Onko sulla sellaista tuttua 30-40v miestä joka olisi ihan hyvä mies, mutta sinkku?
Esim veli, poika, kaveri, työkaveri. Ihan kuka tahansa kenet vain tunnet ja joka olisi ihan kunnollinen kun vain löytäisi jonkun? Ajattelin vain, että onko sellaisia miehiä olemassakaan kun tuntuvat olevan kadonneet.
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
totta kai on. mutta ei ne tuossakaan iässä ole täysin off the shelf - valmiita, tai jos ovat niin menevät heti (kun tulevat kiertoon tyttöystävän petettyä). vaan työpaikka puuttuu, lakanat ja verhot äidin ostamat tai jotain muuta pientä, joka on mahdollista korjata... ;)
Yllättäen jos 30-4+v mies on pariutumiseen halukas muttei kumppania ole löytynyt, usein siihen on syy. Se ei tarkoita etteikö mies voisi olla hyvä kumppani, mutta usein tarkoittaa sitä ettei makuasiat ole ihan niin makuasioita kuin ihmiset haluaisivat kuvitella.
Aika usein ne muut naiset eivät halunneet sitä tosi lyhyttä, etkä halua sinäkään.
Just se rimpula ei satu olemaan sinun mieleesi, ja samoin ajattelivat muutkin.
Sosiaalista taitavuutta vaativat sosiaalisesti taitavat, ja sitä toivovat sosiaalisesti taidottomat.
Monella muullakin on se unelmien asunto mielessä, ja just siksi se työtön olisi vähän huono valinta.
Ei tarvitse vaatia mahdottomia yhdelläkään osa-alueella, mutta heikoimman 20% suodattaminen pois kaikilla osa-alueilla jättää äkkiä jäljelle sen top 20%. Ja sitten on ne luonneongelmaiset, jotka kelpasivat suhteisiin mutteivat pysyneet niissä.
Ja sama kyllä pätee naisiinkin, aika moni ei halua nähdä itseään jämämatskuna...mutta seuraavia on
30+ kandidaateissa paljon liikkeellä:
- etunimeni on Akateeminen ja sukunimeni on Akateeminen. Muistinko kertoa olevani Akateeminen? Sinunkin tulee olla, ja minä tosiaan olen Akateeminen
- huonoja miehiä on kokeiltu (koska jännät kostuttavat pikkarit), mutta nyt tiedän mitä haluan (lapsia, siksi tyydyn vähän tylsempään)
- juoksut on juostu, nyt haluan vakiintua (20-30v +10kg ja suhteessa +20kg lisää, komean fuckboyn takia pysyttelin timminä, turvallisen kiltin miehen kanssa voi lihoa rauhassa)
- tällä viikolla oli kymmenet treffit mutta yksikään ei täyttänyt vaatimuslistaa ja aiheuttanut räjähtäviä kemioita pelkällä katseellaan. Ja olenhan vasta 33v joten ei tässä kiirettä perustaa perhettä
Tunnen useitakin hyviä ja kunnollisia sinkkumiehiä, mutta he eivät välttämättä olisi hyviä puolisoina. Esim eräällä 37-vuotiaalla miehellä on työ, jossa reissupäiviä kotimaassa ja ulkomailla on 150-200 päivää vuodessa. Ymmärrettävästi on vaikea löytää naista, jolle tämä olisi ok. Hyvä ja kunnollinen mies, mutta ei aviomiesmatskua.
Joo taitaa olla jotain 35-vuotias. Todella komea, treenattu, hyvä ammatti, sosiaalinen ja hyvä käytöksinen. On aika persoonaton ja tylsähkö. Voi olla myös ujo tai nirso.
Käytiin joskus treffeillä kun yhteinen ystävä järjesti mutta kumpikaan ei oikein lämmennyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista.
Tuon ikäiset hyvät ovat varattuja. Tai jos vapautuvat, ovat lähes heti taas poissa markkinoilta.
Tämä on niin totta, parhaat viedään heti.
Tunnen tosi monta ja olen itsekin sellainen. Ihan normaalia, kun nykyisin ei enää mennä naisimiin 20-vuotiaana ja olla loppulämää yhdessä.
Olen töissä it-alalla ja näin 5 firman perusteella voin sanoa että kyllä ne kaikki 30+ "hyvät" miehet on siellä varattuja. Ne, jotka sinkkuina ovat, no, syykin löytyy helposti. Yksi ok näköinen on niin ujo etten neljän vuoden aikana kuullut hänen puhuvaan oikeastaan mitään. Toisessa työpaikassa ylipainoinen, lyhyehkö mies sitten taas oli kovin supliikki, mutta aina sai kaiken käännettyä pervoiluksi puheessaan. Yhdellä miehellä oli pakkomielle sellaiseen pitkään pukinpartaan, varmaan 20cm, jossa se roikotti ties mitä koruja ja helmihärdelleitä. Hän oli myös kaljuuntunut, joten yrittikö sillä viestiä jotain. Se parta oli aivan hirveä. Useinkaan syynä ei ole (omien kokemusten mukaan) rumuus, vaan sosiaaliset taidot ja just joku tuollainen yleinen outous (partahäiskä), joka näkyy pitkälle ja tasan tarkkaan karkoittaa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän vaikka kuinka monta työpaikalta. Kaikki kivoja ja fiksuja akateemisia miehiä
Sama. Ovat olleen nuorempana nörttejä. Ja kun on aina yksin niin eipä sitä enää edes kaipaa mitään.
Minulla sinkkuuden syy on vapaaehtoinen lapsettomuus. On vaikea tavata naisia, joilla ei ole lapsia ja jotka eivät halua lapsia.
Ehkä paras tietämäni, on kylläkin jo yli nelikymppinen mutta lähellä tuota ikähaarukkaa.
Ei ole pitkä, tumma ja komea akateeminen hyvin tienaava prinssi joka tuntuu olevan kaikille se paras (vissiin luonne ja luotettavuus on sitten toissijaisia asioita parisuhteessa, kunhan riittää kokoa, näköä ja valuuttaa?).
Ehkä tavallisen näköinen, nuorekas ja liikkuvainen. Mutta kun tutustuu sitten tulee ne isot plussat. On hauska, todella älykäs, empaattinen ja osaa puhua jopa tunteistakin. Paras koskaan tapaamani juttukumppani, tuki ja turva.
Mutta ei halua perustaa perhettä, eikä oikein halua parisuhteeseenkaan. Saisi helposti nuoremmankin naisen jos haluaisi.
On epäilty homoksikin, mutta siihen en usko. Viime aikoina olen miettinyt naisia jotka sen kanssa kaveeraa että olisiko taustalla vähän muutakin. Itse selittää ettei naiset olleet kiinnostuneita nuorina ja niinpä totutteli elämään omaa elämäänsä, mutta jotenkin ei sovi yksiin sen kamunaislegioonan kanssa. Enpä tiedä. Olisin itse yrittänyt, mutta ihan rehellisesti sanottuna mun itsetunto rakoili koska seurassa oli aina Pitkäsääri, Soturiprinsessa tai joku muu niistä kaveritytöistä :D
Kyllä mä olen samaa mieltä siitä että off the shelf-matskua ei juuri ole. Hyviä joo, mutta ne pitää etsiä ja totuttaa suhteeseen. Nuorempana pystyi vain odottelemaan että oikea tulee kohdalle, nyt jos niin tekee niin saa pelkkiä seksinvonkaajia, kikkelinkuvia ja weirdoja.
Itse löysin omani yllätys kyllä netistä. Ajatuksella kirjoitettu profiiliteksti herätti huomion, fiksut ajatukset kiinnostuksen ja se ettei oltu heti ehdottelemassa että mennäänkö meille vai teille. Mies oli vähän ujo ja ei oikein uskonut mahkuihinsa, mutta kun vähän saatiin kolhiintunutta itseluottamusta kasaan niin avot.
Elä ap heitä kirvestä kaivoon vielä :)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse saman ikäinen nainen, olet aivan liian vanha tekemään lapsia.
🙄 Tutustu sinä vaikkapa lukion biologian kirjoihin. Tai edes wikipediaan.
Vierailija kirjoitti:
On. Koulutettu, vakavarainen, mukava, mutta lyhyt ja ei kyllä komeaksi voi sanoa. Hiukan on massuakin. Tällä hetkellä 39. Etsii noin 30-vuotiasta naista, koska haluaa perheen. Etsii tosissaan, mutta mitään ei ilmaannu. Osaatteko naiset oikeasti sanoa, missä vika.
Etsisi oman ikäisistään. Ja tasoisistaan: ruman ja ylipainoisen on kelvattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Koulutettu, vakavarainen, mukava, mutta lyhyt ja ei kyllä komeaksi voi sanoa. Hiukan on massuakin. Tällä hetkellä 39. Etsii noin 30-vuotiasta naista, koska haluaa perheen. Etsii tosissaan, mutta mitään ei ilmaannu. Osaatteko naiset oikeasti sanoa, missä vika.
Höh. Ei naisia näin voi yleistää! Tuntuvat parempina säilyvän kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Korjaan: etsisi about oman ikäisistään. Hyvinhän se vähän päälle nelikymppinenkin vielä ehtii lisääntymään. Lyhyen ja mahakkaan ei ole kovin todennäköistä 30v lisääntymishaluista löytää, heillä on vielä enemmän varaa valita kuin nelikymppisellä.
Hyvä ystäväni on ns. ikisinkku vaikka haluaisi perheen. Mies on vähän alle 40v insinööri It-alalla. Normaalin ulkonäkö, normaali paino, mukava luonne, soittaa kitaraa. Yksi syy voi olla että ei tee aloitteita selvinpäin koska on ujohko. Baarissa naiset eivät humalassa olevasta kiinnostu, eikä ne perhettä haluavat naiset taida baarissa muutenkaan pyöriä. Mies ei ole mikään alkoholisti kuitenkaan. Ystäväni ei ole tinderissä eikä sinne ujona halua mennä. (Ymmärrän täysin, en itsekään pystyisi sinne menemään). Olen pitkään miettinyt mistä hänelle löytyisi tyttöystävä, surettaa katsoa kun hyvä mies menee hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Korjaan: etsisi about oman ikäisistään. Hyvinhän se vähän päälle nelikymppinenkin vielä ehtii lisääntymään. Lyhyen ja mahakkaan ei ole kovin todennäköistä 30v lisääntymishaluista löytää, heillä on vielä enemmän varaa valita kuin nelikymppisellä.
Vaikuttaa siltä että aika moni nainen sekottaa Tinder-kysynnän parisuhdekysyntään. Se että lähes kuka tahansa 35+ nainen saa Tinderistä helposti komeita minkä tahansa ikäisiä panijoita, ei tarkoita sitä että miehet jonottaisivat alttarille.
Tuon kuvatun miehen mahdollisuuksia miettiessä kannattaa muistaa että
- koulutus ja vakavaraisuus nostavat miehen tasoa
- ylipaino on pienempi miinus miehellä kuin naisella, suurin miinus miehellä on enemmänkin hintelyys joka naisella olisi pienempi miinus
Hieman mahakkaan, ei-komean mutta koulutetun ja vakavaraisen miehen vastine siis voi hyvinkin olla melko tavallisen näköinen, vähän pyöreä 33-35v nainen jolla on todella kiire perustaa perhe. Jos haussa on hoikka ja nätti kolmekymppinen, mahdollisuudet alkavat näyttämään heikoilta.
https://flavorwire.files.wordpress.com/2014/09/ijgzwsk.png
Tästä kuvaajasta näkyy elintapojen vaikutus. Åbo Akademin tutkimuksen mukaan, johon osallistui 12 000 suomalaista, naisen paras ikä on n. 25v ja miehen paras ikä on naisen ikä + 3-5v. Kuitenkin tosielämässä miesten silmissä tuota nuorempi on kaunein, ja naiset n. 35v jälkeen lakkaavat pitämästä itseään vanhempia (huonokuntoisia) miehiä parhaan näköisinä. Mahasta kannattaisi siis hankkiutua eroon, ja ehkä päivittää tyyliä nuorekkaammaksi.
Isoveli on älykäs, hauska, hyvässä työssä ja komea. Ja nauttii sinkkuelämästään. :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ystäväni on ns. ikisinkku vaikka haluaisi perheen. Mies on vähän alle 40v insinööri It-alalla. Normaalin ulkonäkö, normaali paino, mukava luonne, soittaa kitaraa. Yksi syy voi olla että ei tee aloitteita selvinpäin koska on ujohko. Baarissa naiset eivät humalassa olevasta kiinnostu, eikä ne perhettä haluavat naiset taida baarissa muutenkaan pyöriä. Mies ei ole mikään alkoholisti kuitenkaan. Ystäväni ei ole tinderissä eikä sinne ujona halua mennä. (Ymmärrän täysin, en itsekään pystyisi sinne menemään). Olen pitkään miettinyt mistä hänelle löytyisi tyttöystävä, surettaa katsoa kun hyvä mies menee hukkaan.
Mä taas käyn baarissa aina selvinpäin ja se on kuulemma tosi creepya. Kaikki ovat jotenkin varuillani mun suhteen, vaikka en ole tehnyt mitään väärää
Paljon löytyy tutttuja ihania ulkomaalaisia miehiä
totta kai on. mutta ei ne tuossakaan iässä ole täysin off the shelf - valmiita, tai jos ovat niin menevät heti (kun tulevat kiertoon tyttöystävän petettyä). vaan työpaikka puuttuu, lakanat ja verhot äidin ostamat tai jotain muuta pientä, joka on mahdollista korjata... ;)