Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estonian uppoaminen oli kauhea uutinen. Millaisia muistoja teillä on päivästä?

Vierailija
28.09.2017 |

Muistan päivän harmaana ja kylmänä. Veti naaman vakavaksi myös 13-vuotiaan teinin ylä-asteella. Se päivä jäi kyllä mieleen, kun opettaja meille kertoi luokassa aamulla tapahtumista.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uppoamispäivästä en muista mitään mutta meidän liikunnanopettaja kehitti 'Estonian uppoaminen' nimisen, polttopallotyylisen pelin, jota me sitten pelattiin liikantunneilla. Hauska peli oli, nykyään se opettaja olisi saanut varmaan kenkää.

Musta huumori on kiellettyä tietysti, koska niin paljon mielensä pahoittajia meidän maassa.

Johan sen huomaa tässäkin ketjussa.

Vierailija
62/63 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan aika hyvin sen päivän. Olin kotona. Ilma oli aurinkoinen ja kolea. Ystäväni Eestistä soitti just kun olin kuuntelemassa aamu-uutisia telkkarista. Kuuluvuus oli aika huono (lankapuhelimet silloin vielä meillä :D). Muistan miten hän sanoi kuinka kova myrsky siellä oli ollut koko yön. Kerroin just kuunnelleeni uutisista että iso laiva on uponnut merellä. Hän ei tiennyt siitä vielä mitään. Myöhemmin selvisi että hänenkin työkavereita tai tuttuja oli mennyt laivan mukana.... Olin siis ikävän viestin tuoja.

"Kuuluvuus oli aika huono (lankapuhelimet silloin vielä meillä :D)". Mietipä mikä kuuluvuus olisi ollut tuon ajan matkapuhelimilla? Tuskin olisit kuullut senkään vertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uppoamispäivästä en muista mitään mutta meidän liikunnanopettaja kehitti 'Estonian uppoaminen' nimisen, polttopallotyylisen pelin, jota me sitten pelattiin liikantunneilla. Hauska peli oli, nykyään se opettaja olisi saanut varmaan kenkää.

Aika jännä veto opettajalta kieltämättä. Peli on periaatteessa saattanut auttaa joitakin lapsia käsittelemään asiaa (lapset nyt käsittelevät muutenkin vaikeita asioita leikin kautta), mutta yhtä hyvin se on voinut lisätäkin pelkoja. Tilannetajutonta ja mautonta joka tapauksessa. Eikä opettaja voinut varmuudella edes tietää, oliko jonkun lapsen tuttuja tai sukulaisia uhrien joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi