Nakkikeitto, makaronilaatikko.... onko muita ruokia mitä vois laittaa kotona?
Oon kotiäiti lapset 2 ja 4 v. Ehtisin kokkaileen mutta en tiiä muita ruokia. Esim nyt sunnuntaina olis kiva syyä jotain hyvää mutten keksi mitään.
Oin varmaan jotenkin vajaa :O
Kommentit (134)
No, mitäs sä olet syönyt aikoinasi kotona tai koulussa? Kai sä nyt jotain muitakin ruokia keksit?
Hehe.
Joo.
No katso koulujen ruokalistat ja etsi reseptejä niihin.
Mut älä tee samoja.
Vierailija kirjoitti:
Oon kotiäiti lapset 2 ja 4 v. Ehtisin kokkaileen mutta en tiiä muita ruokia. Esim nyt sunnuntaina olis kiva syyä jotain hyvää mutten keksi mitään.
Oin varmaan jotenkin vajaa :O
Ei oo vajaa, ei oo olemassa kuin nuo kaksi ruokalajia, daa. Hatunnosto tälle mammalle, kun muisti molemmat!
Viheraholla hyviä ruokavinkkejä youtubessa.
Spagetti ja jokin kastike olisi helppo ruoka, esim. vaikka jauheliha-tomaattikastike tai tonnikalakastike.
Lihapullat on myös helppo tehdä. Muista pestä kädet hyvin sen jälkeen, kun olet koskenut raakaan jauhelihaan.
apostoliZztop kirjoitti:
hävettäs tuollainen akka
kun tulisin töistä (joita ei ole) ja jos olisi lapsia (joita ei ole), niin kuitenkin vaimon pitäs olla jo tehnyt minulle sushia, ei mitään nakki keittoo tai makkarapaistosta tai lihakastiketta perunoilla, hyi sentään
sushia tai sitten jotain aasialaista herkkua, intialaista ruokaa nam
Turha skenaario: ihmisellä, joka ylpeilee gradun plagioinnilla ja kuukausien ryyppyreissulla Aasiassa on tuskin minkäänlaista ongelmaa vaimosta.
Lihapullat ja perunamuussi.
Spagettia ja bolognese kastike.
Pyttipannu.
Aloita vaikka noista. Keksitään sitten lisää.
nakkikastike + perunamuusi ja salaattia
jauhelihakeitto
kanakeitto
kalakeitto
kaalilaatikko
kanasalaatti + leipää
täytetyt tortillat
hernekeitto + lettuja jälkkäriks
Oletko nukkunut kotitaloustunnilla?
Kaikkia ruokia voi tehdä kotona. Maailma on auki!
Keitot esim lohikeitto sekö pastat, wokit yms ei ole vaikeita ja on aika nopeitakin valmistaa.
apostoliZztop kirjoitti:
hävettäs tuollainen akka
kun tulisin töistä (joita ei ole) ja jos olisi lapsia (joita ei ole), niin kuitenkin vaimon pitäs olla jo tehnyt minulle sushia, ei mitään nakki keittoo tai makkarapaistosta tai lihakastiketta perunoilla, hyi sentään
sushia tai sitten jotain aasialaista herkkua, intialaista ruokaa nam
Sushi ei oo kovin vaikeaa valmistaa. Googlaa resepti, hanki ainekset ja tee itse. Helpompaa se on ku vaimon hankkiminen
Munakas
Pizza vaikka valmiin pohjan päälle
Onko tuo 4-vuotias saanut vain noita kahta ruokaa? En usko.
Erilaiset kiusaukset,
perunasipuli-sekoitus + kebablastut, jauheliha, broilersuikaleet, kinkkusuikaleet + kuohukerma + mausteet
Katsopas vaikka hellapliisi.fi viikon ruokalista ja alat tehdä!
-Kanakeitto, kalakeitto, jauhelihakeitto, pinaattikeitto, hernekeitto, kasvisosekeitto
-kasvis/ tonnikala/ jauheliha lasagne
-ruskeakastike, valkokastike, kananmunakastike, tomaattikastike
-perunalaatikko, perunasoselaatikko, kana/ jauheliha/ kinkkukiusaus, karjalanpaisti
-mureke, lihapullat/pihvit, kanapyörykät
-manna/ohra/riisi/kaurapuuro
-chili sin/con carne, tortillat, täytetyt letut
-kaalikeitto-muhennos-kääryleet.
Nopeita ja helppoja:
- kylmäsavulohi-parsakaalipasta
- carbonara
- kampasimpukkapasta
- pyttipannu
- kiinalaiset kastikkeet (esim. valkosipulihärkä) ja riisi
- intialaiset currysafkat
- ankanrinta ja paistinperunat
Helppoja ja hitaampia:
- Ragu
- Kinkkukiusaus
- risotto
- lihasoppa
- stroganoff
- burgundin pata
Keksit tasan kaksi ruokalajia? Osta keittokirja.