Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitan mieluummin roskiin kuin annan ilmaiseksi

Simppa
30.09.2017 |

Facebookin sivuilla moni tuntuu lahjoittavan hyviäkin tavaroita ilmaiseksi ja monesti ne samat ihmiset on aina kärkkymässä kaikkea. Mä laitan mieluummin roskiin kuin annan tuntemattomille ihmisille, jotka todennäköisesti vielä myi ne tavarat eteenpäin. Mä olen aina elänyt varojeni mukaan ja siksi mulla ei yksinkertaisesti riitä myötätuntoa niille ihmisille, jotka on hussannu kaikki rahansa ja sitten vinkuu Facebookissa, että olisko jollain lahjoittaa esim. Lapselle polkupyörää ym. Sairaudet on tietty asia erikseen, mutta jos on normaali terve ihminen ja ei oo rahaa ostaa lapselle vaatteita tai polkupyöriä niin voi kyllä katsoa peiliin. Tietenkään aina ei oo kyse siitä, ettei oo varaa. Oma ryhmänsä on ne, jotka ei malta käyttää omia rahoja ja siksi kärkkyvät kaikkea ilmaista. Miksi siis antaisin sellaisille tavaraa, joista olen itse maksanut.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan pidä ihmisistä, mutta ympäristön kuormitusta haluan vähentää. Siksi annan mieluummin ilmaiseksi.

Millä vitun logiikalla se vähentää kuormitusta, jos annat jotain pois ilmaiseksi? Ei ne tuotteen valmistajat sitä tiedä.

Onko näin tyhmiä ihmisiä oikeasti olemassa? Älä nyt ainakaan mene lisääntymään.

Vierailija
22/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jokainen antaa kykyjensä mukaan. Kaikilla ei ole kykyä myötätuntoon tai jakamiseen, vaan he ovat kuin Sormusten herran Klonkku, yksin tavaroitaan palvomassa. Ehkä heitäkin tässä maailmassa tarvitsee olla.

Olen tosielämän klonkku. Tavarat pysyvät eliniän, ihmiset eivät. Tavarat eivät petä, niihin voi luottaa. Tavara ei lyö eikä juo jne. Tykkään tavaroista, ne ovat iloa tuottavia elämänkumppaneita toisin kuin miehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFFilla ne menevät kyllä hyvätuloisten taskuun. UFF tappaa paikallisen yrittäjyyden sillä, että jobbarit myyvät ilmaiseksi saatuja vaatteita. Sinne vien vain sellaista, mikä ei mihinkään muualle kelpaa, toki ehjää ja puhdasta, mutta jotain täysin epämuodikasta ja ukkivainaan pappavaatteet. Kai sieltä joku ottaja niillekin löytyy, kirpparilta niitä ei kukaan osta. Muuten olen välillä pitänyt kirppariloosia ja antanut rahat hyväntekeävisyyteen. SPR on siitä hyvä kohde, että sieltä ei anneta ihan ilmaiseksi kaikkea. Vaikka sekin menee hyvätuloisten taskuun osin, mutta menkööt. Itse tosin en anna rahoja spr:lle, vaan suoraan eläinsuojeluun pienille yhdistyksille. HESYlle en anna mitään. Syy löytyy googlella. 

Vierailija
24/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suosinut Kierrätyskeskusta. Perintönä tuli mm. iso kasa antiikki ja keräily lasi- ja posliini esineitä. Tuollaisten 5-20€ esineiden kuvaaminen ja myyminen esim. Tosi.fi:ssä oli niin tuskaista touhua, että ehkä 10 esinettä sain kaupaksi, ja loput kannoin Kierrätyskeskukseen. Sinne meni siis pari kolme muuttolaatikollista tavaraa, arvo ehkä 200-300€?

Vierailija
25/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä roikutan huutiksessa. Kaikki on menneet lopulta kaupaksi pyytämääni hintaan. Pisin roikku oli 1,5v, ehkä siinä oli kova hintapyyntö, mutta oli uudenveroinen vaatekin vaikkei niin suosittua mallia....mutta jostain kasvoi sekin lapsi, jonka äidillä oli sama maku :)

Ilmoitusten uusiminen on helppoa ja vaatteet odottaa tietyssä laatikossa huutajia....ilmoitukset on kattavia eli kyselyitä tulee vähän ja hintaehdotukset olen kieltänyt.

Mulle tämä on sopivin/helpoin tapa päästä tavarasta vähällä vaivalla ja tietää että ne menevät käyttöön.

Vierailija
26/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas annan mielummin ilmaiseksi oikeesti tarvitsevalle kuin myisin pieneen hintaan jollekin. Tulee hyvä mieli ja keskituloisena se muutaman kympin menetys ei tunnu missään. Olen antanut mm. Turvakaukalon, vauvan vaatteita ja kalliin takin yksinhuoltajalle jolla työttömyyttä ja vaikeaa. Iso kassi vaatteita lähti myös vähävaraiselle tutulle. Tein siivousta kaappiin ja annoin pois kaikki joita en ollut käyttänyt pariin vuoteen. Eikä ollut mitään lumppuja.

Vierailija
27/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa tehdä omille tavaroilleen mitä tahtoo. Vaikka pyrinkin elämään mahdollisimman ekologisesti ja lähtökohta on se, etten edes osta mitään turhaa, niin kyllä nykyajassa kuitenkin ahdistaa tämä fanaattisuus, että kaikkien pitäisi toimia samalla tavalla, muuten on huono ihminen. Mustavalkoinen on aikamme, vähän kuin 70-luvulla, kun olisi pitänyt olla taistolainen.

Tästä tuomitsevuudesta pahimmillaan aiheutuu, että tavaran dumppaaminen sekajätteeseen on vapauttava kokemus. Siis jos kierrättämistä ei ole tehnyt aina omasta vapaasta tahdostaan, vaan yhteisön tuomitsemisen pelosta. Silloin epäekologinen teko muuttuu irtiotoksi ja vapaudeksi, omasta elämästä määräämiseksi. Tätä olen huomannut itsessäni, kun taloyhtiöön pakkoasennettiin vesisäästösuuttimet. Olivat niin kurjat, että tuli hyvä mieli kun vaihdoin tavalliset suuttimet tilalle.

Vierailija
28/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en heitä roskiin muuta kuin käyttökelvotonta.

Oon laittanut kamoja jakoon ilmaiseksi, lahjoittanut hyväntekeväisyys-kirppareille ja aikoinaan oon myynyt Huutonetissäkin aika paljon. Huutonetissä kaupankäyntiin kuluu aikaa, kun on kaikki ilmoituksen laatimiset, yhteydenpidot, postittamiset yms, ja viimevuodet olenkin päätynyt siihen, että vapaa-aika on se mitä arvostan eniten, sitä ei ihan pienillä kolikoilla voi korvata. Niinpä en enää myy useinkaan.

Jotkut tavarat ovat sellaisia, etten oikein raaskisi luopua, vaikka järjellä ajatellen kannattaisi. Niiden kohdalla voi tuntua kurjalta, jos joku sen ottaisi vastaan vain siksi, kun kerta ilmaiseksi saa, ja vastaanottaja ei ehkä arvostaisi sitä esinettä, joka minusta kuitenkin on upea. Pahimmillaan voisi laiminlyödä ja käsitellä kovakouraisesti/huolimattomasti jotakin sellaista tavaraa, pilaten sen - tavaran, joka varmasti ilahduttaisi paljon jotakuta, jolla sattuu olemaan samanlainen maku kuin minulla. Sellaisia tavaroita en siis yleensä laita tyrkylle ilmaiseksi, vaan toimitan hyväntekeväisyys-kirpparille. Jos joku on valmis maksamaan siitä kamppeesta edes jotakin, vois ajatella, että hän tahtoo juuri sen ja tykkää juuri siitä ---> esine saa mahdollisesti hyvän kodin ja uuden elämän, joten mun on helpompaa raaskia luopua siitä. :D

Vierailija
29/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheostokset vituttaa ja hävettää niin paljon, että en kaipaa muita ihmisiä niitä hypistelemään ja arvioimaan. Roskiin vain, mieluiten tuhottuna, niin saa edes vähän purkaa harmiaan.

Vierailija
30/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppa kirjoitti:

Facebookin sivuilla moni tuntuu lahjoittavan hyviäkin tavaroita ilmaiseksi ja monesti ne samat ihmiset on aina kärkkymässä kaikkea. Mä laitan mieluummin roskiin kuin annan tuntemattomille ihmisille, jotka todennäköisesti vielä myi ne tavarat eteenpäin. Mä olen aina elänyt varojeni mukaan ja siksi mulla ei yksinkertaisesti riitä myötätuntoa niille ihmisille, jotka on hussannu kaikki rahansa ja sitten vinkuu Facebookissa, että olisko jollain lahjoittaa esim. Lapselle polkupyörää ym. Sairaudet on tietty asia erikseen, mutta jos on normaali terve ihminen ja ei oo rahaa ostaa lapselle vaatteita tai polkupyöriä niin voi kyllä katsoa peiliin. Tietenkään aina ei oo kyse siitä, ettei oo varaa. Oma ryhmänsä on ne, jotka ei malta käyttää omia rahoja ja siksi kärkkyvät kaikkea ilmaista. Miksi siis antaisin sellaisille tavaraa, joista olen itse maksanut.

Niin..meitä on moneksi. Onneksi! Toivon sydämeni pohjasta ettet Ikinä koskaan saa mitään ilmaiseksi etkä apua etkä yhtään Mitään. Tuommoiset ei ansaitse kuin ylenkatsetta.

Itse annan tietenkin mielummin jollekin kuin laitan roskiin. Otan vastaan jos joku antaa. Ja autan muita jos voin. Mut olenkin ihminen. Ap ei..niitä kutsutaan nimellä kpää!!

Vierailija
31/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävarainen = henkisistä ongelmistä kärsivä pennitön tyhjäntoimittaja, joka ei kestä arkea ja työntekoa. Tämä on valtavan hieno maa jonka tuhoaa vätykset, tubettajat ja alkoholistit.

Mä kestän arkea ja käyn töissä.

Kiitos haukuista. Piristi päivääni.

Vierailija
32/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simppa kirjoitti:

Niin..meitä on moneksi. Onneksi! Toivon sydämeni pohjasta ettet Ikinä koskaan saa mitään ilmaiseksi etkä apua etkä yhtään Mitään. Tuommoiset ei ansaitse kuin ylenkatsetta.

Itse annan tietenkin mielummin jollekin kuin laitan roskiin. Otan vastaan jos joku antaa. Ja autan muita jos voin. Mut olenkin ihminen. Ap ei..niitä kutsutaan nimellä kpää!!

Niin ja lisäys..näitä tuntuu varsinkin Suomalaisissa riittävän. Näitä samoja pihikinttuja ja kpäitä. Katkeria ja kadehtivia.. naama norsunvit..la tallaajia, joiden mielestä tosiaan mielummin roskiin kuin tarvitsevalle.(-ku enhän mäkään saanut!) Ei kykene ymmärtämään. Noh..toivotaan että karma tasapainottaa tilanteen näidenkin osalta.

Vierailija
33/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas annan mielummin ilmaiseksi oikeesti tarvitsevalle kuin myisin pieneen hintaan jollekin. Tulee hyvä mieli ja keskituloisena se muutaman kympin menetys ei tunnu missään. Olen antanut mm. Turvakaukalon, vauvan vaatteita ja kalliin takin yksinhuoltajalle jolla työttömyyttä ja vaikeaa. Iso kassi vaatteita lähti myös vähävaraiselle tutulle. Tein siivousta kaappiin ja annoin pois kaikki joita en ollut käyttänyt pariin vuoteen. Eikä ollut mitään lumppuja.

Tuo olisi mullekin sopivin tapa, mutta lapseni on tuttavapiirin pienikokoisin ja elän sen verran hyvätuloisessa kuplassa, ettei sopivaa lahjoituskohdetta ole. Ja kun en sitä oikeasti tarvitsevaa ole löytänyt, myyn mieluummin kuin lahjoitan trokarille.

Eli 128-134 senttisten pinkkiä kauttaan elävien tyttösten pienituloiset vanhemmat Turun seudulla, tassu pystyyn nyt.

En ole facebookissa, enkä mene.

Vierailija
34/40 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan pidä ihmisistä, mutta ympäristön kuormitusta haluan vähentää. Siksi annan mieluummin ilmaiseksi.

Millä vitun logiikalla se vähentää kuormitusta, jos annat jotain pois ilmaiseksi? Ei ne tuotteen valmistajat sitä tiedä.

Sillä vitun logiikalla että ehkä jää yksi tuote ostamatta=vähennetään valmistusta= vähemmän kuormitusta. Menikö yli ymmärryksen?

Vierailija
35/40 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset suppilovahveroita roskiin heittäkö, se on hölmöyttä. Ne kannattaa kuivata, kuivuvat ihan huoneen lämmössä ilman mitään kuivuriakin ja säilyvät vuosia lasitölkissä tai peltipurkissa. Eikä kannata ollenkaan pakastaa.

Vierailija
36/40 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoitan kaiken kirkon kirpparille. Sieltä myyvät todella halvalla eteenpäin tarvitseville. Ja rahat menee hyväntekeväisyyteen. Homma pyörii vapaaehtoistyövoimalla, joten 95% tuotosta menee esim asunnottomien asuntoloihin.. Ostan myös paljon tuolta kirpparilta.

Kaikki hyötyy :-)

Vierailija
37/40 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppa kirjoitti:

Okei, kiitos kun jaoit meille muille, että olet pikkusydäminen roskaaja. Mä annan tavarat kierrätyskeskukseen, en todellakaan kaatopaikalle.

Vierailija
38/40 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa. On niin paljon tekopyhää kaksinaismoraalia näissä kierrätysjutuissa. Oman hetkellisen ahneuspuuskan takia kuljetetaan lutikoita pitkäaikaisiksi riesoiksi.

Sama tyypit saattavat esittää kasvissyöjää kunnes kovassa humalassa menevät grillille syömään hampurilaisia.

Osansa on myös sisustus ym ihanteilla. Mikäs siinä jos tahtoo sisustaa.

Nyt aikuisena kun on kotona paljon tavaraa, muistan joskus, kun opiskeluaikana oli vain patja soluasunnon lattialla. Luxus tuli puhtaista petivaatteista. Tietysti sitä kauhisteltiin. Tärkeää on elää omannäköistä elämää.

Kirppareilla on liikaa noita, jotka yrittää hyötyä. Eli ei mene omaan käyttöön, vaan myydään saadut.

Ja kihistään omaa nokkeluutta.

Tämä kertoo vain aloittajasta ja sinusta jotain. Jos en voisi ostaa kaikkea mitä tarvitsen ja ottaisin tuollaisissa ryhmissä ilmaiseksi, niin mikä siinä on sulle ongelma?

Vierailija
39/40 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä antaa vähästään, rikas ei mistään.

Vierailija
40/40 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi siis antaisin sellaisille tavaraa, joista olen itse maksanut."

Jälleen outo,omituinen viittaussuhde! Ootko maksana niistä vastaanottavista ihmisistä jotakin?

Logiikka ei liene vahvin lajisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan