei hän ansaitse paikkaa.

Ei tietenkään palkata. Meitä normaalipituisia on tulossa ovista ja ikkunoista. Ei ole pituusongelmaa. Työantajakin on tyytyväinen. Et ap ansaitse paikkaasi. Me tulemme joukolla syrjäyttämään sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme, että aloittaja on ollut pitkään työtön, jos jaksaa naukua korkkareista ja leveästä tiskistä. Nuppinikkaria se tarvii, eikä korkkareita..... 

Aluksi luulin, et aloittaja on joku korkkarirunkkari, joka yrittää saada muikuilta fetissiinsä sopivia runkkuvinkkejä. 

Muttaettä "maisteri" aloittelemassa työuraa ja taso on tommonen.

Vierailija
244/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan sinua, ei ihme tosiaan, että työuraa ei ole. EIKÄ se pituudesta johdu!!!

Vierailija
245/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua mutta mikä ihmeen työpaikka tuo on? Lentoemäntä? Siinä on kieltämättä hankala kulkea koneessa porras kainalossa..

Repesin ihan täydellisesti tuolle mielikuvalle kääpiömäisestä lentoemännästä porras kainalossa..

Vierailija
246/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on asiaton, koska aloittaja valehtelee otsikossa. Hänen työpaikallaan ei ole korkkaripakkoa.

Vierailija
247/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on ihme työ. En taida uskoa.

No ei sellaisia varmaan monia olekaan, mutta ihan tositapaus tämä. Tuo baaritiskiesimerkki on aika lähellä. Mikä tahansa työ, missä täytyy seistä jonkinlaisen tiskin takana ja ojentaa tuotteita asiakkaalle, mutta tiski on melko leveä, enkä yllä ihan täysin sen toiseen laitaan. Toki voin ojentaa tuotteet niin pitkälle kuin yllän, eikä asiakkaalla käytännössä ole ongelmaa ottaa niitä siitä, mutta teoriassa minun olisi yllettävä palvelemaan asiakasta niin, että pystyn ojentamaan tuotteet oikeasti asiakkaalle asti.

Ap

Miksi tuotteet pitaa ojentaa asiakkaalle asti?miksei niita boi jattaa 10cm pashan asiakkaasta?ojennat kolikoita ja kortteja jotka asiakkasn vaikea tiskilta poimia?

Ap ei olekaan liian lyhyt. Hänellä on vain liian lyhyet kädet kun ei kurkottelematta yletä antamaan tuotteita tiskin yli.

Ei se kurottelu pidemmän päälle toimi pitkälläkään henkilöllä. Alkaa ottamaan selän päälle jos joutuu kurkottamaan tiskin yli eikä pelkkä käden ojentaminen riitä.

Nyt alkoi kiinnostamaan että onko se tiski ap:ta kaulaan asti, vai onko peräti niin korkea että hädintuskin silmät pilkistää tiskin takaa ja asiakas saa ihmetellä että minne se myyjä oikein meni.

Vierailija
248/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin sivulle 3, mutta selvisikö millainen työ vaatii akateemiselta ap:lta korkokenkien käyttö työn fyysisten ulottuvuuksien vuoksi?

Ei ole selvinnyt. Ap kertoi itse tekevänsä mielummin paskaduunia kuin olevansa työttömänä. Yksikään työ ei ole terveyden menettämisen arvoinen. Raha ei tuo onnea.

En tee työtä rahan takia. Sain työttömänä ansiosidonnaista lähes saman verran kuin tästä nykyisestä työstä. Raha ei tuo onnea, mutta se työ tuo. Työttömänäoloa ei pää kestä. En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat olla työttömänä. Toki sain saman rahan kotona makaamisesta kuin nyt tästä epäergonomisesta työstä, mutta tässä sentään säilyy mielenterveys... Työttömyys ei myöskään ole terveyden menettämisen arvoinen.

Ap

Kyllä huomaa, että oletpa sinisilmäinen oikein mallikansalainen. Suurin osa sanoitko olevasi akateeminen, et kertonut tarkemmin, ei ota vastaan orjatöitä. Noita ei kehtaa esitellä cv:ssä. Rahan takia työhön mennään. Sinun koulutuksesi menee aivan hukkaan. Sipilä kiittää nöyrää orjaa.

Itse en myisi työpanostani halvalla. Alani on tekninen, ja teen etätöitä tarvittaessa.

työttömyyttäkö kannattaa esitellä cv:ssä?

Nykyään voi suorittaa paljon opintoja netissä. Niitä voi esitellä CV:ssä.

Opiskelun luulisi olevan akateemiselle mielekkäämpää kuin makkaran myymisen humalaisille.

Itse olen suorittanut työttömyysaika mm. muutamien brittiyliopistojen maksuttomia online-kursseja, ihan vaan mielenkiinnon vuoksi. Eivät ne näytä lainkaan huonoilta tai tyhmiltä CV:ssä.

Vierailija
249/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu alkaa lukemaan koko ketjua läpi (kun ilm. provo kuitenkin), mutta selviskö se mikä se ammatti oli?

Vierailija
250/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurottelu on epäterveellistä. Lihakset venähtävät helposti, pohkeet kramppaavat ja jos pitää kurotella jotain isompia esineitä, niin ne saa helposti päähänsä. Pistäkää porukalla työterveysihminen selittämään asiaa pomolle.

Vierailija
251/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin sivulle 3, mutta selvisikö millainen työ vaatii akateemiselta ap:lta korkokenkien käyttö työn fyysisten ulottuvuuksien vuoksi?

Ei ole selvinnyt. Ap kertoi itse tekevänsä mielummin paskaduunia kuin olevansa työttömänä. Yksikään työ ei ole terveyden menettämisen arvoinen. Raha ei tuo onnea.

En tee työtä rahan takia. Sain työttömänä ansiosidonnaista lähes saman verran kuin tästä nykyisestä työstä. Raha ei tuo onnea, mutta se työ tuo. Työttömänäoloa ei pää kestä. En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat olla työttömänä. Toki sain saman rahan kotona makaamisesta kuin nyt tästä epäergonomisesta työstä, mutta tässä sentään säilyy mielenterveys... Työttömyys ei myöskään ole terveyden menettämisen arvoinen.

Ap

Kyllä huomaa, että oletpa sinisilmäinen oikein mallikansalainen. Suurin osa sanoitko olevasi akateeminen, et kertonut tarkemmin, ei ota vastaan orjatöitä. Noita ei kehtaa esitellä cv:ssä. Rahan takia työhön mennään. Sinun koulutuksesi menee aivan hukkaan. Sipilä kiittää nöyrää orjaa.

Itse en myisi työpanostani halvalla. Alani on tekninen, ja teen etätöitä tarvittaessa.

Opiskelun luulisi olevan akateemiselle mielekkäämpää kuin makkaran myymisen humalaisille.

Itse olen suorittanut työttömyysaika mm. muutamien brittiyliopistojen maksuttomia online-kursseja, ihan vaan mielenkiinnon vuoksi. Eivät ne näytä lainkaan huonoilta tai tyhmiltä CV:ssä.

Mitäköhän tutkintoja voi suorittaa netissä? Siis kokonaan netissä? On aivan sama, vaikka olisi kuinka paljon pilipalikursseja suoritettuna jos ei ole tutkintoa. Ei työnantajaa kiinnosta jotkut kurssit (paitsi jos kyse on oman tutkinnon täydennyskoulutuksesta), mutta muuten on aika noloa jo on vain suoritellut jotakin kursseja eikä yhtäkään tutkintoa ja valmistunut mistään peruskoulun/lukion jälkeen.

Vierailija
252/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitäköhän tutkintoja voi suorittaa netissä? Siis kokonaan netissä? On aivan sama, vaikka olisi kuinka paljon pilipalikursseja suoritettuna jos ei ole tutkintoa. Ei työnantajaa kiinnosta jotkut kurssit (paitsi jos kyse on oman tutkinnon täydennyskoulutuksesta), mutta muuten on aika noloa jo on vain suoritellut jotakin kursseja eikä yhtäkään tutkintoa ja valmistunut mistään peruskoulun/lukion jälkeen.

Googlapa niin yllätyt.Useita tutkintoja nimenomaan voi suorittaa netin avulla. Läsnäoloa on harvemmin.

Koulutusta arvostetaan aina. Epäilen tuota ap:n akateemisuutta. Tuntemani ihmiset esim. lääketieteen tohtorit eivät korosta akateemisuuttaan. Sinnehän jämähdät ap myymään makkaraperunoita humalaisille. Aivan oikein.

Vierailija
253/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UteliasUuuno kirjoitti:

En jaksanu alkaa lukemaan koko ketjua läpi (kun ilm. provo kuitenkin), mutta selviskö se mikä se ammatti oli?

Ei selvinnyt. Kehui olevansa akateeminen.

Vierailija
254/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Googlapa niin yllätyt.Useita tutkintoja nimenomaan voi suorittaa netin avulla. Läsnäoloa on harvemmin.

Koulutusta arvostetaan aina. Epäilen tuota ap:n akateemisuutta. Tuntemani ihmiset esim. lääketieteen tohtorit eivät korosta akateemisuuttaan. Sinnehän jämähdät ap myymään makkaraperunoita humalaisille. Aivan oikein.

Ainakin AMK:t järjestävät verkko-opintoja, mutta harjoittelut ja lähiopetusjaksot on tehtävä "paikallaollen".

Siitä olen samaa mieltä, että jos on vain pino kursseja, joihin pääsee kuka tahansa ja joista ei valmistuta mihinkään tutkintoon, siitä on hyötyä lähinnä itselle mutta pätevyyttää mihinkään niillä ei saa. Ja tulee myös ajatus, että miksi joku suorittelee kursseja eikä opiskele tutkintoa.

Vierailija
255/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä, koulutusta arvostetaan. Tutkintoa arvostetaan. Jos ei ole tutkintoa, ei ole koulutusta. Kursseilla, on ne sitten suoritettu netissä tai irl, ei korvata tutkintoa. Esimerkkinä avoin yliopisto - vaikka kuinka paljon olisi suoritettu opintoja, ei ole silti maisteri eikä maisteriksi tule, ellei hakeudu ja pääse tutkinto-opiskelijaksi ihan oikean yliopiston puolelle. Sen korostaminen ilman tutkintoa, että olen suorittanut niinjaniin paljon opintoja avoimessa yliopistossa, on vain noloa, sekä kertoo myös sen ettei ole päässyt varsinaiseksi opiskelijaksi.

Vierailija
256/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miespuoliset työkaverit ovat suhtautuneet korkkaripakkoon? Löytyykö heille edes oikeita kokoja?

Vierailija
257/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkaripakko, joo onhan niitä naisia kadulla, ihan Helsingissäkin.

Vierailija
258/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Converseihin tottunut kirjoitti:

Kaipailisin vinkkejä, miten selviytyä korkokenkien kanssa töissä. En ole tottunut korkokenkiin, en käytä niitä juuri koskaan. Nyt sain työn, jossa on aivan pakko käyttää korkokenkiä. Joudun seisomaan n. 7-8 tuntia joka työvuorossa niissä kengissä ja pelkään, että hajotan selkäni lopullisesti. Alaselkä on tulessa jo muutaman tunnin seisomisen jälkeen.

Työn vaihto ei valitettavasti ole mahdollista, koska olin pitkän aikaa työttömänä ja inhosin sitä aikaa aivan koko sydämestäni. Nyt kun viimein sain töitä, en todellakaan halua irtisanoutua (+saisin karenssin…). Korkokenkäpakko taas johtuu siitä, että olen liian lyhyt työhön. Haastattelussa kysyttiin pituuttani ja vastasin totuudenmukaisesti. Silti minut palkattiin, mutta nyt on käynyt ilmi, etten yletä tekemään vaadittuja tehtäviä. Jos siis haluan pitää työni, minun on pakko käyttää korkkareita.

Tottuuko niihin joskus? Voisinko jollain tavalla helpottaa oloani niissä ja mitä voisi tehdä, ettei selkä hajoa? En myöskään halua joutua sairaseläkkeelle muutaman vuoden sisään, mutten pysty luopumaan työstäni, koska olen ikionnellinen, että vihdoin pääsin tekemään edes jotain. Ja työ itsessään on muutenkin ihan mielenkiintoista, joten en haluaisi senkään takia luopua siitä. Miten te muut, jotka käytätte korkkareita joka päivä, selviätte siitä?

Onko esimiehesi vai parittaja? Muuten aika oudolta kuulostaa tuo pakko.

Vierailija
259/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Converseihin tottunut kirjoitti:

Ootko Amsterdamin punaistenlyhtyjen kadun näyteikkunassa vai mikä pakottaa pitämään korkkareita?

Vierailija
260/267 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntä? Menet kenkäliikkeeseen, siellä osaavat löytää hyvät kengät, tosin voi olla arvokkaat, mutta laatu maksaa.

Ehkä olet pitänyt huonoja korkkareita aiemmin. Ja maltillinen korko jos vain mahdollista.

Vähän tämänkaltainen työ kyllä. Jakkaran käyttö ei siis mahdollista. Tasapohjaiset, sellaiset korokepohjalliset olisi ihan hyvä ratkaisu varmasti. Täytyy käydä katsomassa kenkäkauppojen tarjontaa.

Ap

Vau, nythän keksit tosi hyvän idean! Ei tullut heti mieleen mennä kenkäkauppaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme