Töissä korkkaripakko. Miten selvitä?
Kaipailisin vinkkejä, miten selviytyä korkokenkien kanssa töissä. En ole tottunut korkokenkiin, en käytä niitä juuri koskaan. Nyt sain työn, jossa on aivan pakko käyttää korkokenkiä. Joudun seisomaan n. 7-8 tuntia joka työvuorossa niissä kengissä ja pelkään, että hajotan selkäni lopullisesti. Alaselkä on tulessa jo muutaman tunnin seisomisen jälkeen.
Työn vaihto ei valitettavasti ole mahdollista, koska olin pitkän aikaa työttömänä ja inhosin sitä aikaa aivan koko sydämestäni. Nyt kun viimein sain töitä, en todellakaan halua irtisanoutua (+saisin karenssin…). Korkokenkäpakko taas johtuu siitä, että olen liian lyhyt työhön. Haastattelussa kysyttiin pituuttani ja vastasin totuudenmukaisesti. Silti minut palkattiin, mutta nyt on käynyt ilmi, etten yletä tekemään vaadittuja tehtäviä. Jos siis haluan pitää työni, minun on pakko käyttää korkkareita.
Tottuuko niihin joskus? Voisinko jollain tavalla helpottaa oloani niissä ja mitä voisi tehdä, ettei selkä hajoa? En myöskään halua joutua sairaseläkkeelle muutaman vuoden sisään, mutten pysty luopumaan työstäni, koska olen ikionnellinen, että vihdoin pääsin tekemään edes jotain. Ja työ itsessään on muutenkin ihan mielenkiintoista, joten en haluaisi senkään takia luopua siitä. Miten te muut, jotka käytätte korkkareita joka päivä, selviätte siitä?
Kommentit (267)
Hommaa sellaiset spice girls -kengät, joissa on 10cm pohjaa.
Puujalat on paras ratkaisu!
Oikeasti, jos olet työhön liian lyhyt, et voi tehdä sitä. Korkkarit ei ole ratkaisu, naurettava ajatuskin.
No nimimerkistäsi päätellen jos olet aina käyttänyt huonoja tennareita, jotka eivät tue jalkaa ja näin luultavasti asentoasi muutenkaan, en ihmettele että kohta sinulla on muutenkin selkä kipeä + jalat. Korkokengät pakottavat tavallaan seisomaan suorassa ja ryhdikkäästi joka on tietysti ikävä asento jos ei ole sellaista harjoittanut (=olet huonoryhtinen tms.)
Edelleen ihmettelen kyllä mikä ammatti voi olla kyseessä jossa vaaditaan korkkarit sen takia että ylettää ylhäällä oleviin tavaroihin? Eli mikä ammatti on sellainen johon ihmisen pituus ei yksinkertaisesti vain riitä mutta ei käytetä koneita tms välineitä avuksi O.O
Vierailija kirjoitti:
Tasaiset kengät joissa platform eikä korkoa?
Näin. Minä hommaisin siistit ja mukavat platform-kengät. Saa pituutta, mutta ovat tukevat ja mukavat jaloille.
Voisiko kiilakorot olla ratkaisu? Itselläni lättäjalat joten korkokengät tuntuvat todella epämiellyttäviltä, mutta kiilakorkoiset kengät eivät tunnu jostain syystä niin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Mieleen ei tule muuta tuollaista työtä kuin lentoemännän työ, jossa pitää ylettää tietylle korkeudelle eikä jakkaraa ole mahdollista käyttää. Mutta noihin duuneihin mennään koulutuksen kautta eikä suoraan töihin.
Ota loparit, karenssilta luulisi välttyvän jos haet lääkärintodistuksen.
Tiedän, ettei omaa terveyttään pitäisi riskeerata, mutta tiedän kuitenkin useita, jotka selviävät niissä hameissa ja korkkareissaan töissä, joten olisin halunnut kuulla vinkkejä, miten se voisi olla mahdollista. Pelkään hieman mielenterveyteni puolesta, jos joudun ottamaan loparit. Työttömyysjakso ennen tämän työn saamista oli täyttä tuskaa. Stressasin, nukuin huonosti, olin koko ajan "valmiustilassa", josko puhelin soisi... Heräsin aikasin aamulla tekemään työhakemuksia ja istuin koko päivän koneella kirjoittamassa hakemuksia tai soittelin yrityksiin. Kävin työhaastatteluissa, kävin työkkärin tapaamisissa ja tein niitä suunnitelmia netissä. Hain maakunnan tasolla ihan kaikkea mahdollista työtä, en todellakaan pelkästään koulutustani vastaavaa. Aloin olla epätoivoinen ja olin valmis lähtemään niin siivojaksi kuin puhelinmyyjäksikin akateemisella tutkinnollani. Jos joudun siihen työttömyystilanteeseen uudestaan, tiedän, ettei sekään ole terveydelleni hyväksi... :(
Ap
Paljon sä ap tarvitset pituutta lisää? :)
Erikoinen duuni.
No, aloita vatsalihasten treenaamisella. Laita työtuoli etukenoon jolloin joudut pinnistelemään vatsan kanssa, mulla se on aina heitto-asennossa.
Osta hyvälaatuiset, vaikka ecco-merkkiset korkkarit. Parhaat ois kiilapohjalla, joissa päkiässäkin on korotusta. Sillä osalla kuitenkin on kaikki paino.
Tärkeää on että varvasosa nouseekärkeä kohti, ettei tarvi varvastella, että jalka pysyy kengässä, eikä valu alas.
Jos voit olla ilman sukkaa, kantapää pysyy paremmin paikoillaan, eikä valu eteen, jos et, osta tarrapohja. Ikävintä on kun jalka valuu ja varpaat on lytyssä.
Osta vaihtokengät, eri malliset. Jalka lepää jo kun vaihdat kengät.
Ei käy kyllä kateeksi.
Platform-kävelykengissä on yleensä n. 3-4 cm tukevat pohjat. Riittääkö se, vai pitääkö olla vieläkin enemmän lisäpituutta? Niitä löytyy kyllä tällä hetkellä monenmoisia, eli sinänsä hyvä sauma ostaa pituutta lisäävät kengät.
Vierailija kirjoitti:
n. 7-8cm riittäisi, toki vielä pidempänä olisi helpompaa.
Ap
Rupeat käymään salilla treenaamassa korsetin vahvaksi. Ostat Eccolta pari paria miellyttäviä, klassisia korkkareita kera pehmikkeiden; toiset pari-kolmen sentin koroilla, toiset viiden sentin. Ei kukaan jaksa käyttää 8-10 sentin korkoja päivittäin "lentoemännän tyyppisessä" työssä ja parilla lisäsentillä ei ole oikeasti merkitystä. Unohdat lähtöhinnaltaan 50-70 euron kengät, elleivät ole tosiaan alennuksissa.
T. Alalla oleva
5,5 cm lisää pituutta:
https://www.zalando.fi/bronx-nauhakengaet-black-br111e00c-q11.html
6 cm lisää pituutta:
https://www.zalando.fi/elysess-nauhakengaet-nero-e0a11e00a-q11.html
Vierailija kirjoitti:
Prostituoitu?
Saavathan he sentään polvistua monta kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n. 7-8cm riittäisi, toki vielä pidempänä olisi helpompaa.
Ap
Tässä 7cm pohjat:
https://www.zalando.fi/jonak-nauhakengaet-noir-j2111e00f-q11.html
Älä ap masennu turhaan! Niinkuin jo aiemmin on neuvottu, niin asiantuntevaan kenkäliikkeeseen mars ja sieltä leveälestiset, platoolla varustetut pienikorkoiset kengät ja niihin hyvät pohjalliset. Itsekin olen selkävaivainen, mutta oikeanlaisilla koroilla pystyn kävelemään hyvin monta tuntia päivässä, kun tämä asento tosiaan pakottaa pysymään ryhdissä. Aluksi varmana saatat kipeytyä tästä jos ryhti on olemassaan huono, esim yläselkä ja hartiat saattavat vetää jumiin mutta tähän auttaa lihaskunnon vahvistaminen, korsetti kuntoon iha ensiksi. Hyvät vatsalihakset ovat oikeasti a ja o selkävaivaisena.
Itse pystyn siis hyvin olemaan korkkareilla selkävaivaisena, mutta juurikin tukemattomat converset ja ballerinat ovat murhaa. Viimeksi kesällä olin pukujuhlissa, joihin jouduin ballerinat laittamaan maksimekon kaveriksi seuralaiseni lyhyyden vuoksi ja ai luoja mikä tuska selässä alkoi tuntua iltaa kohden. Oli tosiaan korkkareita ikävä.
Mikä ihmeen työ tuollainen on?
Jakkara tai muu koroke käyttöön, korkkarit pois.
Mieleen ei tule muuta tuollaista työtä kuin lentoemännän työ, jossa pitää ylettää tietylle korkeudelle eikä jakkaraa ole mahdollista käyttää. Mutta noihin duuneihin mennään koulutuksen kautta eikä suoraan töihin.
Ota loparit, karenssilta luulisi välttyvän jos haet lääkärintodistuksen.