Mitä maksatte siivoojalle?
Kiinnostaa. Palkkasimme siivoojan, maksamme hänelle 50€ kerrasta. 100m2 yksikerroksinen koti, kokonaissiivous (imurointi, moppaus, vessat/kylppäri, tasot, keittiö). Minusta tämä summa kuulostaa sopivalta. Mitä itse maksatte/millä hinnalla siivoatte?
Kommentit (17)
Meillä muistaakseni 37€/h yrittäjälle, joka hoitaa veronsa
1€/m2 ja tietysti tippiä joka kerta n. 50€. 400m2 talo, joten tekemistä on ja hyvästä työstä on ilo maksaa kohtuullinen korvaus.
Lupasin että saa viedä tyhjät tölkit. Laskin että tienaa toista sataa euroa per kerta. Kyse mun poikamies kaksiosta.
Siivous kerran kolmessa viikossa.
Kympin tunti. Käy kerran viikossa, kaksi tuntia kerrallaan.
75 € 60 neliön kämppä. Veroineen tietty, että saan kotitalousvähennykset. Onko liikaa?
Vierailija kirjoitti:
75 € 60 neliön kämppä. Veroineen tietty, että saan kotitalousvähennykset. Onko liikaa?
Älä viitsi valehdella. Kukaan ei maksa noin pienistä summista veroja.
Mä en lähtis tuohon viidellä kympillä, vaikka tulisi suoraan käteen. Kotisiivous on kamalaa.
70€ puhtaana käteen ja pullakahvit. 300 m2 plus pyykkien silitys.
50 e. Käy joka toinen torstai. Teen työhuoneessa töitä, olen aina ko päivät etätöissä.
Aina tänä päivänä hoitaa meidän taloyhtiöstä 3 kotia ja naapurit tuovat edellisenä päivänä meille avaimet.
Hoitaa ne 2 asuntoa ekana, tulee sitten meille. Syödään yhdessä lounas, teen aina hänellekin ja sitten siivoaa mitä siivoaa, 2 h ja jätän setelin pöydälle. Ottaa siitä. Hommasin ne 2 muuta paikkaa myös.
Pimeenä tekee. En palkkaisi pimeää työvoimaa, mutta hänellä ei ole varaa pistää yritystä pystyyn.
Olen ajatellut tutkia noita ja ehdottaa lainaan rahat alkupanokseen.
8 e tunti. Viikkosiivouksen menee 3 tuntia.
En ole kyllä ihan kamalan tyytyväinen, pitäisi jaksaa alkaa rekrytoimaan uutta siivoojaa.
10 tunnissa on aikalailla maksimi yh budjetissasi.
Vierailija kirjoitti:
8 e tunti. Viikkosiivouksen menee 3 tuntia.
En ole kyllä ihan kamalan tyytyväinen, pitäisi jaksaa alkaa rekrytoimaan uutta siivoojaa.
10 tunnissa on aikalailla maksimi yh budjetissasi.
Vinkki: älä ota sitä halvinta. Tuolla rahalla et saa ammattilaista etkä edes pysyvää työssäoppinutta.
1€/m^2, asunnon pinta-alakin on 401m^2, eli hyvän rahan siivooja saa
Maksatko tuon käteen, palkkana sivukulut itse maksaen vai yritykselle?