Nakkikeitto, makaronilaatikko.... onko muita ruokia mitä vois laittaa kotona?
Oon kotiäiti lapset 2 ja 4 v. Ehtisin kokkaileen mutta en tiiä muita ruokia. Esim nyt sunnuntaina olis kiva syyä jotain hyvää mutten keksi mitään.
Oin varmaan jotenkin vajaa :O
Kommentit (134)
Moi. Hommaa kirjastosta kirja: Anna Bergenström: Joka kokin keittokirja
Ja: pyöräniemi ym: Kotitalous 7
Onhan sitä netissä ohjeita, nuo on kompaktit ja hyvät kirjat. Siitä vaan alat tekemään
Näilllä on perhe ruokittu 20 vuotta, kannet on lähteneet. Ostin sitte divarista uuden tilalle.
Hieman ysäriä/nollaria mutta erittäin hyviä simppeleitä ruokaohjeita.
Minä en osannut tehdä ruokaa, kun lapset syntyivät. Paitsi erään kyljys-laatikon :DDDDDjota sitten olikin tarjolla melko usein. Pakko opetella!.
Nykyään pidän itseäni jopa melko hyvänä ruuanlaittajana.
Eikun kierre makaroni ja iso kattila. Kanasuikaleet pitkään kypsentää ja kermaa siihen carrymaustetta hiljalleen kypsyy siinä. Tomaattia palasina ja pari siideriä päärynää.
Kaikkia maailman ruokia voit valmistaa kotona
Vähän sama kun kysyisi " haluan alkaa kuuntelemaan musiikkia, suositelkaa jotakin mistä aloitan"
Vierailija kirjoitti:
apostoliZztop kirjoitti:
hävettäs tuollainen akka
kun tulisin töistä (joita ei ole) ja jos olisi lapsia (joita ei ole), niin kuitenkin vaimon pitäs olla jo tehnyt minulle sushia, ei mitään nakki keittoo tai makkarapaistosta tai lihakastiketta perunoilla, hyi sentään
sushia tai sitten jotain aasialaista herkkua, intialaista ruokaa nam
Sushi ei oo kovin vaikeaa valmistaa. Googlaa resepti, hanki ainekset ja tee itse. Helpompaa se on ku vaimon hankkiminen
Ainakin apostoliZztop:lle. Kaikki on helpompaa.
Tillilihaa
veripalttua
maksapihvejä
verilettuja
hernekeittoa
keitettyjä pottuja.
Kinkkukiusaus. Oikein helppo.
Löytyy ohje perunasuikale(sipuli)pussin tai kinkkusuikapussin kyljestä. Lisää ruokakerma. Uunissa tunti.
Chili con carne
karjalanpaisti muusilla
paistettu lohi tai uunilohi, muusilla ja paahdetuilla porkkanoilla
stroganoff
palapaisti
gulassi
jauhelihakeitto
juustoinen kanakeitto
broileria ja kukkakaalia kookoskastikkeessa
Moneen noista ruuista käy lisukkeeksi
keitetty tai gratinoitu kukkakaali tai parsakaali
pannulla paahdetut porkkanat tai punajuurilohkot
perunat muusina, keitettynä, lohkoperunoina, paahdettuina puolikkaina perunoina
Ap aloitti ketjun vuonna 2017.
Jospa hän on neljässä vuodessa oppinut tekemään kolmannenkin ruuan.
Olisiko ihan vaan vaikka omena, kurkku, tomaatti, porkkana/raaste ja yleensä jotkin tuoreet aineet hyvä lisä aluksi. Kananmunia, munakkaita tai munakokkeli ei ole kovin vaikeita ruokia tehdä nopeasti. Nakkikeitossakin nakit kannattaisi korvata paistinjauhelihalla.
Ruokia on toisiaan vain nuo kaksi. Onneksi et ole baarimikko, koska juomia on kolme: Kummelin mukaan maito, vesi ja jallukola.
Taitaa olla ehkä kyse siitä, että ap on tottumaton laittamaan lapsille sopivaa kotiruokaa, ehkä syö itse maustetumpaa, eikä keksi lasten suuhun sopivia makuja.
Helpoimmin pääsee alkuun, kun laatii vaikkapa 4 viikon kiertävän ruokalistan, ja valmistaa ruuat ihan sen mukaan. Listalle voi ottaa joka viikolle pari kalapäivää, pari keittoa, pari kana/liha-ateriaa, vaihdellen riisiä, makaroonia ja perunaa muussina tai keitettynä.
En ihmettele yhtään, että kotiruokien keksiminen leikki-ikäisille voi olla hankalaa,j os omista kotiruokailuista on jo aikaa, eikä kaikkien lapsuuskodissa ole ollut kokkailevaa vanhempaakaan, vaan on ostettu valmista.
Aina ei tarvitse tahdä kaikkea alusta pitäen itse, kaupastakin löytyy esim. kalakeittoaineksia, ovat ihan hyvää syötävää. Pääasia, että löytyy makuja, jotka maistuvat koko perheelle!
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ihan vaan vaikka omena, kurkku, tomaatti, porkkana/raaste ja yleensä jotkin tuoreet aineet hyvä lisä aluksi. Kananmunia, munakkaita tai munakokkeli ei ole kovin vaikeita ruokia tehdä nopeasti. Nakkikeitossakin nakit kannattaisi korvata paistinjauhelihalla.
Ketuttaisi tilata nakkikeitto ja saada jauhelihakeitto.
Ei haittaa vaikka ketju on vanha, moni muukin tottumaton kokki kaipaa neuvoja!
Aika onneton tapaus aloittajalta.vanhin lapsista jo nelivuotias ja aloittaja tuntee kaksi ruokaa.
Osaa kuitenkin kirjoittaa tänne mutta ei osaa hakukoneeseen kirjoittaa ”arkiruokareseptit”
On paljon perinteisiä ruokia, joita ei nykyään niin paljon suosita etnisten ja trendikkäiden ruokien yleistyttyä. Esimerkiksi erilaiset kalakeitot, nakkikeitto, nakkikastike, pyttipannu, kesäkeitto, kaalilaatikko, kaalipata, kaalikääryleet, merimiespata, (jauhe)lihakeitto, itse tehty hernekeitto, makaronilaatikko, silakkapihvit, kanakeitto ja silakkarullat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketuttaisi tilata nakkikeitto ja saada jauhelihakeitto.
No lapsia saattaa harmittaa, mutta ei niille voi syöttää jatkuvasti nitraatteja.
Siis mitä? Miten ruokia voi kotona laittaa? Eikö niitä tilata kotiin esim. pizzeriasta tai käydä hakemassa vaikka jostain mcdonaldsista?