Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet muuttuu seurustelun edetessä huutaviksi ja vihaisiksi. Vika minussa vai miehessä?

Vierailija
30.09.2017 |

Kirjoitan tänne saadakseni näkökulmia että teenkö minä jotain väärin vai valitsenko vääriä miehiä vai mikä tässä voisi olla. Olen siis 16-vuotiaana alkanut seurustelemaan ja sen miehen kanssa olin pitkään, edettiin avioliittoonkin, lapsia ei kuitenkaan saatu. Se suhde oli pitkään hyvä suhde, jossa kumpikaan ei huutanut eikä ollut mitenkään erityisen vihainen, toki jotain pientä kinaa oli joskus mutta ne puhuttiin läpi ja sovittiin. Päädyttiin kuitenkin eroon, mutta siitä pitkästä suhteesta minulle jäi sellainen positiivinen käsitys, että miehet ei huuda kamalasti tai räyhää usein. Hän oli ensimmäinen poikaystäväni, niin kokemusta muista kuin hänestä ei oikein ollut kun erosin, ja jossain vaiheessa aloin eronneena etsimään uutta seuraa.

Nyt minulla on takana kolme parin vuoden parisuhdetta, joissa on kaikissa käynyt vähän samoin. Suhde alkaa hyvin, ja yhdessäolo sujuu hyvin. Kunnes kovimman ihastuksen laannuttua mies alkaa huutamaan minulle. Räyhäämään pikkuasioista. Minulle on noissa kolmessa suhteessa mies raivonnut ja huutanut mm. siitä, että sanoin mielipiteeni, kun hän sitä kysyi (mutta ilmeisesti mielipiteeni oli hänen mielestään väärä), ja siitä että en ole osannut tehdä jotain asiaa (jota en ole koskaan ennen tosin tehnyt, joten en tietenkään heti osaa), ja siitä että en ole pyytämättä älynnyt hoitaa miehen puolesta jotain kotihommaa, siitä että en ole ollut valmis muuttamaan nopeasti yhteen jne jne. Ymmärrän, että mielipiteeni saattaa ärsyttää, jos se on eri kuin toivoi, mutta en ymmärrä miksi siitä seuraa vartin karjumiskohtaus. Ja huutamisella tarkoitan, että mies huutaa oikeasti vihaisena ja kovaa. Ihmettelen nyt ihan kauheasti sitä, että miten sen pitkän hyvän suhteen jälkeen on vastaan tullut kolme tällaista raivoajaa.

Aiheutanko siis itse miehissä tuollaisia huutamiskohtauksia, vaikka en tiedä yhtään että miten? En itse huuda enkä räyhää vaan olen aika rauhallinen ihminen. En nalkuta, en kettuile, en leiki mykkäkoulua. Tietenkin minussa on vikoja, mutta ei mielestäni sellaisia, että ne provosoisi kamalaa vihaisuutta. Tai sitten en vain ymmärrä mitä teen väärin. Vai olenko jostain syystä onnistunut nyt eronneena kohtaamaan vain miehiä, jotka räyhäävät pikkuasioista? Osaako joku auttaa?

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä syytä itseäsi. Selvästi noissa miehissä vika, kukaan normi ei rupea agressiiviseksi noin pienistä asioista.

Vierailija
2/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä syytä itseäsi. Selvästi noissa miehissä vika, kukaan normi ei rupea agressiiviseksi noin pienistä asioista.

Jokuhan siinä pitää silti olla, että eroni jälkeen kaikki parisuhdeyritykseni ovat päätyneet siihen, että huomaan olevani huutavan, raivoavan ja räyhäävän miehen kanssa, ja lopulta jätän hänet, koska en kestä sitä huutamista. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin onkohan täällä lukijoissa ketään, joska olisi huomannut miehensä yllättäen muuttuvan huutavaksi ja räyhääväksi, ja osaisi tähän jotain kommentoida että selvisikö miksi mies muuttui. Vai että oliko mies aina ollut sellainen, mutta vain peittänyt tämän puolensa seurustelun alussa. Ap.

Vierailija
4/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka poikaystäväsi oli normaali ja ilmeisen täyspäinen ihminen, loput kolme tunneongelmaisia kontrolloivia molopäitä. Jätä sellaiset jatkossakin.

Vierailija
5/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka poikaystäväsi oli normaali ja ilmeisen täyspäinen ihminen, loput kolme tunneongelmaisia kontrolloivia molopäitä. Jätä sellaiset jatkossakin.

Sitten on kyse siitä, että en osaa tunnistaa seurustelun alussa tuollaista, vaan luulen heidänkin olevan normaaleja ja täysipäisiä, kunnes vuoden seurustelun jälkeen heidän kontrolloiva tunneongelmainen molopäisyys paljastuu. Minun vika on, että alan seurustella heidän kanssa, mutta en edes jälkikäteen osaa sanoa, että mistä olisin voinut ekojen kuukausien aikana arvata heidän todellisen "laadun". Ap.

Vierailija
6/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin onkohan täällä lukijoissa ketään, joska olisi huomannut miehensä yllättäen muuttuvan huutavaksi ja räyhääväksi, ja osaisi tähän jotain kommentoida että selvisikö miksi mies muuttui. Vai että oliko mies aina ollut sellainen, mutta vain peittänyt tämän puolensa seurustelun alussa. Ap.

Mies huomaa suhteen vakiintuneen, huokaisee helpotuksesta, lopettaa tsemppaamisen ja kaataa lapsuudenperheestä mukana tuodut kuonat niskaasi. -4

Vierailija
7/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli ainakin ollut aina sellainen. Esitti vaan.

Vierailija
8/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies huomaa suhteen vakiintuneen, huokaisee helpotuksesta, lopettaa tsemppaamisen ja kaataa lapsuudenperheestä mukana tuodut kuonat niskaasi. -4

Voi hyvin olla noin. Mutta kyllä minussakin pitää joku vika olla, kun kaikki kolme parisuhdeyritystäni ovat päättyneet noin. Se on avioeron jälkeisistä 100 %. Ap.

Vierailija
9/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on kyse siitä, että en osaa tunnistaa seurustelun alussa tuollaista, vaan luulen heidänkin olevan normaaleja ja täysipäisiä, kunnes vuoden seurustelun jälkeen heidän kontrolloiva tunneongelmainen molopäisyys paljastuu. Minun vika on, että alan seurustella heidän kanssa, mutta en edes jälkikäteen osaa sanoa, että mistä olisin voinut ekojen kuukausien aikana arvata heidän todellisen "laadun". Ap.

No, se onkin vaikea tunnistaa, kun ne tsemppaavat ja esittävät, mutta täältä löytyy paljon "miten tunnistaa..." ketjuja, joissa jaetaan pieniä merkkejä. Voit hakea ja lukea huolella. -4

Vierailija
10/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkutatko?

Vierailija
11/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö miehet ole edes tiuskineet alussa?

Vierailija
12/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kyllä mistä johtuu. Mulla on kans räyhääjä miehenä. Aluksi oli aina kiva, sitten alkoi räyhäämään muista asioista (muttei koskaan kohdistanut sitä minuun), sitten huomasin että räyhää aina äidilleen. Lopulta alkoi räyhäämään minullekin.

Vierailija
13/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ihastut tempperamenttisiin miehiin. Tempperamentti sitten näkyy niin hyvässä kuin pahassakin. Itse kestän naisen huutamista paljon paremmin kuin mökötystä tai mykkäkoulua.

Vierailija
14/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kyllä mistä johtuu. Mulla on kans räyhääjä miehenä. Aluksi oli aina kiva, sitten alkoi räyhäämään muista asioista (muttei koskaan kohdistanut sitä minuun), sitten huomasin että räyhää aina äidilleen. Lopulta alkoi räyhäämään minullekin.

Ap:lle tiedoksi, että huono äitisuhde on juuri yksi huutomerkki, josta tunnistaa vältettävän miehen. -4

Vierailija
15/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö miehet ole edes tiuskineet alussa?

Eivät, eivät kertaakaan kukaan heistä. Vaikuttivat ihan tavallisilta, normaaleilta, fiksuilta. Ap.

Vierailija
16/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyse olla siitä, että ulkoinen olemuksesi ja persoonallisuutesi ovat jotenkin ristiriidassa keskenään? Tarkoitan sitä, että vedät tietynlaisia miehiä puoleensa koska he kenties kuvittelevat sinun olevan hieman alistuva tai pehmeä luonne, mutta sitten oletkin mielipiteestäsi kiinni pitävä ja jämäkkä ihminen. Sitten tämä ristiriita alkaa raivostuttaa miehiä, koska suhde sinun kanssasi ei olekaan sellainen kun he olettivat sen olevan. TÄmä nyt on niin täyttä spekulaatiota kuin voi olla, mutta jotain turhautumista noissa miesten reaktoissa tuntuu olevan.

Vierailija
17/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut kenenkään tuttuni kertovan tuollaista, enkä ole koskaan omissa suhteissani huutanut tai räyhännyt. Olen kuitenkin aika nuori. Minkä ikäisistä miehistä on kyse? Alhaiset testosteroniarvot voivat lisätä vihan tunteita ja räyhähenkisyyttä.

Vierailija
18/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ihastut tempperamenttisiin miehiin. Tempperamentti sitten näkyy niin hyvässä kuin pahassakin. Itse kestän naisen huutamista paljon paremmin kuin mökötystä tai mykkäkoulua.

Hmm. Olen itsekin siten temperamenttinen, että pitkään rauhallisesti kuuntelen huutoa ja räyhäystä, mutta sitten todella räjähdän takaisin. Siinä pitkässä suhteessani en räjähtänyt tosin kertaakaan, koska en kokenut tarvetta kun toinen ei karjunut minulle naama punaisena varttia. Mutta voi olla että ihastun temperamenttisiin. Mutta nämä kolme ovat kyllä huutamisen lisäksi myös mököttäneet ja leikkineet mykkäkoulua. Ap.

Vierailija
19/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa tutulta, koska olen ollut todistamassa myös kun nämä kaikki kolme miestä räyhäävät myös jollekulle muulle kuin minulle, tosin sekin vasta kun olin seurustellut heidän kanssaan ainakin vuoden. Ap.

Vierailija
20/124 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kyse olla siitä, että ulkoinen olemuksesi ja persoonallisuutesi ovat jotenkin ristiriidassa keskenään? Tarkoitan sitä, että vedät tietynlaisia miehiä puoleensa koska he kenties kuvittelevat sinun olevan hieman alistuva tai pehmeä luonne, mutta sitten oletkin mielipiteestäsi kiinni pitävä ja jämäkkä ihminen. Sitten tämä ristiriita alkaa raivostuttaa miehiä, koska suhde sinun kanssasi ei olekaan sellainen kun he olettivat sen olevan. TÄmä nyt on niin täyttä spekulaatiota kuin voi olla, mutta jotain turhautumista noissa miesten reaktoissa tuntuu olevan.

Tämä kuulostaa erittäin mahdolliselta. Itse asiassa tuo tummennettu kuvauksesi sopii hyvin minuun. Mutta en väitä olevani tai esitä mitään muuta kuin olen, omasta mielestäni olen aina oma itseni. En ole tullut edes ajatelleeksi, että olisi tuo ristiriita, koska olen aina ajatellut, että kaikki mielipiteistä kiinni pitävät jämäkät ihmiset ovat ulospäin ainakin tuttavuuksien alussa pehmeitä (koska ei oikein tule edes vastaan tilanteita, joissa olla jotenkin erityisen jämäkkä). Nuo huutamiset ehkä tosiaan liittyy siihen että miehet tosiaan turhautuu minuun kun en ole sellainen kuin he haluaisivat tai en tottele juuri niin kuin he käskevät heti kun he käskevät. Mutta ei minun mielestä normaali ihminen ala raivoamaan ja karjumaan täysiä, jos joku ei heti tottele häntä! 

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän