Onko sulla sellaista tuttua 30-40v miestä joka olisi ihan hyvä mies, mutta sinkku?
Esim veli, poika, kaveri, työkaveri. Ihan kuka tahansa kenet vain tunnet ja joka olisi ihan kunnollinen kun vain löytäisi jonkun? Ajattelin vain, että onko sellaisia miehiä olemassakaan kun tuntuvat olevan kadonneet.
Kommentit (1617)
On. Miellyttäviä, sosiaalisia, hyvässä työssä, elämään tyytyväisiä lapsettomia sinkkumiehiä. Muutama tuntuu olevan sitä mieltä, että parisuhde ei kohenna elämänlaatua.
Minä en lähde sanomaan että olenko hyvä vai huono mies. Reilu kolkyt, työ ja tuloja on riittävästi, enkä polttele enkä juo kuin silloin tällöin saunaoluen.
Parisuhteita on ollu tasan yksi. Kukasta kukkaan en hypi.
Mutta.. en ole hujoppi enkä lihaskimppu enkä mannekiini.
nelikybänen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nelikybänen kirjoitti:
Olen puolueellinen sanomaan olenko kunnollinen, mutta ehkä sovin kuvaukseen.
Kun tätä lueskelee, palaa mieleen miksi en ole koskaan katsellut 30-40v naisia "sillä silmällä". En silloin kun olin kolmekymppinen, enkä nyt kun olen nelikymppinen.
Nyt sitten ajattelette että jaahas, taas yksi pappa haaveilemassa parikymppisistä naisista. No enpäs olekaan, edellinen seurustelusuhde oli 7v vanhemman naisen kanssa. Sitä edellinen oli 13v nuoremman kanssa, myönnettäköön.
30-40v ikäluokalla ei vaikuta olevan mitään muuta mielessä kuin miehen speksit: pituus, ammatti, tulot. Mies on statusesine; kuinka komean ja hyvin tienaavan saan?
Yli nelikymppistä seurustelukumppaniani ei häirinnyt se että olin 11cm lyhyempi (tai 20cm korkkarien kanssa joita hän aina käytti) ja tienasin n. puolet vähemmän. Häntä edeltänyt nuori nainen ei koskaan kysynyt rahasta tai ajatellut miten hyvänä "saaliina" hänen tuttavansa minua pitivät.
Minulla on kyllä profiilissa rajaus 25-50v, mutta pääsääntöisesti rajaan jokaisen välillä 30-40v pois laskuista.
Et ole kunnollinen. Lue hyvä ihminen oma tekstisi.
Ehkä niin sitten. Osaatko kertoa millä perusteella?
Suosittelen lukemaan nämä vastaukset. Lähes jokaisessa mainitaan kunnollisuuden perusteena ammatti, tulot tai pituus. Speksit.
Miten reagoisit jos minä listaisin tuntemani kunnolliset sinkkunaiset seuravasti?
"Hyvä vyötärö-lantiosuhde, kiinteät C-kupin tissit, mutta jostain syystä miestä ei tahdo löytyä" :D
Niin, miten pitäisi reagoida. Jokainen nainen on kuullut tuota teini-iästä lähtien. Miehet eivät historian saatossa ole tottuneet siihen, että heidän ulkonäköään ja muuta arvoaan arvioidaan ääneen. Kun niin tapahtuu, se on miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ystäväni on ns. ikisinkku vaikka haluaisi perheen. Mies on vähän alle 40v insinööri It-alalla. Normaalin ulkonäkö, normaali paino, mukava luonne, soittaa kitaraa. Yksi syy voi olla että ei tee aloitteita selvinpäin koska on ujohko. Baarissa naiset eivät humalassa olevasta kiinnostu, eikä ne perhettä haluavat naiset taida baarissa muutenkaan pyöriä. Mies ei ole mikään alkoholisti kuitenkaan. Ystäväni ei ole tinderissä eikä sinne ujona halua mennä. (Ymmärrän täysin, en itsekään pystyisi sinne menemään). Olen pitkään miettinyt mistä hänelle löytyisi tyttöystävä, surettaa katsoa kun hyvä mies menee hukkaan.
Miksi surettaa? Ei parisuhde tai perhe ole mitään ihmisoikeuksia. Osa ihmisistä vain jää yksin ja tämä on hyväksyttävä. Maailma ei ole reilu, eikä ihmisen "hyvyys" ole mikään peruste, minkä takia hänestä pitäisi toisen viehättyä.
On. Pitkä, komea, kulttuurista kiinnostunut kielten sekä historian opettaja. Oli pitkässä suhteessa, mutta ei ole sen jälkeen löytänyt kestävää rakkautta. On romantikko ja etsii jotakuta, joka veisi jalat alta. En ymmärrä, miksi kukaan nainen ei nappaa häntä markkinoilta. On lapsirakas, keskusteleva, huomaavainen ja hauska. Itse ottaisin heti, mutta mulla on mies omastakin takaa ;D
12121212 kirjoitti:
Autetaanko ap:ta? Tässä muutama lisäkysymys:
- onko pituudella merkitystä?
- entäs vartalotyypillä? Käykö ylipainoinen? Entäs alipainoinen? Etsitkö ns. raamikasta?
- ulkonäkö muuten, pitääkö näyttää maskuliiniselta? Haittaako korkea ääni, vai pitääkö olla matala?
- ammatti ja koulutus? Tulotaso?
- pitääkö olla sosiaalinen? Johtajatyyppi vai käykö seuraajatyyppi?
- vaaditko rentoutta ja itsevarmuutta jo ensimmäisillä treffeillä? Saako olla ujo?
- oletko seksissä mieluummin alistuva osapuoli ja toivot että mies vie?Kaikki nämä ovat markkina-arvoa lisääviä ominaisuuksia. Mitä useamman listalta haluat, sitä vähemmän miehiä on tuossa iässä tarjolla. Tasokkaat viedään kolmen kympin tienoilla nopeasti, miksi ylipäätään olet näin myöhään liikkeellä?
Ihan kuin olisi ostamassa uutta autoa ja rastimassa lisävarustelistalta toivottuja ominaisuuksia. BTW, moni nelikymppinen on jo toisella kierroksella eli toivoa on, kunhan vähän joustaa vaatimuksia.
M45
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä it-alalla ja näin 5 firman perusteella voin sanoa että kyllä ne kaikki 30+ "hyvät" miehet on siellä varattuja. Ne, jotka sinkkuina ovat, no, syykin löytyy helposti. Yksi ok näköinen on niin ujo etten neljän vuoden aikana kuullut hänen puhuvaan oikeastaan mitään. Toisessa työpaikassa ylipainoinen, lyhyehkö mies sitten taas oli kovin supliikki, mutta aina sai kaiken käännettyä pervoiluksi puheessaan. Yhdellä miehellä oli pakkomielle sellaiseen pitkään pukinpartaan, varmaan 20cm, jossa se roikotti ties mitä koruja ja helmihärdelleitä. Hän oli myös kaljuuntunut, joten yrittikö sillä viestiä jotain. Se parta oli aivan hirveä. Useinkaan syynä ei ole (omien kokemusten mukaan) rumuus, vaan sosiaaliset taidot ja just joku tuollainen yleinen outous (partahäiskä), joka näkyy pitkälle ja tasan tarkkaan karkoittaa naisia.
Pakko sanoa tuosta outoudesta. Aina se ei ole syy vaan seuraus...
On, on myös 40-50 vuotiaita vastaavia: jääneet leskeksi ei vielä uutta/eivät vielä löytäneet uutta, taloudellinen tilanne on tällä hetkellä tai on ollut niin jäätävän vaikea etteivät halua tai kykene treffailemaan naisia, sairaus tai paha tapaturma juuri seurustelunaloittamisiässä, pikkupaikkakunta jossa kiinni esim. oman yritystoiminnan vuoksi eikä saa naista sinne asettumaan, tylsä teollisuuskaupunki johon eivät saa naista asettumaan, miesvaltaisella alalla työskentely, liika nörtteíly ja poikaporukoissa pyöriminen ym. ym.
Joo, on harrastuskaveri. Sinänsä sympaattinen ja vastuuntuntoisen oloinen mies. Osaa olla sosiaalisesti rento vain kaveriporukassa, en osaa kuvitella tekemässä aloitteita jossain baarissa ja ilmeisesti on myös seksuaalisesti aika kokematon ja vitsailee pienestä vehkeestään.
Ihan ok, hyvännäköinen ja hyvätuloinen jää helposti ilman kumppania koska nykyaikana ei pariuduta heti ensimmäisten sopivien kanssa vaan eletään yhdessä ja erikseen ja seurustellaan useamman kanssa. Tapahtuu vääriä pariutumisia ja lapsia väärien kanssa etenkin jos sopassa on koko suku sekä kaveripiiri ja jos tekee työtä, jonka vuoksi välillä pitää olla pois hoodeilta. Virheitä tekevät sekä ensimmäisenä pariutuneet että ne, jotka pariutuvat viimeisenä, keskivaiheilla yleensä paras osumatarkkuus. Monesti se tai ne sopivimmat ovat jo perheen perustaneet tai toisella on perhe, sitten toisilleen sopimattomat jäävät yksin vaikka sopisivat monelle muulle jo varatulle.
Tiedän montakin mukavaa, fiksua ja akateemista miestä, mutta he mieluummin keskittyvät nyt uraansa eivät ole kiinnostuneet vakavasta seurustelusuhteesta.
Tässä ap. Mielestäni kunnollinen mies. Tässä tulee nyt pitkä lista, mutera vaadinko liikaa?
Sellainen mitä minä haen olisi
-Työelämässä
-Lapseton, mutta haluaisi perheen
-Ei polta, alkoholia kohtuudella
-Perus käytöstavat, kohtelias
-Mukava, hyvä keskustelija, huumorintajuinen, rehellinen, luotettava. Kunhan minun kanssani viihtyy, ei haittaa vaikka on ujo ja introvertti.
-Elämänhaluinen ja innostuu uusista asioista. Tämä on aika tärkeä
-Haluaa muuttaa yhteen eikä ole pakotettu asumaan nykyisessä asuinpaikassaan, vaan haluaisi yhteisen kodin. (pienellä varauksella. Jos mies on helmi, voin joustaa)
-Ei ole allerginen eläimille eikä inhoa niitä
-Hyväksyy minut sellaisena kuin olen, eikä häpeä tai yritä muuttaa minua.
-Arvostaa ja kohtelee minua hyvin, sanoo että rakastaa. Halaa ja pussaa.
-Saa olla roteva, mutta ei sairaalloisen ylipainoinen
-Vähintään 170cm
-Kaljut ei oikein sytytä, mutta jos muuten on ok, annan kyllä mahdollisuuden
-Saa olla persoonallinen, kunhan kemiat kohtaa
Vierailija kirjoitti:
Tässä ap. Mielestäni kunnollinen mies. Tässä tulee nyt pitkä lista, mutera vaadinko liikaa?
Sellainen mitä minä haen olisi-Työelämässä
-Mukava, hyvä keskustelija, huumorintajuinen, rehellinen, luotettava. Kunhan minun kanssani viihtyy, ei haittaa vaikka on ujo ja introvertti.
-Haluaa muuttaa yhteen eikä ole pakotettu asumaan nykyisessä asuinpaikassaan, vaan haluaisi yhteisen kodin. (pienellä varauksella. Jos mies on helmi, voin joustaa)
-Vähintään 170cm
Eipä tuo nyt mikään ihan älytön lista ole, luulisi hyvin monien miehien täyttävän suuren osan näistä.
Tietenkin 30-40v sinkuista voi löytyä myös paljon niitä jotka eivät täytä kriteereitä, ongelmatapaukset kun jäävät ehkä helpommin sinkuksi. Se ei tietenkään tarkoita että jokainen sinkkumies olisi ongelmatapaus.
Itsekin täytän aikalailla koko listan, vaikkakin olen alle 30.
Tiedän ja vieläpä useita. Muutin miehen luo muutaman tuhannen ihmisen kylään Itä-Suomeen.
Miehen kaveripiirissä on kymmeniä hyviä miehiä, osalla niistä menestyviä yristyksiä, maatiloja, tai vähintään töissä. Eivät juo ja rellestä. Olen siinä käsityksessä että monikin haluais tai ovat halunneet perhettä, naiset vaan puuttuvat. Osa vielä yrittää, osa ei.
Omasta miehestäkin heijastuu vieläkin jonkin näkönen katkeruus aikasemmasta nettideittailustaan. Kuulemma paljon on raapustettu viestiä kuuroille korville. Kiroo sitä kun nuoruuden paino vain duunia ja rakensi menestyvän yrityksen eikä hommannut naista tai muuttanut kaupunkiin
Itse olen ihan ilonen siitä, muuten emme olisi tavanneet.
Itselläni on pahamieli muiden miesten puolesta kun ole ymmärtänyt miten vaikea on miesten täällä tavata nainen.
Suoraan sanottuna en tosiaankaan tunne yhtään (mun mielestä) hyvää ja kunnollista oman ikäistä sinkkumiestä. Oon 30 ja mieheni myös, ja lähes kaikki samanikäiset tuttavamme ovat parisuhteessa. Tunnen muutaman kummallisen n. 35-vuotiaan hyypiön, jotka eivät mun mielestä sovi ainakaan normaalin naisen kanssa parisuhteeseen. Ovat suoraan sanottuna täysin itsekeskeisiä, epämiellyttäviä ja kaikin puolin outoja. Ehkä hieman autistisia...
Työkaveri
- lyhyt, huomaamaton tyyppi, jonka ympäriltä viedään ravintolassa tuolit :)
- bonuksena atopia
- oletusarvona persoonattomuus, mutta yllätyin, kun luin tyypin kirjoittaman muistion, erittäin selväsanainen ja jopa nokkela ulosanti kirjallisesti
Vierailija kirjoitti:
-Vähintään 170cm
Tästä ei ole hyötyä sinulle koska en täytä kaikkia speksejäsi, mutta huvin vuoksi voisin vastata omalta kohdaltani. Onhan sekin lisäinformaatiota meistä vapaista 30-40-vuotiaista, jso ei muuta.
-Työelämässä
-- kyllä
-- en halua perhettä
-- kyllä
-- erinomaiset käytöstavat, lukuisat naispuoliset ystävät todistavat
-- introvertti ja ujo tekemään aloitteita, muuten sosiaalisesti taitava
-- luultavasti, mutta joillain naisilla on aika kova vaatimustaso tässä
-- jos nainen on helmi, sitten kyllä
-- allerginen koirille, muuten kyllä
-- riippuu siitä millainen olet :D
-- kyllä
-- entä saako olla poikamaisen hoikka? Tämä lienee useammin turn-off kuin rotevuus
-Vähintään 170cm
-- n. 175cm (hoikka, liikunnallinen, tavallisen näköinen)
-- hiukset on päässä, mutta ei takeita pysyvätkö loputtomiin. Ikää on 38v ja useimmat meistä kaljuuntuvat jossain vaiheessa
Sitten omat vaatimukseni:
- lapseton, ei halua lapsia, tai asiat exän kanssa hyvin järjestetty eikä halua muuttaa yhteen
- ei hae elättäjää tai korkeampaa elintasoa, vaan kumppania
- ei kovasti ylipainoinen, ei kovin epäterveelliset elintavat
- jos ollaan muuttamassa yhteen: työelämässä, opiskelee tai etsii töitä
- jos ei olla muuttamassa yhteen: tekee jotain, vaikka hippeilee
- fiksu, keskustelutaitoinen, empaattinen, huumorintajuinen. Introvertti ja ujo saa olla
- taustalla ei suhteita ns. "huonojen miesten" (monikossa, kerran voi kuka tahansa erehtyä) kanssa eikä seksiseikkailuhurjastelua. Seurustelu kunnollisen miehen kanssa ok, sinkkuus ok
- pitää seksistä, siis elämänkumppanin kanssa
- lemmikkejä saa olla, koira-allergia pysyy lääkkeillä kurissa. Mutta koiria/kissoja/tms palvova lemmikkihullu ei käy
Tunnen juu. Mun serkkuni on nyt 40 v. Hirveän ujo naisten kanssa, kiltti ja kunnollinen, ei kapakoi eikä tupakoi. Tietää monesta jutusta ja kova juttelemaan, kun ujoudestaan pääsee, paljon kavereita, matkustelee. En tiedä, miksei ole naista. Ei se minusta homoltakaan vaikuta, mulla on aika hyvä homotutka. Tosin äitinsä on aika vahva ja määräilevä persoona, en tiedä onko vaikuttanut sitten jotenkin pojan luonteenpiirteisiin.
Vierailija kirjoitti:
-Vähintään 170cm
Alle 170cm ei ole kunnollinen? Isoisäni oli 165cm pitkä ja parempaa ja kunnollisempaa miestä en ole tavannut missään. Huolehti perheestään vaikeina aikoina ja tienasi perheelle rahaa raskailla töillä, vaikka se lopulta maksoi hänelle terveytensä
On, montaki. Upeita ja mukavia, kelpais