Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhat ihmiset ovat kaikkein ilkeimpiä julmureita!

Vierailija
28.09.2017 |

Esimerkit ovat muutaman päivän sisällä Helsingistä:

-Noin 75-vuotias mies kysyi multa alentuvasti, että "mitä sä oikein jumitat siinä?", kun olin ratikassa nousemassa penkiltä istumasta ja hän yllättäen pysäkkien välillä oli vaihtamassa paikkaa ja olin jäämässä seuraavalla pysäkillä. Ei mitään anteeksipyyntöä tai myötätuntoa. Vain syyllistävä ja syyttävä ilkeä kommentti ja vino, halveksiva ilme. Tuli erittäin epämiellyttävä, loukattu ja syyllistetty olo.

-Olin tulossa ulos Rautatieaseman pääovista ja yleensä samaan aikaan menee ihmisiä sisään ja ulos sujuvasti. Ihan normaalipainoisen oloinen noin 70-80-vuotias mummeli murjoikin mut kyynärpäällään ja laukullaan ja aggressiivisin ilmein kysyi, että "mitä sä siitä ryysäät samaan aikaan, kun ihminen tulee sisään?". Kuitenkin häntä ennen ja hänen jälkeensä meni ihmisiä ihan sujuvasti. Tuli todella loukattu, ikävä fiilis.

Olen siis 35+ ihan normaalisti pukeutunut. En ymmärrä, miksi ihmiset käyttäytyvät noin ilkeästi.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkero on mulkero vanhanakin. Nämä kaksi esimerkkiä ovat olleet todennäköisesti jo nuorina samanlaisia.

Vierailija
2/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti käyttäytyviä ihmisiä riittää kaikkiin ikäryhmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olen sairaalassa töissä ja kyllä tällaiset on pahimpia.

Vierailija
4/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ollut asiakaspalveluhommissa ja ne ilkeimmät ja töykeimmät ovat suurten ikäluokkien edustajia tai vanhempia. He ovat itsekkäitä ja töykeitä. Ko. ikäluokassa on myös eniten sitä parjattua tuulipukuväkeä. Mikäköhän vaivaa suuria ikäluokkia?

Vierailija
5/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen ollut asiakaspalveluhommissa ja ne ilkeimmät ja töykeimmät ovat suurten ikäluokkien edustajia tai vanhempia. He ovat itsekkäitä ja töykeitä. Ko. ikäluokassa on myös eniten sitä parjattua tuulipukuväkeä. Mikäköhän vaivaa suuria ikäluokkia?

Tämä. Työskentelen kaupan kassalla ja olen huomannut tuon vanhojen ihmisten itsekkyyden ja töykeyden. Ei välttämättä tervehditä, kiitetä tai edes katsota päin. Ovat myös kovia käskyttämään "hae mulle, tuo mulle, laita tää mulle pussiin" yms... Kaikista pahimpia ovat vanhat naiset. Sen lisäksi heillä ei ole yhtään kärsivällisyyttä odottaa kassajonossa, vaan heti alkaa kitinä "miksei ole enempää kassoja auki!?"

Vierailija
6/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ilkeät julmurit ovat ilkeimpiä julmureita, iästä riippumatta. Tylyt vanhukset ovat tuskin nuorempanakaan olleet mitään herttaisimpia.

Vierailija
7/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten ajatelleet, että teitä nuoria ei olisi edes olemassa ilman niitä vanhoja:HOHHOIJJAA

Vierailija
8/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotihoidossa töissä ja tosiaan ilkeitä vanhuksia on yllättävän paljon. Monella tarve alistaa ja vähätellä hoitajaa. Välillä ahdistaa niin, että rintakehään sattuu. Itse en provosoidu ilkeästä käytöksestä. Raskasta on kuitenkin tehdä töitä, kun joku sättii koko ajan. Pitkän käynnin jälkeen tuntuu siltä kuin olisi oma "akku" loppu, mutta silti pitää jatkaa heti seuraavaalle asiakkaalle. Iloisena ja avuliaana tietenkin! 

Vierailija
9/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmaisia ja persoonallisuushäiriöisiä paskiaisia. Kymmenen vuoden kuluttua näistä paskapommeista on vihdoin päästy suurimmalta osin eroon.

Vierailija
10/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on susta "kaikkein ilkeimpiä julmureita" kehotan kääriytymään siihen pumpuliin tiukemmin.

Vierailija
11/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oma epätieteelinen selitykseni:

Usein luonteenpiirteet vahvistuu iän kertyessä. Viisikymppinen mielensäpahoittaja ei ehkä aina viitsi käyttäytyä samalla tavalla kuin kahdeksankymppinen, joka ei ole moneen vuoteen kokonaan huomannut ympäristössään aiheuttamia reaktioita. Ja mitä enemmän aikaa viettää yksin, sitä enemmän tottuu siihen että oma mielipide on oikea ja tärkein.

Lisäksi vanhuksia on vähemmän kuin nuoria/keski-ikäisiä ja peruskiltit mummelit/papparaiset eivät herätä huomiota, joten vaikuttaa siltä että suurin osa ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
12/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmaisia ja persoonallisuushäiriöisiä paskiaisia. Kymmenen vuoden kuluttua näistä paskapommeista on vihdoin päästy suurimmalta osin eroon.

Näillä näkymin tulevaisuuden vanhukset ovat entistä itsekeskeisempiä paskiaisia.

Vierailija
13/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Työskentelen kaupan kassalla ja olen huomannut tuon vanhojen ihmisten itsekkyyden ja töykeyden. Ei välttämättä tervehditä, kiitetä tai edes katsota päin. Ovat myös kovia käskyttämään "hae mulle, tuo mulle, laita tää mulle pussiin" yms... Kaikista pahimpia ovat vanhat naiset. Sen lisäksi heillä ei ole yhtään kärsivällisyyttä odottaa kassajonossa, vaan heti alkaa kitinä "miksei ole enempää kassoja auki!?"

Tämä.  -> Ärsyttää, onko ihan pakko joka viestiisi laittaa alkuun AINA tuo sama sana??? :-/

Vierailija
14/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementia näkyy käytöstavoissakin. Ei kannata ottaa liiaksi itseensä.

Vierailija
15/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän sitä tuntuu rääkyvän oikein pirunsikiö.

Vierailija
16/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisesi kirpunraato on kaikkein pahin!

Vierailija
17/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotihoidossa töissä ja tosiaan ilkeitä vanhuksia on yllättävän paljon. Monella tarve alistaa ja vähätellä hoitajaa. Välillä ahdistaa niin, että rintakehään sattuu. Itse en provosoidu ilkeästä käytöksestä. Raskasta on kuitenkin tehdä töitä, kun joku sättii koko ajan. Pitkän käynnin jälkeen tuntuu siltä kuin olisi oma "akku" loppu, mutta silti pitää jatkaa heti seuraavaalle asiakkaalle. Iloisena ja avuliaana tietenkin! 

Juuri näin. Itsekin olen hoitoalalla ja eivät niinkään vanhukset vaan juurikin nuo suurten ikäluokkien edustajat ovat jotkut todella ilkeitä. Joskus ei millään jaksaisi sitä. Kyse ei yleensä ole edes mistään dementikoista.

Vierailija
18/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, minkähänlainen kusipää ja maanvaiva sinä itse olet vanhana, jos kiukultasi ja vihaltasi sinne asti elätkään??

Vierailija
19/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin kaupan kassalla . En ole törmännyt vielä kovin moneen ilkeään vanhukseen ( itse olen 60+ )..mutta ihanimmat asiakkaat ovat nuoret, semmoset 12-20 vuotiaat.

Vierailija
20/31 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kuitenkin olet niin herttainen.