Mikä avuksi, kun outo hiippari vierailee asunnossani?
Siis lähes aina, kun olen puhelimitse sopinut jostain menosta tai tapaamisesta ja olen kotoa poissa (asun yksin) asunnossani käy joku. Varastettu ei tietääkseni ole muuta kuin joitain mummolta perittyjä kahvilusikoita ja muutama kymmenen mainostikkuaskia.
Varashälytin on kyllä hälyttänyt, mutta ainakaan naapuri ei ole vielä maininnut asiasta. Aion kyllä kysyä hänen havainnoistaan asian tiimoilta.
Alkaa pikkuhiljaa veetuttamaan, kun minkäänlaiset lukot eivät näy näitä kotirauhanhäiritsijöitä pidättelevän.
Voinko nostaa syytteen, kun saan syyllisen selville?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Varashälytin voi laueta itsestään.
Kuten ap:kin.
mulla oli tuollainen tilanne yhden vuokra-asunnon kanssa. Jollain oli avain tai kopio avaimesta. Kerran tuli yöllä sisään ja jätti mm. etuoven ja parvekkeen oven auki talvella. Herätessäni näin, kun juoksi ulos. Kävi pari muutakin kertaa. Ap:n tilanne on ikävä kyllä ihan mahdollinen, joten lukot pitää vaihtaa tai sarjoittaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehh... siis mielenterveydessäni on vikaa, jos poissaollessani murtohälytin on lauennut?
Ei, vaan koska et vaihda lukkoja. Ehkä vierailija aiheuttaa seksuaalista jännitettä ja nautit siitä.
Ehkä mielisairas vainoaja saa jännitettä kuolemanuhasta mihin itsensä siinä saattaa. On yksi adhd häiriön oire.
Vierailija kirjoitti:
Näitä tapauksia on turha neuvoa. Menee toisesta korvasta sisään toisesta ulos.
Erittäin hankalia ja rasittavia ihmisiä jotka kuormittavat usein useampaa tahoa, terveydenhuoltoa, poliisia, taloyhtiötä.
Kokemusta näistä oman työn puitteissa, työskentelen kotihoidossa. Ainoa neuvo on, että harhoihin ei saa mennä mukaan. Vastaan väittäminen ja todistelu ei auta mitään. Eivät ole tarpeeksi sairaita hoitoon. Minkäs teet?
Käytkö kotihoidon puolesta myös työikäisten luona ja millä asialla? Siinä teidänkin työssä moni jäänyt varkauksista kiinni. On työmaa vanhuksilla hankkia todisteet kuka varasti ja mitä. Ongelmana huumeet ja muut, onpa murhaajiakin koulutettu hoitajiksi.
Mutta oi voi, vain asiakkaat on niitä hulluja. Vaikka rikosrekisteri on työntekijästä selvitettävissä ja lisää vaan kirjataan.
Onko sinulla ovet lukossa ja onko ovea minkä lukitse?
Voihan sitä miestään hiippariksikin kutsua ja mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli rivitalossa 90 luvulla talkkari,joka tuli yleisavaimella ihmisten asuntoihin.Kerran sattui olemaan eräässä asunnossa isäntä kotona.Talkkari sai kunnolla turpaan ja potkut talkkarinhommista.
Asuin 90-luvulla kerrostalossa, jossa oli vielä talossa asuva talkkari. Talkkarilla oli kaveri, jonkinlainen remppareiska tai huoltomies jollain toisella työnantajalla, joka kuitenkin kaveripohjalta autteli talkkaria milloin missäkin. Pikkuhiljaa selvisi, että aika usein kaveri kulki talossa ja myös ihmisten asunnoissa talkkarilta käyttöönsä saamillaan yleis- tai vara-avaimilla. Kaiken huipuksi, jostain käsittämättömästä syystä, asian annettiin olla, koska "Pekka se vaan on". Olin tuolloin juuri ja juuri kaksikymppinen vuokralainen, huomasin Pekan käyneen minunkin asunnossani ja näin menevän omin päin naapuriin, mutta ihmetyksestä ja ärsytyksestä huolimatta en osannut puuttua asiaan, koska eivät puuttuneet minua kymmeniä vuosia vanhemmat osakkeen omistajatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Skitsofrenia on ikävä sairaus. Minulla on naapuri, joka kertoi, että droonit käyvät hänen ikkunoiden takana kuvaamassa öisin. Muutamia öitä siinä sitten valvoin ihan mielenkiinnosta, eikä mitään näkynyt. Kuitenkin naapuri väitti nähneensä niitä drooneja juuri noinakin öinä.
Näitä droneja on ajoittain, myös Helsingin kantakaupungissa. Mielisairautta kaikki mikä ei itselle ole tapahtunut. Vaikka sairaitakin on.
Onko sulla todettu alkavaa dementiaa tms?