Ulosotossa oman pojan huumevelkojen takia
Olen rahoittanut poikani päihteiden käyttöä yli 10 vuotta maksamalla hänelle vuokria, velkoja, antamalla ruokarahaa, ostamalla tietokeneita, puhelimia.... lista on loputon. Olen ottanut lainoja kaikista mahdollista paikoista, kun omat palkkatuloni eivät ole riittäneet. Poika joutui vankilaan ja minun velkani ovat ulosotossa. Velkani kyllä maksan, mutta mistä saisin voimia että en palaa entiseen sitten kun poikani vapautuu? Ap
Kommentit (95)
Apua, miten vaikea tilanne. Voimia sinulle, voisitko mennä velkaneuvontaan tai johonkin sosiaalityöntekijälle?
Saat voimaa siitä, ettet edesauta poikasi ennenaikaista kuolemaa. En itse ainakaan kestäisi sitä syyllisyyttä.
Sitten jos ja kun poikasi ottaa yliannostuksen SINUN KUSTANTAMILLASI huumeilla, niin voit siinä hautakiven äärellä olla ylpeä itsestäsi.
Miksi olet ollut mahdollistaja? Uhkailiko poikasi sinua vai luulitko hänen pääsevän kuiville, kun autat häntä taloudellisesti?
Ota yhteys johonkin järjestöön tai tukiryhmään, jossa saat keskustelu apua ja osaat jatkossa toimia järkevämmin, niin itsesi kuin poikasi näkökulmasta.
Poikani on murrosiästä asti ollut kiinnostunut päihteistä, ensin oluesta ja siitä se lähti. Poika oli todella pelottava halutessaan jotain. Kaksi kertaa kävi minuun kiinni, kuristi ja repi vaatteista. Pelkäsin poikaani. Pojan isä kuoli nuorena sydänkohtaukseen. Olen käynyt juttelemassa tukiryhmissä, mielenterveystoimistossa ja vaikka missä. Ja koen että olen saanut apua sen hetkiseen ahdistukseen. Nyt vain niin huolettaa tuleva. Poika on luvannut kaiken maan ja taivaan väliltä ja pyytänt anteeksi ja sanoo muuttuneensa. En vain jaksa uskoa sitä. Pelkään tulevaa ja pelkään varsinki sitä että elämä jatkuu ilman mitään muutoksia hänen osaltaan. Ap
Poika oireilee sinun heikkouttasi. Koitatko korvata isän menetyksen aivan kuin se olisi sinun vikasi? Kasvata selkärankaa äläkä mahdollista pojalle vääriä tekoja, niin siitä se lähtee.
Ja väärillä teoilla tarkoitan huumeita. Sori vaan omat lapset, mutta en hyväksyisi heitä niin paljon, että antaisi rahaa, jos eivät huumeista osaa olla erossa.
10
Ja siis väärä teko pojaltasi on myös se, että sinä joudut häntä pelkäämään! Voi että, miksi ihmeessä tunnet mitään myötätuntoa tuollaista kohtaan? Mä sanoisin, että tuossa on ovi, tervemenoa kylmään maailmaan jos et osaa käytöstapoja perkele vittu saatana.
10
Niin mieki olen asian ymmärtänyt. Olen ollut heikko vanhempi poijalleni hänen isänsä kuoleman jälkeen. Kun vain saisin jostakin voimia olla mahdollistamatta hänen vääriä valintoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Poikani on murrosiästä asti ollut kiinnostunut päihteistä, ensin oluesta ja siitä se lähti. Poika oli todella pelottava halutessaan jotain. Kaksi kertaa kävi minuun kiinni, kuristi ja repi vaatteista. Pelkäsin poikaani. Pojan isä kuoli nuorena sydänkohtaukseen. Olen käynyt juttelemassa tukiryhmissä, mielenterveystoimistossa ja vaikka missä. Ja koen että olen saanut apua sen hetkiseen ahdistukseen. Nyt vain niin huolettaa tuleva. Poika on luvannut kaiken maan ja taivaan väliltä ja pyytänt anteeksi ja sanoo muuttuneensa. En vain jaksa uskoa sitä. Pelkään tulevaa ja pelkään varsinki sitä että elämä jatkuu ilman mitään muutoksia hänen osaltaan. Ap
Mä oisin laittanut rahahant kiinni samantien kun ois moinen tullut ilmi. Hakenut lähestymiskieltoa väkivallan takia tai muuttanu toiseen paikkaan ja hakenut turvakieltoa. Se sydänkohtaus johon pojan isä kuoli tuskin oli sun syysi. Ei se poikamuutu koska sillä ei ole motivaatiota. Se tulee ja hakkaa sut uudelleen jos avaat sille oven, pahimmassa tapauksessa vie sulta hengen. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Niin mieki olen asian ymmärtänyt. Olen ollut heikko vanhempi poijalleni hänen isänsä kuoleman jälkeen. Kun vain saisin jostakin voimia olla mahdollistamatta hänen vääriä valintoja. Ap
Let ollut heikko itsellesi, koska et osaa asettaa rajoja sille, miten poikasi kohtelee sinua. Hän vain käyttää sitä hyväkseen. Unohda poikasi ja hoida vain omat asiasi. Kyllä hän itsestään huolen pitää. Ja et edes elä sinäkään ikuisesti, parasta alkaa pojan oppia sekin vain.
10
Olen seurannut tällaista äidin huumepoikansa elättämistä sivusta yli 20 vuotta. Voin kertoa, että mikään määrä rahaa ei tule riittämään. Äiti on myynyt asunnostaan oman puolikkaansa miehelleen, ja käyttänyt saamansa rahat poikaansa. Isovanhemmatkin ovat ostaneet asuntoja ja maksaneet vuokria, kaikki menee narkkarilla kuin hohtimet kaivoon.
Pelasta itsesi. Lopeta huumeiden käyttämisen mahdollistaminen hyysäämiselläsi. Tuo ei johda yhtään mihinkään. Hanki lähestymiskielto ja vaihda kotiisi lukot, ettei rupea seuraavaksi tyhjentämään sun kämppääs.
Minä en hankkisi mitään poikaa provosoivia lähestymiskieltoja, vaan opettelisin yksinkertaisesti arvostamaan itseäni, että mun nenillehän ei pohanklopit hypi. Olkoot menettänyt isänsä, sille en mä ois mahtanut mitään. Nyt on nyt ja se oli silloin, poika kunnioittakoon niitä, joilta hakee apua ja koska se ei selvästikään minua kohtaan onnistuisi pojalta niin hei hei, ei tartte luulla, että mä autan. Raivaroikoot siinä ja tappakoot äitinsä, jos se helpottaa. Sanoisin sen sille.
10
Koska eihän lapsi hylkäämistä halua (lähestymiskielto), vaan että äiti kunnioittaa itseään.
10
Tuollaista poikaa ei tarvii kunnioittaa, vaan näytät sille, että kunnioitat itseäsi. Jos et osaa, haet apua siihen. Ei nekään tahot taas ole osaan eet mitään auttaa selkeästikään, joilta olet apua hakenut. Ei noi ammattiauttajat tajua perkele yhtään mistään mitään.
10
Älytöntä. Käytöksesi vaan pahentaa asiaa.
Ja pilaa myös sinun elämäsi.
Lähde nyt heti hakemaan apua esim. velkaneuvonta.
Lisäksi lopeta kokonaan huumeiden käyttäjän elämän rajoittaminen. Suosittelisin jopa lopettamaan yhteyden pidon kokonaan, koska epäilen kykysi sanoa ei.
Aikuista ei voi pakottaa raitistumaan, mutta anna hänen ymmärtää ettet hyväksy hänen elämäntapaansa, lopeta rahan antaminen heti, näin käyttäjä vaan laskelmoi voivansa käyttää huumeisiin enemmän rahaa, kuin ilman taloudellista tukeasi pystyisi.
Tämä ihmisten varsinkin läheisten hyväksikäyttö on osa päihdeongelmaa.
Voisit myös hakea vertaistukea, jota järjestetään narkomaanien omaisille.
Tee selväksi että saadakseen sinut taas elämäänsä on päihteidenkäytön loputtava ensin.
Apua on paljon tarjolla käyttäjille, päihdehoitajille pääsee yleensä jopa ilman ajanvarausta. Sinun tehtäväsi on ohjata ottamaan apua vastaan ei rahoittamaan käyttöä. Tv. Ex-narkki
?