Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksa arvoistani näkyy kuulemma runsas alkoholin käyttö, vaikka en käytä alkoholia ollenkaan.

Vierailija
30.09.2017 |

Miten itse vastaisitte?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvamaksa

Vierailija
22/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvamaksa

Sokerin aiheuttama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri taas totesi, etten näytä juopolta, kun maksa-arvoni oli koholla. Syyksi paljastui sappikivet, vaikka ne eivät edes vaivanneet. Leikattiin ja nyt ok.

Vierailija
24/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs siihen muuta voi vastata kuin että ei käytä alkoholia ollenkaan ja jotain muuta on nyt pahasti vialla. Et ole terve jos maksa-arvot ovat alkoholistin tasoa. Tosin joku lääkitys voi rasittaa maksaa.

No minua vaan syytettiin valehtelijaksi, kun kerroin etten alkoholia käytä.

-ap

Sama on täälläkin koettu lääkäri tokaisi: ryyppäätkö sinä?

En juo ollenkaan. Tai no kaksi annosta vuodessa

Vierailija
25/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs siihen muuta voi vastata kuin että ei käytä alkoholia ollenkaan ja jotain muuta on nyt pahasti vialla. Et ole terve jos maksa-arvot ovat alkoholistin tasoa. Tosin joku lääkitys voi rasittaa maksaa.

-ap

Sama on täälläkin koettu lääkäri tokaisi: ryyppäätkö sinä?

En juo ollenkaan. Tai no kaksi annosta vuodessa

Sokeria kuitenkin syöt.

Vierailija
26/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma joillain ihmisillä on jo lapsina gin tonic -arvo korkealla.

Vierailija
27/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maksa-arvot sotki Panacod. Sappikiviä ei enää siinä vaiheessa ollut, kun sappi oli poistettu jo aiemmin.

Vierailija
28/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä se kirroosi/rasvamaksa nykyään saadaan.

Vierailija
29/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikiviä kenties?!

Vierailija
30/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttöä kuvaamaan on ihan oma labra-arvonsa. Jos lääkäri käyttäytyy huonosti ja syyttää valehtelusta, voi kehottaa ottamaan kyseisen kokeen (S-CDT)

Desialotransferriini (S -CDT) on alkoholin suurkulutuksen merkkiaine. Sen pitoisuus seerumissa nousee, kun alkoholin käyttö on runsasta ja jatkuvaa. Seerumin rautaa kuljettava proteiini, transferriini, on glykoproteiini, jossa yksinkertaiseen polypeptidiketjuun on kiinnittyneenä kaksi hiilihydraattiketjua.

Tämän jälkeen voi sitten todeta lääkärille että sinuna pyytäisin anteeksi...

Vierailija
31/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipainoinen? Myös monet lääkkeet voivat nostaa maksa-arvoja. Ihme lääkäri jos ei muut vaihtoehdot kuin alkoholi edes käy mielessä.

Vierailija
32/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat kertovat että arvot olleet tai ovat koholla. Kuinka paljon koholla missäkin tapauksessa, olisi hyödyllinen tieto. Vähän eri asia mennäänkö kolminumeroisissa luvuissa vai tyyliin "kymmenen yli raja-arvon"... O.o

Itse olen hoikka ja muuten suht terve mutta syön paljon karkkia ja viiniä menee viikossa litroittain. Alat -arvo 37 ku yläraja naisella 35 tai 40 riippuen mistä lukee.

Mikä lienee maksan tilanne, en tiedä.

Vierailija
33/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lääkärithän ovat täysin epäpäteviä näissä asioissa. Rasvamaksaa voi olla, vaikka ei joisi pisaraakaan alkoholia, tahi vaikka ei käyttäisi täysin hyödyttömiä, maksa-arvoja kohottavia lääkkeitä. Rasvamaksa on aina infektioperäinen sairaus, jonka syynä ovat esim. suolesta tulleet mikrobit. Ensisijainen hoito on alfalipoiinihappo, joka korjaa maksan, vaikka siinä olisi vaurioita. Ei pidä ihmetellä, jos samalla tulee lieviä suolisto-oireita, sillä se toimii myös antibiootin tavoin.

Vierailija
34/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelläni ja hänen äidillään on kummallakin todettu rasvamaksa, vaikka kumpikin on absolutisteja. Kun lääkäri kehotti miestäni lopettamaan ryyppäämisen, mieheni kysyi, pitääkö hänen nyt alkaa ryyppäämään, jotta voisi sitten lopettaa sen. Lääkäri sanoi, että ei missään tapauksessa.

Vierailija
35/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat kertovat että arvot olleet tai ovat koholla. Kuinka paljon koholla missäkin tapauksessa, olisi hyödyllinen tieto. Vähän eri asia mennäänkö kolminumeroisissa luvuissa vai tyyliin "kymmenen yli raja-arvon"... O.o

Itse olen hoikka ja muuten suht terve mutta syön paljon karkkia ja viiniä menee viikossa litroittain. Alat -arvo 37 ku yläraja naisella 35 tai 40 riippuen mistä lukee.

Mikä lienee maksan tilanne, en tiedä.

Kyllä alatin yläraja menee 45:ssä.

Vierailija
36/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavalla oli haimatulehdus, joka sitten uusiutui joku 6 viikkoa edellisen jälkeen, sairaalassa sille huudettiin että lopeta se ryyppääminen tai kuolet vielä. Tää ihminen juo ehkä jouluna ja juhlissa, mutta hoitohenkilökunta kohteli sitä kuin jotain omasta syystään sairastunutta rappioalkkista.

Ihmiset on tyhmiä, valitettavasti. Ja vailla normaaleja käytöstapoja.

Vierailija
37/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AFOS koholla? Voi olla sklerosoiva kolangiitti eli sappitiesairaus.

Vierailija
38/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelläni ja hänen äidillään on kummallakin todettu rasvamaksa, vaikka kumpikin on absolutisteja. Kun lääkäri kehotti miestäni lopettamaan ryyppäämisen, mieheni kysyi, pitääkö hänen nyt alkaa ryyppäämään, jotta voisi sitten lopettaa sen. Lääkäri sanoi, että ei missään tapauksessa.

Sokerin syönnin voi lopettaa.

Vierailija
39/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AFOS koholla? Voi olla sklerosoiva kolangiitti . Sappiteiden sairaus.

Vierailija
40/84 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kuka syyttäjä? Lääkäri? Mitä hän siitä hyötyisi?