Kouluruoka ei riitä lapselle päivän ainoaksi ateriaksi!
Järkyttävää lukea täällä kuinka osa vanhemmista ei tarjoa kotona lämmintä ruokaa lapsilleen. Kouluruoka on ravintoköyhää ja esimerkiksi lihapitoisuus on kastikkeissa minimaalinen. Lähes kaikki raaka-aineet tulevat myös pakastimesta.
Vaikka aikuinen pärjäisi työpaikka lounaalla koko päivän, kasvava lapsi ei!
Terveisin ravitsemusterapeutti
Kommentit (14)
No itse en ole kyllä tuollaista lukenut.
Eikä riitä tälle nuorelle aikuisellekaan. Amiksessa kun syödään 11-12 maissa niin pakko on silloin koulusta pääsyn jälkeen kolmen-neljän pintaan syödä kotonakin lämmin ateria, se on itselleni oikeampi aika ruualle.
No en ole kyllä täällä moiseen törmännyt. Aika paljon kuitenkin näitä ruokaketjuja luen.
Jos kouluruoka klo 11 niin ei sitä loppupäivää millään leivällä elä. Tottakai kaksi lämmintä ruokaa olipahan lapsi tai aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
No itse en ole kyllä tuollaista lukenut.
Et ole tietoinen että kasvava lapsi tarvitsee enemmän kuin yhden aterian päivittäin? Et ole koskaan kuullutkaan?
Käy vaikka katsomassa sitä kouluruokaa paikan päällä jos et usko.
Miksi kouluruuan ravintoköyhyyttä mainostettaisiin?
Monissa kouluissa kouluruoka ei ole edes hyvän makuista, tai sitten vain osa ruoista maistuu hyvältä, joten olisi aika julmaa, että lapsi joutuisi joko syömään vatsan täydeltä pahanmakuista ruokaa tai näkemään illalla nälkää. Ja vaikka ruoka olisikin hyvää ja sitä söisi reilusti, voi silti tulla nälkä myöhemmin päivällä tai viimeistään illalla. Ainakin minulle tuli aika usein, mutta onneksi meillä olikin melkein joka päivä myös kotona lämmin ateria.
riittää, mutta melko laiha lapsesta tulee.... veikkaan , että melko usean lapsen luokalla on muutama joka elää kouluruoalla ja kaupoista näpistelyllä .
Joo-o, sokerista pauhataan, muttei muusta. Ruoka on aikalailla hiilaripitoista, joinakin päivinä proteiineja ei juurikaan näy. Margariinia leivän päälle. Huoh. Meidän kunnassa kannattaisi valita kasvisruoka, on aikalailla laadukkaampaa. Sisältää papuja jne.
Kouluruoka on lapselle enemmän kuin tarpeeksi. Lapsi ei tarvitse kuin korkeintaan yhden ruoan päivässä ettei hänestä tule ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kouluruoka on lapselle enemmän kuin tarpeeksi. Lapsi ei tarvitse kuin korkeintaan yhden ruoan päivässä ettei hänestä tule ylipainoinen.
Niimpä niin. Toivottavasti tuo kommenttisi oli provo. Pahimmassa tapauksessa tulee heikot luut ja älyllisen kehityksen viivästymiä nälkiinnyttämisestä ja vitamiinejen puutteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä niin. Toivottavasti tuo kommenttisi oli provo. Pahimmassa tapauksessa tulee heikot luut ja älyllisen kehityksen viivästymiä nälkiinnyttämisestä ja vitamiinejen puutteista.
Niinkuin kommentistakin näkyy.
Ei aikuinenkaan pärjää kouluruoalla kokopäivää. Itse yhteenaikaan kävin silloin tällöin koulussa työnpuolesta ja söin siellä. Oli ihan hirveä nälkä iltapäivällä. Normaalisti söin työpaikan ruokalassa ja se ruoka piti nälän huomattavasti pidempään poissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä söin lapsena melkein aina kaksi lämmintä ruokaa päivässä, ja koko elämäni olen keikkunut normaalipainon ja alipainon rajalla.
Meillä tehdään kaksi lämmintä ruokaa sen lisäksi. On se semmoista moskaa nykyään. Lisäksi on iltapäiviksi eväät.