Miehen aikuinen lapsi käyttää kotiamme ryyppytukikohtana, ärsyttää
Tämä aikuinen lapsi asuu toisella paikkakunnalla mutta käy täällä vähintään kerran kuussa "tapaamassa isäänsä". Todellisuudessa hän levittäytyy kamoineen meidän takkahuoneeseen, kiitää tapaamaan kavereitaan ja kolistelee yöllä kännissä takaisin. Päivällä sitten pitää lapsia hyssytellä ettei saa pitää meteliä, kun sisarus nukkuu humalaansa pois. Sitten iltapäivällä kömmitään krapulassa ylös tonkimaan jääkaappia, ja taas menoksi ja yöllä kompuroi takaisin. Sunnuntai menee krapulassa nukkuessa ja illalla isä kuskaa kebabbilan kautta linja-autolle. Yhteistä aikaa isällä ja lapsella ei ole kuin tuo automatka ja ehkä lauantain päiväruoka jos nuori sattuu olemaan silloin hereillä.
Sanokaa vaan itsekkääksi paskaksi, mutta alan olla kurkkuani myöten täynnä tuota kännäämistä. Yöpaikka ja ruoka kyllä kelpaa, mutta isän tai sisarusten seura ei kiinnosta. Miehen lapsi ei edes ole koskaan asunut talossa, joten ei hän millään logiikalla tule kotiinsa. Mies on niin vässykkä, ettei hän saa sanotuksi lapselleen mitään, pelkää että käynnit loppuvat kokonaan eikä lapsi halua olla enää tekemisissä. Nytkin tekee taas mieli repiä hiuksia päästä kun tiedän että aamuyöllä sieltä taas tullaan. Yhden illan juttuja tänne ei onneksi ole ilmaantunut, se onkin ainoa positiivinen puoli.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ongelmaa. Tottakai aikuinen lapsi saa käydä juhlimassa. Miksi te hyssyttelette aamuisin? Ei teidän tarvi juhlivan lapsen takia muuttaa rutiinejanne. Luulenpa, että AP ei vaan kestä katsella krapulaista ihmistä. Muista me kaikki olemme erilaisia.
Onhan toi nyt ihan sairasta että tullaan toisten kotiin täysihoitoon ja koko ajan ollaan kännissä tai krapulassa. Silloin tällöin ihan ok, mutta jos tuo on ihan jatkuvaa, joka vierailulla molempina päivinä, niin en minä jaksaisi edes omalta lapselta.
Millä tavoin täysihoidossa?
Sänky ja huone käytössä, ruokaa on valmiina sen kun vaan ottaa, mitään velvollisuuksia ei ilmeisestikään ole jne.
Takkahuone käytössä... mitä velvollisuuksia pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se myös miehesi koti vai ainoastaan sinun?
Kyllä se on meidän ja kahden yhteisen lapsemme koti.
ap
Kuka on vienyt sun äänioikeuden kodissanne? Miehenkö pitää komentaa, eikö itse onnistu?
Olen puhunut lapselle muutaman kerran, että voisi joskus viettää illan meidän kanssa kotona, mutta kaverit ja ryyppääminen tuntuu kiinnostavan enemmän. Ja koska mies pelkää yhteyden katkeavan, niin en minä voi mennä komentelemaan selän takana.
ap
Hetkinen.
Sinusta on epänormaalia, että 20-vuotias tapailee kavereitaan ja käy tanssiravintolassa?
Minusta nuoren kuuluu tehdä niin.
Nuorilla on myös valtava unentarve meihin vanhempiin verrattuna.
Toivoisit, ettei hän kävisi ulkona, vaan "istuisi isän kanssa" kotona?
Tehden mitä?
Shakkia pelaten vai filosofiasta kiistellen ilmeisesti. Kyllä nuoruuteen kuuluu meneminen ja kavereiden perässä juokseminen.
Mitäs jos hän toisikin kavereita teille kotiin, sinne takkahuoneeseen?
Pelaisivat vaikka pingistä tai korttia tai kuuntelisivat musiikkia, välillä sinä ja lapsen isä kutsuisitte nuoret ruokapöytään. Illalla sinä kuskaisit huolekkaasti nuoret ravintolan eteen ja käskisit tulla sitten hiljaa kotiin, kun muut nukkuvat.
Jos tämä kuulostaa pahalta, ongelma ei taida olla epäkelpo nuori, vaan ihan vaan inho vierasta ihmistä kohtaan.
Hän on liian vanha katsomaan isin kanssa telkkaria, mutta isä on silti hänelle suuri ja tärkeä, koska on olemassa, koska välittää hänestä, koska isä kutsuu kotiinsa ja majoittaa ja ruokkii hänet mielellään ja rakkaudella. Kavereilleen hän mainitsee isän ja äitipuolen ylpeänä, he huolehtivat kaikesta, hän saa tulla ja mennä pelkäämättä ja huolehtimatta.
Pian hän on aikuinen. Suo hänelle nuoruusvuodet, ne ovat lyhyet ja kiihkeät.
En mäkään näe tossa ongelmaa.. Eikä teidän tosiaan tartte muuttaa omaa olemista hänen krapulan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ongelmaa. Tottakai aikuinen lapsi saa käydä juhlimassa. Miksi te hyssyttelette aamuisin? Ei teidän tarvi juhlivan lapsen takia muuttaa rutiinejanne. Luulenpa, että AP ei vaan kestä katsella krapulaista ihmistä. Muista me kaikki olemme erilaisia.
Onhan toi nyt ihan sairasta että tullaan toisten kotiin täysihoitoon ja koko ajan ollaan kännissä tai krapulassa. Silloin tällöin ihan ok, mutta jos tuo on ihan jatkuvaa, joka vierailulla molempina päivinä, niin en minä jaksaisi edes omalta lapselta.
Sänky ja huone käytössä, ruokaa on valmiina sen kun vaan ottaa, mitään velvollisuuksia ei ilmeisestikään ole jne.
Vähintäänkin viettää aikaa isän kanssa, kun kerran sitä varten tulee. Mielellään myös pikkusisarusten ja äitipuolen kanssa, kun ovat samaa perhettä. Osallistua perheen elämään vaikka yhteisen ruuanlaiton ja ruokailun muodossa. Keskustella, kysyä muiden kuulumisia ja kertoa omiaan. Ihan tällaisia normaaleja asioita normaalien ihmisten kanssakäymisessä. Ei sinne iskän kainaloon tarvitse koko viikonlopuksi jäädä, kyllä kavereita saa ja pitääkin tavata, saa käydä juhlimassa ja olla ja mennä kuten perheenjäsen eikä vieras. Tuossa ap:n tilanteessa aikuinen lapsi loisii isänsä luona omista itsekkäistä syistään, kuorii kermat päältä, ottaa mutta ei anna.
Minä menisin pikkulasten kanssa ilahduttamaan krapula-aamussa köhnöttävää sisko-/velipuolta oikein ison ilkamoivan laulu- ja soitto-orkesterin kanssa :) Onhan se mukavaa herätä kun pikkusisarukset takovat kattilankansia yhteen ja laulavat isommalle sisarukselleen :)
Sitten vaan verhot auki, ikkuna auki, peitto pois, valot päälle ja iloisesti kehottamaan nuorta aamiaiselle. Voit vaikka tehdä nuorelle voimajuomaksi jonkin smoothien. :) Vie blenderi takkahuoneeseen ja tee smoothie siellä. Laita jääpaloja sekaan, niin kolisee mukavasti.
Sunnuntaiaamun rutiineihin voisi kuulua jatkossa takkahuoneen takan tuhkien tyhjennys ja luonnollisesti sen jälkeen perusteellinen imurointi.
Totta kai nuori pitää ottaa täydeksi osaksi perheen elämää <3. Näillä neuvoilla se onnistuu!
Hei ap, relaa vähän!!! T itsekin uusperheellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintäänkin viettää aikaa isän kanssa, kun kerran sitä varten tulee. Mielellään myös pikkusisarusten ja äitipuolen kanssa, kun ovat samaa perhettä. Osallistua perheen elämään vaikka yhteisen ruuanlaiton ja ruokailun muodossa. Keskustella, kysyä muiden kuulumisia ja kertoa omiaan. Ihan tällaisia normaaleja asioita normaalien ihmisten kanssakäymisessä. Ei sinne iskän kainaloon tarvitse koko viikonlopuksi jäädä, kyllä kavereita saa ja pitääkin tavata, saa käydä juhlimassa ja olla ja mennä kuten perheenjäsen eikä vieras. Tuossa ap:n tilanteessa aikuinen lapsi loisii isänsä luona omista itsekkäistä syistään, kuorii kermat päältä, ottaa mutta ei anna.
Miksi antaisin mitään meidän perheen rikkoneelle naikkoselle? Jouduin kasvamaan yhden vanhemman perheessä. Menen faijan luo tapaamaan faijaa se on mun perhettä naikkonen ei koskaan eikä sen säälittävät pikkumukulat. Kavereiden kanssa ei tule paha fiilis, naikkonen taas kettuilee joka asiasta, mun vaatteistakin ja siitä mitä faija saa mulle ostaa.
Lisäksi mulla on todellakin oikeus käyttää takkahuonetta. Talo kun on faijan ja seuraavaksi mun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi antaisin mitään meidän perheen rikkoneelle naikkoselle? Jouduin kasvamaan yhden vanhemman perheessä. Menen faijan luo tapaamaan faijaa se on mun perhettä naikkonen ei koskaan eikä sen säälittävät pikkumukulat. Kavereiden kanssa ei tule paha fiilis, naikkonen taas kettuilee joka asiasta, mun vaatteistakin ja siitä mitä faija saa mulle ostaa.
Lisäksi mulla on todellakin oikeus käyttää takkahuonetta. Talo kun on faijan ja seuraavaksi mun.
Vietä sitten aikaa faijasi kanssa äläkä aina vaan ryyppää.
Klassinen käenpoika-tarina.
Voi poikaparkaa ja voi äitipuoliparkaa.
Miten poika suhtautuu pikkusisareensa? Onko hän asiallinen ja huolehtiva?
Jos olisin ap, voisin harkita tämän pojan käyttämistä lapsenvahtina, ihan tunnin-pari viikonlopun aikana, että saisin itse touhuta rauhassa jotain tai käydä jossain.
Palkkaa tietysti parikymppiä.
Kauppaanmeno kannattaa siirtää siihen ajankohtaan, kun hän tulee, on sitten terve nuorukainen kantamassa kahden viikon mehut, maidot, talouspaperit, perunat ja muut. Samalla hänen kanssaan voi suunnitella viikonlopun menün, että sällikin tulisi ruokapöytään.
Avaa sydämesi ja lompakkosi tälle pojalle, jos hän on sen arvoinen, sen huomaat kyllä pian.
Vierailija kirjoitti:
Omituista, että lapsi voi tuolla tavoin käydä ryyppäämässä vanhemmillaan. Olen normaalin perheen, ehjän sellaisen, lapsi, eikä puhettakaan, että olisin vanhempien luona käynyt viettämässä ryyppäysviikonloppuja. Joo, saatoin vähän juoda, mutta ei tuollaista könyämistä ja krapuloiden nukkumista. Sanomistahan siitä olisi tullut.
Ylipäätään on omituista, että aikuistunutkaan lapsi käy vanhempien kotia käyttämässä tukikohtana ryyppyreissuilla. Aika harva tuttu vielä nelikymppisenäkään voi vanhempiensa nähden juoda kovin paljoa. Ei siinä, ettei vanhemmat tietäisi, ettei lasiin syljetä, mutta joku kunnioitus sentään.
Tämä. Sama kokemus ja ajatusmaailma. Vanhempien jääkaappiin ei vaan voinut kantaa ryypiskeltävää. Saati että kotona olisi juonut enemmän kuin yhden-kaksi laittautuessa.
Baarissa jne. illanistujaisissa toki käytiin mutta se näkyi lähinnä siinä että tuli hipihiljaa nukkumaan vasta aamutunneilla. Ysiltä piti olla aamupalapöydässä käymässä.
Lauantai oli siivouspäivä ja sunnuntaisin käytiin monesti pikku reissulla. Täten lisäunta sai päivällä ruoan jälkeen päikkäreiden muodossa, mutta siinä kuosissa piti olla että kahteen-kolmeen oli toimintakuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Omituista, että lapsi voi tuolla tavoin käydä ryyppäämässä vanhemmillaan. Olen normaalin perheen, ehjän sellaisen, lapsi, eikä puhettakaan, että olisin vanhempien luona käynyt viettämässä ryyppäysviikonloppuja. Joo, saatoin vähän juoda, mutta ei tuollaista könyämistä ja krapuloiden nukkumista. Sanomistahan siitä olisi tullut.
Ylipäätään on omituista, että aikuistunutkaan lapsi käy vanhempien kotia käyttämässä tukikohtana ryyppyreissuilla. Aika harva tuttu vielä nelikymppisenäkään voi vanhempiensa nähden juoda kovin paljoa. Ei siinä, ettei vanhemmat tietäisi, ettei lasiin syljetä, mutta joku kunnioitus sentään.
Sama itselläni. Ei tulisi mieleenkään lähteä ryyppäämään kun vanhempiani olen tapaamassa. Kavereiden kanssa voi tehdä muutakin. Tavallisesti käydään kahvilassa kahvittelemassa ja vaihtamassa kuulumisia. Harvoin sitä tulee baarikierroksia tehtyä, jonkun merkkipäivä on asia erikseen. Vanhemmat kun eivät ikuisesti elä.
Meillekin tulee miehen poika, tosin 13v, vain pelaamaan viikonloput läpeensä. Ärsyttää kun mitään muuta ole kun ne kännykkäpelit :(
Aamulla ensimmäisenä puhelin käteen ja alkaa pelaaminen. Sitä se sitten on koko päivän.....
Katsotaan myöhemmin miten ap:n persehedelmät käyttäytyy isänsä luona kun ukko on kolmannella kierroksella. Ei ihme että nuori viettää aikaansa muualla kun ap on naama norsunvitulla ja odottaa äpäriensä palvontaa.